Brum i anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brum i anlegget

Jeg hadde brum i anlegget mitt i et par år. Det var en konstant lav during i alle fem høyttalerene som ikke økte eller avtok med volum. Subwooferen brummet også, men den fulgte faktisk volumet. Jeg bodde i et litt eldre hus, så jeg slo meg til ro med at det sikkert var noe i det elektriske anlegget som slo inn, eller noe galt med receiveren som begynte å dra på årene.
    Så flyttet vi til en moderne leilighet med moderne elektrisk anlegg - jeg tenkte at nå ble vel brummingen borte. Neida, den var der. Surroundreceiveren tok tilfeldigvis kvelden, så den ble nylig erstattet med en Denon AVR2807. Hjalp det? Nope. Brummingen fra subwooferen var verst, så jeg tenkte det var noe galt med signalkabelen. En servicetekniker målte den og loddet over alle mulige dårlige punkter. Kom hjem og koblet opp - samme during. Dro og kjøpte ny kabel; kom hjem, koblet opp - samme during! Nå begynte jeg å bli ganske desperat. Angret litt på at jeg hadde kjøpt hjemmekinoanlegg - hadde det ikke vært enklere med 4:3 TV og en reiseradio? Så kom jeg på at jeg hadde kjøpt med en slik antenneovergang med galvanisk skille som man blir anbefalt å kjøpe når man kjøper plasma eller LCD-TV for å forhindre brann. Jeg fant den frem og koblet den på kabel-TV inntaket fra UPC. Hva skjedde? Det ble tyst som en mørk kjeller. Helt utrolig - dette satt langt inne. At jeg ikke hadde tenkt på det før - både anlegg og plasma-TV var jo koblet til samme jord; men kabelanlegget fra UPC er jo selvsagt jordet et helt annet sted. Tenkte bare jeg ville fortelle om dette for andre som sliter med støy i anlegget. En liten dings som selges på Elkjøp og Lefdal til 79 kroner er det som skal til. Vil faktisk anbefale det til alle - anlegget er nå praktisk talt helt støyfritt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott! . Brum er noe dritt.