Dvask Mikro Seiki MB 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvask Mikro Seiki MB 14

Hei,
    Jeg har blitt sittende med en litt gåen Mikro Seiki og lurer på et par ting:

Når jeg skifter til singel-hastighet vil ikke drivreima gå helt ned på hakket sitt (og den spiller alt for fort), jeg har forsøkt å undersøke litt og har hørt:
    1. Man kan rense reima med crc.
    2. Man kan koke reima i 5 sekunder og ta talkum på den.
    Er det noen som kan verifisere dette? Evt komme med noen andre råd?

Etter at jeg hadde "forsket" litt på dette med reima dukket det opp ett annet problem: pick-upen vil ikke helt lande...
    Er det mulig at den trenger olje?
    Hvordan skal jeg i tilfelle gjøre det? -Hvilken olje? (Hva med demperolje? -Hva er det?)

Jeg lurer forsåvidt også på om det finnes en grei introduksjon/sjekkliste til innstillinger på disse gamle platespillerne et sted? Det kan fort gå litt i surr for meg når jeg skal stille inn pick-up og sånt: hvordan bør stiften stå, vekt på pick-up, hva med den derre anti-skli-skruen, hvor viktig er det at spilleren står i vater (sic!), etc.?

-Dette ble mange spørsmål, men jeg er takknemlig for svar uansett! (Også på ting jeg har glemt å spørre om... - jeg tar gjerne et kurs!)
    N

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke hjelpe deg, men legg inn innlegget på Vinyldelen av forumet på www.hifisentralen.no:

Vinylforumet:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...gi?board=hifi2

Så får du garantert svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •