Stereobenk - ny IKEA benk i 2007 sortimentet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereobenk - ny IKEA benk i 2007 sortimentet

Ser at veldig mange av de aktive brukerne her inne kjører Oppli eller Lack benker fra IKEA. For min egen del passet ikke Oppli med fargen da den bare kommer i bjørk (kjører en mørk stil), og lack liggende på 190 ble for bred selv om den ellers er meget fin.

IKEA har minst to nye aktuelle benker i 2007 sortimentet - en dedikedert tv-benk i lack serien, og en i Benno-serien. Begge finnes i ulike farger. Ingen av dem ligger på nettsidene til IKEA, så se i katalogen. Jeg endte ihvertfall opp med Benno-benken i mellombrun farge så den matcher resten av IKEA møblene i stua (høy WAF-faktor her :-D )

Målene er B:118, D:38/42 (ene hylleplata litt dypere) , H51. Dersom man benytter den uten hjul (følger med default) så blir den 7cm lavere.

Høyden på begge hyllene er ca 19cm.

Her får jeg plass til Denon-komponentene mine OG HTPC i svart utførelse (på vei), samt litt dilldall (kanskje canal-digital boks osv). For tiden er benken også besudlet ops: av en trashy jvc dvd-spiller samt en radionette crt-tv i påvente av flatskjerm :neutral:

Alt i alt meget fornøyd - akkurat passe stor for mitt bruk.

cozmo

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert sett litt kult ut med noen litt store spikes under der..(istedet for hjul):-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bohus

Jeg kan forrøvrig på det varmeste annbefale Avanti Tv/media benk fra Bohus.
    Den kommer i to størrelser 180/45/45 og 150/45/45. den kommer også i finish mørkt tre eller helt hvit.

Den er tung, står stødig og kunne til forveksling se ut som et dyrt HiFi rack.
    Verd hver krone mener nå jeg.

forrøvrig er prisene 1495,- for stor og 1295,- for liten.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som har privilegiet av å sitte på denne katalogen, hva er målene på lack benken?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut tv benken på "Min hjemmekino":-D Jeg kan stå på den, hoppe.. Etc.. Hehe. Det jeg skulle frem til er, at den tåler en del. Kjekt når man plutselig må bak der og koble..
    Den er 208cm bred.
    Den er over 80 kg.

Kjøpt på Bohus.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

godt for deg at du kan hoppe på den da :roll:

For min del holder det med 1,50 brei rundt 45kg og at man kan stå på de delene som ikke er glass. (de delene som er glass vil jeg ikke prøve å stå på).

greit å komme seg bak for å koble men hvorfor hoppe?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Avanti benken var jo lekker (og den så som du sa dyr ut )
    Men får du plass til en litt stor forsterker inni den? Har du målene på innerhyllene???(bare høyde som er viktig)
    Stor pluss at man får den i 2 farger, burde jo tilfredstille de fleste...

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falt for denne jeg:
    http://www.hilmershus.no/produkter/sjenk_novo.html
    Min har 4 seksjoner, 50x50x240cm.
    Har skap på høyre og venstre side, og skuff/glassdør på de to midtre seksjonene.
    Receiver i venstre skap (uten hylle så den får nok luft over seg, media-pc i høyre skap. Montert stillegående 120mm vifter på baksiden som drar ut varmluft fra receiver og pc. Funker gulle godt!

(SS)

Edit: la ved bilde. Vegg er under oppussing. TV skal henges opp, pc'n i høyre skap er byttet ut med silverstone lc16m.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Den Avanti benken var jo lekker (og den så som du sa dyr ut )
    Men får du plass til en litt stor forsterker inni den? Har du målene på innerhyllene???(bare høyde som er viktig)
    Stor pluss at man får den i 2 farger, burde jo tilfredstille de fleste...
    Jeg vil IKKE anbefale denne derson du skal ha plass til reciver. Hyllene er rett og slett ikke høye nok, og de har ikke mer en 15 cm klaring. Min reciver er vel ca 16-17 cm i høyden, så får ikke satt denne inn sammen med resten av utstyret. Hadde en av hyllene hatt litt større klaring hadde jeg hvert kjempe fornøyd, men når jeg nå likevel må plasere reciveren et annet sted er jeg like langt. Håper bohus er villige til å ta inn hyllen igjen så jeg kan få bytte den eller få pengene tilbake.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant det ja.

Det er desverre sant at det kunne er 15 cm klaring på et sted og 16 på den andre hylla.

Om jeg skal ha en serriøs hjemmekino så må jeg har recieveren på toppen.
    men da blir det prøblem med hvor Centeren skal være.
    men har kunn sterio nå og med noen små monoblokker som mine Midgard eller noen andre digitale og smale transistor saker kan stå på sidene, då er det godt plass til en bra preamp og CDspiller.

på en annen side er det nok mulig å modde Avanti bordet med nye avstands rør og på den måten gjøre plassen større. trenger ikke mer enn et par cm. :-D

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Benno TV-benk fra Ikea for ikke så lenge siden. Stor sak med god plass til fire komponenter inne i skapene samt en stor TV på toppen. Det er frostet glass i dørene, slik at komponentene såvidt synes. Ganske stilig synes jeg. Jeg monterte ikke bakplaten, slik at det blir noe lufting i benken, samt at det er enklere å holde orden på kablene. Benken er i akkurat samme utførelse som Billy hylla og benno cd-søylene. Skyhøy WAF

Legger ut et par bilder

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •