Spørsmål om platespilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om platespilling

Har nå hatt min Goldring GR 1.2 i litt over en måned, og blir bare mer og mer betatt av vinyl (særlig etter å ha fått tak i noen i god stand, i motsetning til de jeg har funnet på loft rundt om kring).

Men det er én ting jeg lurer på: i brukermanualen til platespilleren står det at man skal la platespilleren gå under hele lyttesesjonen, også når man bytter LP (sånn jeg har forstått det). Det er tungvint å la spilleren gå mens man bytter plate - er dette noe jeg har misforstått?

Og: jeg hører begrensningene i forsterkeren min veldig godt når jeg spiller plater, det er en eldre Philips med innebygd phono-forforsterker (phono-inngang). Vil det ha noe for seg å kjøpe et bedre RIAA-trinn, eller blir det bare småforbedringer med mindre jeg bytter forsterker i samme runden?

Takk takk

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en surroundforsterker fra 1999. Den har mest sannsynlig et elendig RIAA-trinn.

Et nytt et vil nok gjøre underverker. Og kanskje en ny forsterker?

Jeg har et Project Phonobox du kan få til 300 kroner+frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, den begynner å dra på åra. Men den var god når den kom, og helt ok nå også. En ny surround-receiver er i emning, men såvidt jeg forstår er det ikke verdens beste RIAA-trinn i noen av disse, og en ekstern en vil så godt som alltid lønne seg?

Jeg skal lese litt om den projecten din og komme tilbake til deg i aller nærmeste fremtid! Er den gammel? Strøken regner jeg med?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plate-spilling

Kjenner ikke spiller'n din, men høres ikke riktig ut at den skal gå konstant.
    Riia-trinn høres fornuftig ut, men ikke kjøp det billige NAD-trinnet.
    Dessuten bør du gå inn på www.hifisentralen.no og skjekke vinylbiten der.
    Mye bra å hente:twisted:

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RIAA trinn har veldig mye å si selv om projecten ikke er det ultimate riaa trinn så burde det være et trinn opp.

Prøv også å bytte litt underlag under platespilleren, det har stor innvirkning på lyden.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter den Projecten til uka, så blir det ny receiver nærmere jul Skal forsøke flere underlag - nå står den på fæl TV-benk av furu, men vi leier møblert, så det er litt vanskelig å få lagret ting rundt omkring.

Akkurat nå er jeg i Malmö, tenkte å se om det var noen snasne butikker her i området og

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •