Zune eller Ipod - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har peiling på når Zune kommer i norske butikker? Den ble jo lansert i november så nå begynner det vel å bli på tide?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Noen som har peiling på når Zune kommer i norske butikker? Den ble jo lansert i november så nå begynner det vel å bli på tide?
    Så at ei datasjappe i Møllergata i Oslo solgte den. Husker ikke hva butikken heter, men den ligger i kvartalet ved siden av Glasmagasinet i retning vekk fra Karl Johan.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, men den butikke importerer zune fra usa, og den versjonen støttes kun av windows xp engelsk, ellers så hadde den hvert noe...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    quotet fra en jeg kjenner på et annet nettsted ang Ipoo:
    "apple has it all wrong: its either a bar of soap that weighs as much as a brick, or a screenless product resembling a tampon, which both are overpriced. i fucken hate trends, especially when they suck"

Jeg begynner snart å lure på hvor mange ganger jeg må skrive at iPoo ikke er veien å gå:

- Den er ikke en designbombe, men folk har fått det for seg at den er dødslekker. Hvis du vil være en dum sau som alle andre er det bare til å følge flokken
    - De som velger en iPoo er tydeligvis veldig opptatt av design, men at den får riper er liksom helt greit for utrolig mange
    - Displayet er bare 320x240 med 65k farger. mens f.eks zen vision M har 262k farger (selv mine 4årgamle iRiver H340 har 262kfarger)
    - batteri: iPoo: 14h audio / 3,5h video, Vision M 16h/5h / H340: 16h
    - iPoo er definitivt ikke Plug&play, vet ikke om den nye til Zen er det, men jeg vet iRiver praktiserer dette
    - Det følger ikke med Radio på iPoo sine spillere, det gjør det på nesten alle spillere som kommer om dagen.
    - Kun ett headphone uttak, ikke mic og heller ikke optical in (alt dette har H340)
    - Ikke noe funksjon som gjør du kan dra over sanger fra mp3-spiller til mp3-spiller på iPoo sine spillere, dette kan bl.a iRiver
    - Det meste av utstyr på kjøpes ekstra til iPoo, dockingstasjon, remote og all annen mumbojumo hvis man trenger dette.. Da jeg kjøpte min iRiver H340 fikk jeg med remote, dockingstasjon, ekstra batteri-lader (kan koble 4AAbatterier i til en sånn "ladegreie" slik at jeg kan lade via den!

ja, greit. iPoo er liten og hendig, men hvis du vil velge mp3spiller kun ut ifra det, så be my guest.

Jeg ville nok kjøpt en iRiver H340 eller kanksje noe fra xaudio, eller den vision M60Gb

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zune har jo blitt slaktet, og du holder ihvertfall pusten til macexpoen i morra, kan komme mye nytt snacks da!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zune er en total flopp, dessverre, og ikke til salgs i Norge foreløpig. Klønete musikkbutikk, klumpete design og en teit fildeling som kun varer 3 dager, er noen av tingene som kunne vært gjort bedre i følge anmeldelser. Men, for all del, hvis noen av en eller annen merkelig grunn hater Apple og ikke kan kjøpe iPod, så be my guest og kjøp en Zune eller Creative..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    quotet fra en jeg kjenner på et annet nettsted ang Ipoo:
    "apple has it all wrong: its either a bar of soap that weighs as much as a brick, or a screenless product resembling a tampon, which both are overpriced. i fucken hate trends, especially when they suck"

Jeg begynner snart å lure på hvor mange ganger jeg må skrive at iPoo ikke er veien å gå:

- Den er ikke en designbombe, men folk har fått det for seg at den er dødslekker. Hvis du vil være en dum sau som alle andre er det bare til å følge flokken
    - De som velger en iPoo er tydeligvis veldig opptatt av design, men at den får riper er liksom helt greit for utrolig mange
    - Displayet er bare 320x240 med 65k farger. mens f.eks zen vision M har 262k farger (selv mine 4årgamle iRiver H340 har 262kfarger)
    - batteri: iPoo: 14h audio / 3,5h video, Vision M 16h/5h / H340: 16h
    - iPoo er definitivt ikke Plug&play, vet ikke om den nye til Zen er det, men jeg vet iRiver praktiserer dette
    - Det følger ikke med Radio på iPoo sine spillere, det gjør det på nesten alle spillere som kommer om dagen.
    - Kun ett headphone uttak, ikke mic og heller ikke optical in (alt dette har H340)
    - Ikke noe funksjon som gjør du kan dra over sanger fra mp3-spiller til mp3-spiller på iPoo sine spillere, dette kan bl.a iRiver
    - Det meste av utstyr på kjøpes ekstra til iPoo, dockingstasjon, remote og all annen mumbojumo hvis man trenger dette.. Da jeg kjøpte min iRiver H340 fikk jeg med remote, dockingstasjon, ekstra batteri-lader (kan koble 4AAbatterier i til en sånn "ladegreie" slik at jeg kan lade via den!

ja, greit. iPoo er liten og hendig, men hvis du vil velge mp3spiller kun ut ifra det, så be my guest.

Jeg ville nok kjøpt en iRiver H340 eller kanksje noe fra xaudio, eller den vision M60Gb
    Ærlig talt. Makan til tull. Skal ikke spilleren brukes til musikkavspilling? Hvem bryr seg om antall farger skjermen har? Dra over sanger? Hvorfor? iTunes gjør en glimrende jobb, og fungerer meget godt som musikkavspiller også. Batteritiden på iPod nano er forøvrig 24 timer.

Hvis iPod kjøperene er en flokk sauer, er jammen anti-iPod-folket det også, med sine usaklige kommentarer uten rot i virkeligheten. Emo-kids..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [dobbelpost, beklager]

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele problemet er jo iTunes! Påtvunget møkkaprogram. Klarer ikke folk å bruke filbehandleren i Windows lenger? Snart går vel brukervennligheten så langt at vi trenger iTunes for å flytte musikk til spilleren, iPics for å flytte bilder fra kamera, og iText for tekstfiler til minnepenn. Drag and drop-flytting av filer har ikke akkurat blitt enklere med introduksjonen av fjollete bloatware med masse bling. En ting hadde vært om det var en mulighet for rare folk som liker å bruke mer tid og mer maskinkraft enn nødvendig, men påtvunget?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt meg iPod video 80GB og er strålende godt fornøyd.
    Vil bare understreke at dette ikke er min første MP3 spiller, men min første iPod og jeg er oppriktig lei meg for at jeg ikke valgte dette tidligere. Det var vel den ufortjente negative omtalen på nettet som førte til valg av en tungevint, stor men frigjort MP3 spillere som fungerer mer som en bærbar harddisk med hodetelefonuttak enn en velfungerende musikkspiller.

Nå har jeg en anselig CD samling og kjøper musikk jeg har lyst til å høre på så behovet for å piratkopiere er ikke tilstede. Skal innrømme at jeg har lånt noen CD'er av kompiser som jeg har rippet med iTunes fra tid til annen, så dette ser ikke jeg på som en mangel.

Mye av den kritikken jeg leser om iPod (eller iPoo, artig omskrivning for de som går på ungdosskolen) er for meg helt uforståelig utfra egen erfaring med spilleren.

For å trekke frem noen av mine opplevelser med spilleren/konseptet:

iTunes fungerer veldig godt for meg og når man har ca 5000 låter man ønsker å administrere i spillelister og med stjerner og volumkontroll så er det en kjempefordel at man kan få iTunes til å ta seg av synkroniseringen automatisk. Det går ann å velge å bruke den som en harddisk om man ønsker å knote med drag and drop i filemanager/explorer, men ser ikke noe behov for å gjøre det vanskeligere enn nødvendig. Synkroniserer automatisk, bilder, musikk, podcasts, spill, videoer, kontakter, kalender.

At det blir riper får så være, har faktisk ikke fått noen nevneverdige på min. For meg er dette et verktøy som jeg bruker daglig med stor glede og som jeg ikke har planer om å ha resten av livet. Bytter den vel ut i løpet av 3-4 år når den har gjort nytten sin. Stakkars de som kjøper den for å stille den ut / vise den frem for det er jo ikke det den er ment som i utgangspunktet selvom det er fristende på grunn av snaksy design. Ta en titt på mobiltelefonen deres å fortell meg om den er dårlig fordi at det blir riper på den.

At man må kjøpe tilleggsutstyret, ja jeg har kjøpt docking til anlegget og en Klipsch iGroove, samt bedre hodetelefoner men dette er fordi at det er meget gode produkter som gir meg flere bruksområder for min spiller. Skal også kjøpe kobling til anlegget i bilen med stunder. Jeg antar at ingen av disse tingene følger med som standard hverken på iRiver / Zune?? Dockingkontakten under fungerer meget bra og gjør det lett å koble den til supplerende utstyr som øker bruksområdene.

Bilde funksjonen koblet mot TV (gjennom samme docking som mot anlegget) gir meg glede av å kunne vise frem bilder til familie og venner uten for mye hazzle.

Skjermen på siste iPod er helt fantastisk med tilfredstillende oppløsning, god lysstyrke og god kontrast/farger. Må få minne på at skjermen bare er på 2,5 tommer, så hva man skal med mer skjønner ihvertfall ikke jeg.

Spill: lastet ned ett par spill fra iTunes som er meget gjennomførte. Ikke noe PSP akkurat, men bra poker og tetris.

Podcasts: Dette er nesten ett eget kapittel i seg selv, og viser styrken til iTunes og verdiøker iPod bruken min veldig.

Plass: 80GB, trenger jeg å si noe mer

Størrelse: Passer perfekt i hånda og lomma, så design og størrelse er for meg helt optimal i forhold til kapasiteten.

Lyden: Jeg bruker kun 320kbit/s MP3 og dette håndterer den meget tilfredstillende. Med gode hodetelefoner så er den meget behagelig å lytte til.

Brukergrensesnitt: At man fra første minutt klarer å betjene de fleste funksjoner i blinde/fra lomma forteller vel sitt.

Og nei..., jeg jobber ikke i Apple så jeg er bare en fornøyd bruker som kan anbefale denne til andre.

At den i tillegg har fantastisk godt design og at den esken den kommer i kan få selv de med begrenset interesse for design/brukergrensesnitt til å ta av seg hatten og juble får jeg ta med som en bonus. Jeg forstår ihvertfall veldig godt hvorfor markedet har latt seg sjarmere av dette konseptet. Så får heller kritikerne forbli kritiske, men jeg vil anbefale dere å finne seg relevante ting å kritisere dersom de ønsker å bli tatt på alvor.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plast: hvis spilleren kun skal brukes til musikk. så si meg hvorfor så og si alle de nye "mp3"-spillerne legger til ting som videofunksjon i spillerne sine? Tydeligvis vil markedet ha det.

Jeez, det kalles drag & drop, og det er fantastisk. Hater du ikke når du kommer til en kompis som ikke har itunes (ja, det finnes de som avskyr dette programemt sterkt) og heller ikke nett og skal koble til iPoo'en din og det ikke funker fordi du trenger programvare til det?
    Nå er vel jeg ganske utdatert når det kommer til iPoo, men er det fortsatt slik at man må registrere spillern sin på iTunes? dvs at hvis man skal til noen som har iTunes og skal overføre sanger fungerer det ikke fordi den er registrert et annet sted? fungerer det forresten å laste opp sanger fra spillern til dataen? jeg vet at dette ikke funket før!

nå er vel strengt talt nano flashbasert også, så 24timer er ikke noe å rope hurra for, selvom det er mange timer med musikkglede. Zen touch (hdd) har også 24timer

Dagkr: Det å bruke drag & drop er jo det som er nydelig. man kan lage sitt eget filtre og sortere mappene akkurat slik man vil, men fortsatt bruke tags! nydelig =)
    Det med å synke spilleren din skal du være forsiktig med, har hørt historier om folk som har gjort akkurat dette. slettet mange sanger via iTunes, og vips neste gang man kobler til spillern blir de samme sangene slettet.
    på min Iriver H340 har jeg noe som heter line-out så jeg kan enkelt koble den til f.eks cd/mp3-spillern i bilen hvis den har line-in. Det fulgte til og med kabler til den, så jeg slapp å kjøpe noe.

Ikke anta at jeg går på ungdomskolen når du ikke har peil. Jeg er eldre enn som så!
    Enig at det bare er tullete å se bilder/video på en såpass liten skjerm, og lavoppløst

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Ikke anta at jeg går på ungdomskolen når du ikke har peil. Jeg er eldre enn som så!
    Jeg antok ikke noen ting om at du går på ungdomsskole, men at din benevnelse av iPod sikkert oppleves som artig for de som går der.

Du har nok rett i begrensningen at iPod kun kan lenkes mot en iTunes/datamaskin. Men dette er ikke avgjørende for meg. Nå kan det jo tenkes at medfølgende programvare til din iRæver ( hæ, tok du den, artig?? ) heller ikke har all funksjonaliteten som iTunes, uten at jeg skal lage noe stort poeng av dette.

Uansett så mener jeg helt subjektivt at jeg er fornøyd med min iPod, men at dere andre får velge det dere måtte ønske uten at jeg skal mene noe om dette. Jeg er ihvertfall blitt veldig fornøyd med min iPod, og jeg ønsket bare å fortelle om dette for å verdiøke denne tråden noe for trådstarter som opprinnelig lurte på hva han skulle velge av iPod eller Zune.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediamonkey istedenfor Itunes

Kjøpte ipod til fruen i fjor, og selve spilleren er bra.
    Har dog droppet itunes helt og bruker mediamonkey istedenfor.
    Greit, du kan ikke bruke nettbutikken til apple, men det finnes andre alternativ..
    Zune er vel for restriktiv til å bli noen hit.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Nå kan det jo tenkes at medfølgende programvare til din iRæver ( hæ, tok du den, artig?? ) heller ikke har all funksjonaliteten som iTunes, uten at jeg skal lage noe stort poeng av dette.
    Det følger ikke med programvare til iRiver. Man trenger ikke programvare, alt er inkludert i Windows uansett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvis du kjører linux for den saks skyld. Plug & play baby

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Uendelig mye enklere. Utrolig irriterende at iPod og Creative ikke lar deg gjøre sånt. Med Apple kan jeg forstå det; de vil jo beskytte musikkbutikken sin. Creative derimot? Ikke snøring. Kanskje Microsoft betaler dem for å tvinge sånt vås på kundene.

Dessverre finnes det knapt alternativer igjen, om man skal ha en 30 GB eller større spiller. iRiver og Sony (good riddance til sistenevnte, forsåvidt) har hoppet av det segmentet, og nærmeste konkurrent, iAudio, ligger minst fem hundre penger over iPod på samme størrelse, har kjipe menyer og ser ganske trist ut.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, creative lar deg til dels la den være plug n play, men tror man må oppgradere firmwaren på spillern, eller noe i den duren for at den skal plug n play

Helt enig Poqwaq, det finnes rett og slett for få gode mp3-spillere. Apple har "drept" markedet med sin populæritet med sine iPod-spillere. trist men sant.

Og det er faktisk synd at folk ikke får øynene opp for andre alternativer.
    det er ikke en mp3-spiller som er en iPod, det er iPod som er en mp3-spiller..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •