Trenger råd til kjøp av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til kjøp av anlegg

Hei!

Har drevet massiv research de siste ukene på grunn av at jeg snart får meg ny leilighet og i den anledning gjerne vil ha litt godlyd!

Leiligheten er på totalt 45 kvm, stua er 4x4.1 meter.

Jeg har bestemt meg for Dali Ikon 6 som frontsett, og tror jeg avventer surround pga naboer. Jeg liker klar og fin lyd fremfor maks bass, og det skal brukes til 60% musikk, 40% film.

Det som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for er hvilken forsterker og spiller jeg skal ha!

Var på hfk og lyttet til Denon PMA-1500AE, denne virket helt kurrant, dog noe dyrere enn jeg hadde håpet å slippe unna med.

Problemet er jo at jeg ikke får testet noen andre forsterkere enn disse hfk fører, noe som begrenser mine muligheter kraftig siden jeg ikke vil kjøpe noe uten å ha hørt det på forhånd.

Har noen med Ikon 6 noen gode forslag her? Vil gjerne ha litt varm lyd.

Når det gjalt spiller, så hørte jeg først på Denon CD spiller, og denne låt veldig bra, men ble ganske skuffet da de satt på samme musikk på en Denon 1920 DVD spiller.

Planen var egentlig å kjøpe Denon DVD-1930 når denne kommer, men da de prøvde Denon 3910, var den gode lyden tilbake.

Dette er en utgående modell, og jeg har en på hånda jeg kan få for 8000, helt ny.

Spørsmålet er om det er lurt å legge så mye penger i en DVDspiller når bluray/HD DVD er på vei inn, hvor lenge vil det være til at disse vil være mainstream?

Hvilken kombinasjon ville du valgt?

Totalprisen ville blitt 24k + kabler på dette oppsettet, men jeg skulle gjerne hatt det litt billigere hvis mulig.

Har til imorgen mandag å bestemme meg, så gode råd er dyre!

Mvh
    Morten

EDIT: TV som skal brukes er en Pioneer PDP436-RXE, og musikk er omtrent alt mulig foruten jazz/blues.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvis du betaler mellomlegget mellom den Thule forsterkern og Denon PMA-1500AE som jeg sannsynligvis ender opp med, så er jeg game jeg!

Ser ut til at det blir den forsterkern, Denon DVD 3910 spiller og Dali Ikon 6 frontsett.

Var nettopp på HFK i Oslo og hørte på Denon 3806, men synes denne ble litt vel skarp i diskanten, på grensen til det ubehagelige, når man sammenlikner med 1500AE.

Håper dette er et bra valg for min leilighet, uten at naboer mister nattesøvnen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tips

Jeg er over all forventning fornøyd med min Cambridge 640v.2 forsterker sammen med DVD89 dvdspiller i samme merke. billige er de også. 5200,- til sammen. Hifiklubben.no

av CD spillere har Marantz CD5001 hevdet seg den senere tiden, og hos steriofil.no får du også en OSE verson som skal vere hakket bedre priser henholdsvis 2500,- og 3500,-

Høytalere er det ett merke som stadig havner i konkuranse med Dali Ikon det er Triangle Altea. jeg syns kanskje denne er bedre enn Ikon serien men det er en smaksak, de har dem hos http://www.norskhificenter.no/ . Her er alle modellene :http://www.triangle-fr.com/uk/gamme-esprit-esw.php
    Altea Esw jeg tenkte på den koster under 9,000,- og storebroren :Antal Esw koster 12,000,- om jeg ikke husker feil.

Har planer om å teste disse sammen med mitt Cambridge utstyr så fort som mulig ettersom jeg leter etter større høytalere selv.

et annet forsterker alternativ kan det hende at Primare I21 til 9000,- eller NAIM NAIT 5i kan vere gode om ikke Cambridge lyder godt i dine ører

Uansett er dette ting som fint kan kombineres og havne under 24k i pris som du ønsket.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, takk for svar og synspunkter!

Jeg burde vel tatt en tur innom de som selger Triangle høyttalerne, importøren ligger 5min kjøring unna der jeg bor, hehe.

Men lathet lenge leve, bedre å kjøre 20min til Drammen for å handle på HFK! Logikk, nei, tror ikke det

Tviler ikke på at de Altea er et meget godt valg, de ser veldig fine ut også.

Men nå må jeg snart bare bestemme meg før jeg går gal, er så mye å velge mellom at man kan bli sprø av mindre.

Primare er det vanskelig for meg å få testet, det er det som er problemet med anlegg vet du. Hørt mye bra om Rotel og endel andre merker, men jeg får ikke testet de med Ikon og da blir det mer eller mindre lotto om jeg treffer noe jeg liker.

Ser ut til at det blir henting av 1500AE/ikon6/3910 senere idag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Hei igjen, takk for svar og synspunkter!

Jeg burde vel tatt en tur innom de som selger Triangle høyttalerne, importøren ligger 5min kjøring unna der jeg bor, hehe.

Men lathet lenge leve, bedre å kjøre 20min til Drammen for å handle på HFK! Logikk, nei, tror ikke det

Tviler ikke på at de Altea er et meget godt valg, de ser veldig fine ut også.

Men nå må jeg snart bare bestemme meg før jeg går gal, er så mye å velge mellom at man kan bli sprø av mindre.

Primare er det vanskelig for meg å få testet, det er det som er problemet med anlegg vet du. Hørt mye bra om Rotel og endel andre merker, men jeg får ikke testet de med Ikon og da blir det mer eller mindre lotto om jeg treffer noe jeg liker.

Ser ut til at det blir henting av 1500AE/ikon6/3910 senere idag
    Skjønte jeg deg rett? Du vil handle alt på en plass bare for å teste hvordan det låter sammen til slutt? Og dermed utelukke å kombinere produkter fra forskjellige butikker, til tross for at det kan bli en langt bedre løsning?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke akkurat en dårlig løsning han har valgt.. har selv hørt PMA1500 med Ikon5 og 2 og det klang helt perfekt i mine ører! bortsett fra at jeg syntes diskanten til Ikon ble litt skarp på gamle heavy plater...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Når det gjalt spiller, så hørte jeg først på Denon CD spiller, og denne låt veldig bra, men ble ganske skuffet da de satt på samme musikk på en Denon 1920 DVD spiller.
    Kan du utdype hvilken CD-spiller du hørte på? Har 1920 selv og vurderer en bedre CD-spiller...

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, var lenge siden du spurte