*Slettes* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: *Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *Slettes*

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver:
    Denon AVC-A11XVA

Effektforsterker:
    Hegel H4A (fronter)
    Hegel H2A (senter + bakhøyttalere)

Fronthøyttalere:
    Sonus Faber Cremona

Bakhøyttalere:
    Sonus Faber Grand Piano Domus

Surround back:
    Sonus Faber Concertino Domus

Senter:
    Sonus Faber Cremona Center

CD-spiller:
    Hegel CDP4A

DVD-spiller:
    Denon DVD-A1XVA

Sub:
    Velodyne DD18

Dette kunne nok jeg levd med...:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Om jeg ikke burde ha mer enn en sub?

Men det byr meg litt i mot å bruke 10-15 000 på en dvd spiller. Hva er det som er så bra med det? Dette er ikke kritisk ment, men et oppriktig spørsmål.

Jeg bruker i dag HTPC som dvd spiller, satt opp så godt jeg klarer med Zoomplayer, etter oppskrift fra Mastiff. Det gir etter min mening et meget bra bilde. Men jeg er åpen for nye muligheter.
    Hei du!

Signalkilden er utrolig viktig! Er lyden "forringet" ut fra cd-spiller eller dvd, så klarer ingen høyttalere i verden å rette opp det!
    Du vil uansett klare å få frem et voldsomt bra bilde med en skikkelig HTPC.

Ser at gutta vegrer seg for å anbefale utstyr for deg, de er bare litt vridne av og til. Sikkert PMS

Hvis du skal kjøpe utstyret i ettapper, så ville jeg startet med høyttalere. Fronter, center, bakkhøyttalere og sub.
    Det er så sinnsykt mye nytt både på receiver-siden og på bilde-siden at det ville jeg kjøpt til slutt.
    Jeg ville hvertfall vurdert de nye modellene til Focal, eventuelt Profile-serien, f.eks 928.
    Dette er utrolig flotte høyttalere, utrolig detaljert, slik at de er nydelig til musikk, men det rocker noe helt fantastisk til film også. Med en skikkelig sub, så har du ett vanvittig hjemmekino-oppsett.

Her er noen bilder:

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trengs ikke. Må ha nok watt til høytaleren. 802 er litt mer watt sulten en 805. Har utsende noe å si eller skal det stå i et mørkt kino rom? Hvis det skal se "pent ut" liker jeg Kjel Hugo sitt foreslag veldig gått! Men på høytaler fronten så finne det jo så mangt F.eks M&K som kommer med innebygget forsterkere. http://www.avhifi.no/main.php3?PI=list&MG=5&SG=11. Ser ikke ut etter min mening men skal jo være vanvittig bra til film. hviss ikke har man jo mellom tingen http://www.mamut.com/soundwave/subdet15.htm med et par SVS eller velodyne DD18. Mulighetene er mange. Så jeg ønsker deg lykke til på ferden.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt lengre opp ville jeg lagt mye arbeid i rommet, og fått det ferdig først. Ingenting er sterkere enn det svakeste ledd, så det hjelper lite å pøse på med dyrt utstyr i et dårlig rom. Får du utstyr med på hjemlån er det jo også en fordel å høre det i det ferdige rommet slik at du vet hvordan lyden blir. De fleste nybegynnere (inkludert meg selv) undervurderer nok hvor mye rommet gjør med lyden.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Som jeg har nevnt lengre opp ville jeg lagt mye arbeid i rommet, og fått det ferdig først. Ingenting er sterkere enn det svakeste ledd, så det hjelper lite å pøse på med dyrt utstyr i et dårlig rom. Får du utstyr med på hjemlån er det jo også en fordel å høre det i det ferdige rommet slik at du vet hvordan lyden blir. De fleste nybegynnere (inkludert meg selv) undervurderer nok hvor mye rommet gjør med lyden.
    Du har selvfølgelig helt rett Marantz, rommet er sinnsykt viktig, og det bør kanskje gjøres ferdig først, før så å teste ut diverse høyttalere til rommet, det er helt klart den aller beste fremgangsmåten.
    Det skader uansett ikke å komme med noen råd og tips, slik at vertigo får ett lite innblikk av hva som befinner seg på markedet av diverse utstyr, og hvilke erfaringer andre forumsmedlemmer har:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •