CW cls 215 + NAD. holder dette ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb CW cls 215 + NAD. holder dette ?

Hei.
    Etter å ha vert en ivrig leset av forumet her den siste mnd bestemte jeg meg nå for å registrere meg og skrive et innlegg selv.
    Jeg har det siste halve året vert sugen etter CW CLSC 215 / og nå da CLS 215 høyttaløere.
    Nå har jeg fått spart opp en del penger og lurer derfor på dette med forsterker/e til de enorme høyttalerene.
    Det jeg hadde tenkt meg var NAD c372 + NAD c272.
    Jeg var på Hifiklubben i Tønsberg og fikk hørt på CLS215 med c372 + c272 men jeg er ikke helt overbevist... de mente det var helt klart nok power, men Holder det ? Så jeg er veldig usikker på om det er det jeg burde kjøpe.
    25K for hele pakken syns jeg selv er mye, men hva vet jeg
    Noen forslag til andre løsninger tas i mot med glede

CW-SEPH

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp cls 215. 9000kr (ta med forsikring)
    EMBLA ADELA - 600W Monoblokk - RCA, par (www.dynabel.no) 13000kr
    NAD C320BEE som preamp. 2700 (forsikring på denne også.. koster ikek stort sammen med CV'a).

Dette spiller rimelig rått.

EDIT: NAD 372+272 er villt rått det og, men cls215 "krever*" enda mer, NAD komboen funker på cls15..
    *vil ha mer får å yte max.

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kjøp cls 215. 9000kr (ta med forsikring)
    EMBLA ADELA - 600W Monoblokk - RCA, par (www.dynabel.no) 13000kr
    NAD C320BEE som preamp. 2700 (forsikring på denne også.. koster ikek stort sammen med CV'a).

Dette spiller rimelig rått.

EDIT: NAD 372+272 er villt rått det og, men cls215 "krever*" enda mer, NAD komboen funker på cls15..
    *vil ha mer får å yte max.
    men vil jeg som vanlig dødlig og ikke super hifi entusiast høre foskjell ? fra Nad stsyemet til et med litt mer trøkk i ?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.

mye mer guffe i forsterkerne skorob nevner, også har de bedre kontroll.

Bruker tilsvarende slike forsterkere på mine egne 215, og dem tar all effekta fint

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    Hei.
    Etter å ha vert en ivrig leset av forumet her den siste mnd bestemte jeg meg nå for å registrere meg og skrive et innlegg selv.
    Jeg har det siste halve året vert sugen etter CW CLSC 215 / og nå da CLS 215 høyttaløere.
    Nå har jeg fått spart opp en del penger og lurer derfor på dette med forsterker/e til de enorme høyttalerene.
    Det jeg hadde tenkt meg var NAD c372 + NAD c272.
    Jeg var på Hifiklubben i Tønsberg og fikk hørt på CLS215 med c372 + c272 men jeg er ikke helt overbevist... de mente det var helt klart nok power, men Holder det ? Så jeg er veldig usikker på om det er det jeg burde kjøpe.
    25K for hele pakken syns jeg selv er mye, men hva vet jeg
    Noen forslag til andre løsninger tas i mot med glede

CW-SEPH

Kjøp Midgard ja
    Knuser de små NADene ned i strømpa hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Kjøp Midgard ja
    Knuser de små NADene ned i strømpa hehe
    Nevnte Embla for han jeg.. 1000kr spart, samt man kan velge mellom RCA og XLR (selv om det er med overgang til MA). Samt de NAD'ene er ikke små da . men blir litt for pinglete i dette selskapet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nevnte Embla for han jeg.. 1000kr spart, samt man kan velge mellom RCA og XLR (selv om det er med overgang til MA). Samt de NAD'ene er ikke små da . men blir litt for pinglete i dette selskapet.
    Er ikke Midgard 6.1 på tilbud på Finn.no? Har sett annonse der de selges nye til 12595,- Men tilbudet er kansje over nå.

For meg er nadene små ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med dere jeg. I kveld var jeg hos en kompis som nettop har anskaffet seg cls 215 som han ikke har forsterker til enda. Så jeg tok med mine 2 stk c272 til han for å teste osv. Jeg selv kjører disse på v15f.

Dette var jo helt rått, skjønner ikke hva du mener med at de forsterkerne blir for pinglete. Bassen var enorm, men steinhard. Mellomtonen og diskanten spilte utrolig bra også, var varm og god lyd.

Jeg syntes denne komboen var knallbra. NAD'ene oppførte seg veldig bra da vi hørte på HØY musikk i 5-6 timer uten stopp, de faktisk mye mindre varme enn når jeg spiller på mine v15f :S.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Er ikke helt med dere jeg. I kveld var jeg hos en kompis som nettop har anskaffet seg cls 215 som han ikke har forsterker til enda. Så jeg tok med mine 2 stk c272 til han for å teste osv. Jeg selv kjører disse på v15f.

Dette var jo helt rått, skjønner ikke hva du mener med at de forsterkerne blir for pinglete. Bassen var enorm, men steinhard. Mellomtonen og diskanten spilte utrolig bra også, var varm og god lyd.

Jeg syntes denne komboen var knallbra. NAD'ene oppførte seg veldig bra da vi hørte på HØY musikk i 5-6 timer uten stopp, de faktisk mye mindre varme enn når jeg spiller på mine v15f :S.
    hehe prøv med større forsterker du så får dere se at det er relativt stor forskjell

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89

Hehe, som reimers skriver, så prøv med større forsterker så får du totalt sjokk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg blir stekt nå, men hva med å prøve noe annet enn Cerwin? Er nok noen her som får seg en overaskelse eller to når de prøver feks Klipsch eller Audiovector? Kanskje en ide å prøve noe annet enn NAD og "digitalforsterker" som MA eller Embla? Du får mye annet fint

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det ikke en milliard slike tråder?
    Bruk søkefunksjonen, folkens!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •