Hva er best av disse to??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best av disse to??

41 mm titanium drivers
    og
    30 mm Neodymium Magnet Speaker

Jeg lurer på dette pga. av jeg skal kjøpe meg nytt headset.. Å det er to det står imellom. Og så lurte jeg på om dette har noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er et litt snodig spørsmål, mer interessant å vite hvilke klokker det er snakk om. En "titandriver" sier jo noe om hvilket materiale som er valgt i membranen (den bevegelige delen som setter lufta i vibrasjon => lyd u know )

Neodymium er et annet grunnstoff som brukes i magneter (da neodymium er kraftig ferromagnetisk) disse sitter rundt talespolen eller rundt membranen hvis det er en "magnetestat" eller lignende type. Det er denne biten som gjør at membranen beveger seg.

Hvis du lurer på hvordan en høyttaler fungerer og forklaringen blir sikkert litt klarere med en figur så sjekk howstuffworks.com

I prinsippet kan begge disse teknologiene inngå i samme produkt og ingen kan si hvilken av disse som nødvendigvis låter best på bakgrunn av det du oppgir her....

Prøv heller lyden på klokkene i butikken, eller kom med modellene så kanskje noen kan svare!

Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •