Hvordan rydder dere i ledningene deres?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan rydder dere i ledningene deres?

Begynner å bli drøssevis med ledninger rundt om. Alt fra pc og router til dvd-spiller og forsterker trenger jo sitt av ledninger, og alt ligger stort sett å flyter.

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvordan en kan sortere ledningene som dukker opp over alt.

Vet jeg kan bruke kabelkanaler, men dette hjelper meg jo bare dersom ledningene blir liggende langs veggen, noe desverre ikke gjør hos meg. Har en todelt stue hvor stereobenk med tv osv lager et skille. På baksiden av dette kommer da spisebord og noen andre ting, og er her på denne siden alt rotet ligger, altså bak stereo benken.

Håper noen har noen gode tips. Min samboer irriterer seg grenseløst over alt rotet jeg lager

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mån fårtak i noen rør som det er skjert rundt og rundt hele som en spiral, men tror ikke de erspessielt tykke da. kansje 20-30mm.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånne spiraler blir veldig slitsomme hvis du skal ha en kabel ut eller inn av bunten. Men til litt mere "faste" installasjoner funker de veldig bra.

Jeg bruker slike myke 'rør' fra ikea som har en spalte langs hele til ledninger som jeg vet det kommer til å bli byttet litt ofte på. Også bruker jeg 2km med borrelåsbånd rundt omkring, og til slutt endel slike spiraler til kabler jeg er sikker på at skal ligge relativt permanent.

Det funker ganske greit, men så står anlegget mot en vegg og ikke fritt som hos deg ;-)

A

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strips, enklere blir det ikke.
    Ikke bruk tape, du vil ikke tro hvor klissete det blir etter å ha svettet noen måneder.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svortevik: Hvis du kan ta et bilde av "rotet" ditt som du legger ut her, så vil det være lettere å komme med et godt forslag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •