Passiv sub på 916

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passiv sub på 916

Jeg har nettopp gått i innkjøp av en pioneer 916 hjemmekinoreciver.

Å jeg har liggende en Peerless 10"xxls element innbygd i en kasse sammen med en slave. Men jeg har ikke innebygd forsterker på den. (2x8ohm)

Så det jeg lurer på er om jeg kan ta 2 av kanalene til sub for jeg har ikke behov for mer enn 5 kanaler til hjemmekinon min.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det skulle gå an å bruke en av kanalene til sub, så ville jeg likevel ikke råde deg til å gjøre det. Sub'en kommer til å trekke så mye strøm at det blir fint lite igjen til de andre kanalene, og det kan resultere ivarmgang osv.
    Er heller ikke sikker på om det er mulig å få det til med denne.

Sats på å kjøp en egen sub-forsterkler i stedet, det trenger ikke være all verdens dyrt, men du får selvfølgelig mer igjen jo mer du legger i av kroner og øre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så jeg må altså gå for en egen fosterker til subben. Lurer på om det holder med en hypex 1.2 eller om jeg må gå for en 2.0. Finnes det noe annet bra til en rimelig penge å kanskje. Rommet jeg skal buke den i er ikke så stort 4,5 x 4 meter. Høytalere jeg har frä før er Dali 5005, C1000 og R1000.

Jeg skjønner at det blir bedre med 2.0 men har egentlig ikke økonomi til den nå:? Å rommet er jo ikke så stort så kan det bli bra med 1.2

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dert var en som solgte en Zachry DSW-150 forsterker på avtorget nå nylig, mulig den er til salgs ennå. Jeg solgte nylig to Zachry DSW-400 for ca. 1500,- , så det finnes mulgheter på bruktmarkedet også. Sant nok er ikke Zachry av samme kvalitet som Hypex, men til mitt bruk synes jeg de virket bra.

Som du selv sier kan 1.2 bli litt liten, men den kommer garantert til å lage lyd. Alternativet kan være en liten brokoblet PA amp, men da får du litt problemer med viftestøy, spørs hvor mye du kan tillate av slikt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •