Analogt Vs Digitalt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analogt Vs Digitalt

Hei..Vil høre forumets meninger om analog vs digital lyd fra cd...Hva er deres erfaringer,hva føler dere høres best ut ? Har hørt at ekspertene ofte foretrekker analogt..I mitt tilfelle bruker jeg pioner sin 530 h som avspiller,koblet til reciver VSX-AX4AVi-S som driver Dali ikon 6 som fronter med ikon sub..Har koblet optisk ut fra digital og analog kabel til cd inngangen..Synes faktisk digitale høres mer `live`ut..Og hakket vassere..

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart disse ekspertene som sitter på anlegg til flere hundre tusen mener analog låter bedre, og det tviler jeg ikke på, men på mitt anlegg (til latterlige 25.000,- i deres øyne) så er jeg 100% overbevist om at digital er best.

Eneste forskjellen er jo at signalet gjøres om til analogt i Receiveren i steden for DVD-spilleren. klart har du en skikkelig spiller med veldig god DAC så kan det no helt sikkert låte bedre analogt, men for de fleste vil jeg absolutt tro at digital er veien å gå.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører faktisk ganske stor forskjell på om DVDspilleren (denon 2910) min eller recieveren (nad t573v2) gjør jobben med å kode de digitale signalene.. Nå er jeg ikke en "ekspert" eller særlig flink til å skrive fiffige ord på hvordan musikken høres ut. Men her om dagen switcha jeg mellom analog og digital overføring fra dvd og reciever.. Synes det blir større lydbilde med analog.. Samt mellomtonen kommer mer frem..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax

Eneste forskjellen er jo at signalet gjøres om til analogt i Receiveren i steden for DVD-spilleren. klart har du en skikkelig spiller med veldig god DAC så kan det no helt sikkert låte bedre analogt, men for de fleste vil jeg absolutt tro at digital er veien å gå.
    det er ingen vei å gå. enten er dac og analogdel best i cdspiller eller receiver. det finnes ingen referanse. faktisk gir det vanligvis mer jitter om man bruker en digitalkabel, pga s/pdif konvertere osv som ikke er nødvendig i en cdspiller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk den DAC som er best. Hvorvidt den sitter i CD-spilleren, DVD-spilleren, receiver eller flerkanals-/stereoforsterker blir egentlig det avgjørende valget.

Synes Pioneer 530H låter veldig tynt når man overfører analogt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde kanskje hatt en bedre lydkilde med tanke på cd når jeg tenker på reciveren/høytalerene?
    Men jeg synes det høres bedre ut med digitalt,men trodde det var motsatt

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bruk den DAC som er best. Hvorvidt den sitter i CD-spilleren, DVD-spilleren, receiver eller flerkanals-/stereoforsterker blir egentlig det avgjørende valget.

Synes Pioneer 530H låter veldig tynt når man overfører analogt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at du syns det høres bedre ut med digitalt er fordi den spilleren du bruker er dårligere enn dacène som sitter i receiver. det har ikke noe med type overføring å gjøre

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg kan gjøre med innstillingene til reciver så det blir bedre,eller anbefaler du meg å kjøpe en dedikert cd spiller??

Sitat Opprinnelig postet av einis
    grunnen til at du syns det høres bedre ut med digitalt er fordi den spilleren du bruker er dårligere enn dacène som sitter i receiver. det har ikke noe med type overføring å gjøre

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med lyden gjør du ingenting

Er du missfornøyd og tror at ikke du har klønet til oppsettet på receiveren har du 2 valg:

Enten bedre kilde og analog overføring, eller en bedre kilde og en stereoforsterker med bypass funksjon.
    Så enkelt og vanskelig er det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •