Smell i høytalerne, hva er galt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smell i høytalerne, hva er galt?

Jeg trenger virkelig hjelp! I det siste har jeg hatt problemer med at jeg ikke får lyd i anlegget når jeg kjører lyden gjennom coax utgangen på dvd spilleren. Jeg går inn på oppsettet på dvden, og velger for eksempel dolby digital eller dts lyd sånn som jeg pleier. Etter at dette er valgt blir det helt stille i høytalerne. Jeg setter igang filmen og skrur opp lyden i håp om at jeg skal høre noe. Plutselig hører jeg ett slags smell i samtlige høytalere, jeg skvatt skikkelig da jeg opplevde dette på Spiderman 2 i går. DVD spilleren er innstilt på å bruke bitstream ut, så den skal være ok. Jeg har også sjekket alle ledninger bak på receiveren, men det ser helt ok ut. Det eneste jeg fryktet var at noen ledninger kunne komme borti hverandre på baksiden, men det er ikke problemet. Det som er rart er at noen ganger fungerer det, og andre ganger kommer "smellet". Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan være galt?

her er utstyret som jeg bruker:

Receiver: Harman Kardon AVR 635
    Dvd Spiller: Toshiba sd-200e
    Front høytalere: System Audio SA 1750
    Senter kanal: System Audio SA 720AV
    Bak høytalere: System Audio SA 505
    Sub: System Audio SE200

Hadde satt veldig pris på om noen kunne gitt meg tilbakemeldinger/tips på hva som kan være feil.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det enkleste svaret er at utgangen eller mottaker er ødelagt
    prøv en annen dvdspiller eller receiver.

noe annet blir nok vanskelig å tipse om her inne.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fryktet at det var eneste utvei. Problemet er at jeg ikke har flere dvd spillere/receivere å prøve, så det blir vanskelig. Jeg får ta en tur ned på hificenteret i morgen og høre hva de har å si. Forhåpentligvis er det Receiveren det er noe feil med. Isåfall blir det en garantisak da den er kjøpt i september i fjord.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest noe om dette på avsforum.com med AVR635.

"popping sound" eller noe kan du søke etter.

Har du forsøkt å resette prosessor evnt bare skrudd av en stund med hovedstrømbryteren? (MRK: du må skru på romkorreksjon selv etter å ha skrudd den av.)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg er dårlig til å søke, men fant ikke noe om dette på avsforum.com. har prøvd å skrudd av en stund ja, men problemet er nok fortsatt der

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nede å snakket med hificenteret nå. de måtte ta den inn å teste den sa de. de mente at det kunne ialefall ikke være høytalerne eller dvd spilleren som gjorde det. håper at feilen oppstår mens de har den inne. ville være typisk at enn sånn periodefeil ikke oppstår når man tester den i butikk.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    mulig jeg er dårlig til å søke, men fant ikke noe om dette på avsforum.com.
    Du er ikke nødvendigvis dårlig til å søke, men du bør jo ta høyde for skrivefeil og feil ord ops: Poping noise var det magiske ordet.

Blir nevnt i denne tråden, men jeg har også sett det i den andre tråder

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...ht=avr+635+pop

Jeg har ikke hatt tid til å tråle trådene for deg, så jeg vet ikke om det står noe om løsning der. Men har du forsøkt å gjøre en reset av processoren?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en reset ja etter at jeg hørte "smellet" første gangen. Etter dette har jeg ikke forsøkt igjenn. Leste i tråden du nemnte. Virker som om dette var et annet problem. Problemet oppsto når han skippet låter på CD eller DVD. Dette problemet hadde forøvrig jeg første gangen jeg brukte anlegget. Da hadde jeg glemt å velge riktig audio utgang på dvd spilleren. Problemet mitt oppstår etter at jeg har valgt lyd format på dvden. Jeg har levert den til testing frem til Fredag nå. Håper de finner feilen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •