Skilletrafo og during i høytalerne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skilletrafo og during i høytalerne

Etter at jeg flytta i kjellern til sviger for en mellomlanding til vi finner et hus å kjøpe har jeg fått mye støy i anlegget. Det durer veldig i høytalerne og det er mange prikker på plasmaen. Så etter mye frem og tilbake og opp å ned med komponenter kom jeg på at jeg skulle prøve en skilletrafo jeg hadde stående. Og vips, det ble nesten helt stille i høytalerne og bilde på pålasmaen ble supert. Lyden ble veldig rolig og behagelig å høre på, så skilletrafoen gjør virkelig jobben sin :-D

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags skilletrafo er det du har brukt?

Jeg har to trafoer, en på 500VA og en på noen tusen VA, husker ikke om det er 2 eller 3 tusen ;-) Den lille er en fiskars og den store er canon.

Jeg testet begge i forrige leiligheten, men siden strømmen der var ganske ren så ble det liten forskjell. Problemet der bestod i altfor mye strøm (240V+).

Kult å høre at det faktisk fungerer

A

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skilletrafo

Den heter Elsafe SDT 1500, så den er på 1500w. Jeg har også testen den der jeg bodde før, uten noen hørbare forbedringer. Eneste problemet med den er at den bør stå et lite stykke unna lytteposisjon da den durer litt. Der jeg nå skal flytte tenkte jeg å montere den i kjelleren ved sikrings skapet slik at den går på kursen til anlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •