Grado Reference Master mm PU? (Forrige generasjon)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grado Reference Master mm PU? (Forrige generasjon)

Ettersom vi fremdeles mangler en egen avdeling for vinyl, ser jeg meg nødt til å poste denne tråden her ;-)

I en annen tråd på et annet forum, ble det diskutert litt om mm PUer til rundt 2000,- Jeg nevnte i den anledning Grado Master reference (forrige modell, altså modellen før de begynte med PUer i tre).
    Nå var jo veiledende på denne rundt 8-9000,- men kan skaffes nå til en "billig penge"! ;-)
    Jeg har aldri hørt den selv, og har veldig liten erfaring med mm PUer generellt. MEN....
    Jeg ble litt nysgjerrig, og har fått tak i et helt nytt eksemplar av arten, og den ventes inn en av de nærmeste dagene :-D
    Jeg lurer i den anledning på om det er noe jeg må være på vakt for, eller om det er noen andre som har erfaringer de vil dele med meg?!
    Hvordan er denne i forhold til min gamle Benz micro Gold MC f.eks?
    Oppsettet den skal spille i er:
    Rega P3 drivverk.
    Micro Seiki MA505MKIII arm, og Benz Micro Gold MC PU.
    Moddet, Linsley Hood / Williams Hart RIAA med en fintunet "PS1"PSU, fra Welborne Labs
    Platespilleren er moddet med frikoblet motor, stabilisert med asfaltmatter, og påmontert racingcones.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den men kjender jeg Grado har den en mellomtone i verdensklasse og litt problemer med å brumme....
    Kjender ikke massen av din arm, men du så vel til at den matchet før du kjøbte pickuppen...
    Nu har jeg forsøkt MM og det blir aldrig det samme som MC synes jeg, men vi er alle forskjellige, som pickupper er det....
    Jeg ville prøve Dynavector DV10X5, Audio Technica AT-OC9ML eller lignende. Fåes ved AudioCubes i Japan....
    Uansett, passer den armen din har du gjort et godt kjøb....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør jo dette for å stille min egen nysgjerrighet
    På min Rega, har jeg frikoblet motoren, slik at motorstøy, og vibrasjoner nærmest er ikke-eksisternde.
    Jeg fikk denne PUen til en rimelig penge, og håper at dette kan gi med en god oppgradering.

Jeg tror og håper, at det er en god match med denne armen, men jeg er ikke 100% sikker?!

Som sagt så har jeg liten erfaring med mm PUer, og er svært intressert i å høre hva jeg kan vente meg fra denne kontra mon Benz micro Gold MC PU.

Ihht. hva jeg fikk beskjed om fra Gradolabs skal denne PUen være helt lik som den nye modellen!

Dette er jo tross alt en PU, som nærmest har legendestatus

(Gleder meg bittelitt jeg)

Noen tester på denne?
    Har søkt litt, men finner ingen om den "forrige generasjon"!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Reference!