kan tenke meg et "party anlegg"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kan tenke meg et "party anlegg"

Etter å ha hatt forspill/nachspill de siste helgene så har jeg funnet ut at jeg MÅ ha et "party anlegg" et anlegg som skal ha 1 eneste mål. SPILLE HØYT. Jeg sitter her og er sikker på at det jeg ahr nå ikke tåler den behandlingen det får når jeg er full... takk for overlastsikringer...:-?

Uansett det jeg kan tenke meg er noe som er BILLIG og som spiller høyt kun høyt lyd kvalitet er ikke noe must... det jeg kan benytte nå er 1 subbtårn ( 2*15 ) har cd spiller og en effektforsterker.. noen tips om hva mere jeg trenger??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin leverer varene her. Sjekk ut www.hifiklubben.no og finn den modellen som du syns er mest passende .

Har ikke hørt den nye VE-serien, men tipper det er Classic serien som fortsatt er kongen på haugen når det kommer til rene party maskiner. Du kommer ofte langt med 12" versionen i classic serien. t.o.m. 10" spiller jo ifra det meste .

EDIT: Ser du har Patos 510, disse skal da kunne tilfredsstille de fleste partyløver? Men du er kanskje interresert i å slippe å dra dem frem og tilbake hver fest?! . Uansett, finn.no har mange gode CV modeller. AT-100, DC15 og AL1000/1002 får du ofte til en rimelig penge der.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget jeg har nå trøkker mere enn nok det. MEN klokken 05:00 og alt for mye alkohol så tenker jeg ikke noe særlig langt!! vil ikke ødelegge anlegget så det er derfor ja.... tenker meg patos på fors og ikke patos etter klokken 02:00 ( det er da alkoholen har slått fullt ut, og jeg klarer ikke å begrense meg..)

Men jeg vil ikke ha cervin! :evil: :evil: hehe.... dette har jeg egentlig sett for meg:

cd spiller - crest CA4 effektforsterker - høytalere . eller stereoforsterker med sub preout... vet ikke helt.. Har egentlig ikke satt meg opp budsjett men noen brukte høytalere til et par tusen ser bra ut..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med proson? Det trykker ihvertfall bra. Ellers kan du jo vurdere PA høyttalere

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Anlegget jeg har nå trøkker mere enn nok det. MEN klokken 05:00 og alt for mye alkohol så tenker jeg ikke noe særlig langt!! vil ikke ødelegge anlegget så det er derfor ja.... tenker meg patos på fors og ikke patos etter klokken 02:00 ( det er da alkoholen har slått fullt ut, og jeg klarer ikke å begrense meg..)

Men jeg vil ikke ha cervin! :evil: :evil: hehe.... dette har jeg egentlig sett for meg:

cd spiller - crest CA4 effektforsterker - høytalere . eller stereoforsterker med sub preout... vet ikke helt.. Har egentlig ikke satt meg opp budsjett men noen brukte høytalere til et par tusen ser bra ut..
    Da er kanskje ikke eneste målet at det spiller høyt alikevell da ?! Budsjett?

EDIT: DOH, et par tusen ja.. hehe. leste litt fort her.. da har ikke jeg noe spessielt med tips, om de skal greie å holde følge med volum der 510 gir seg (da låter de fleste til 2000kr krap for LENGE sia).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er kanskje smart ja.. Og igjen det er ikke meningen at de skal holde følge med patosene.. De skal TRYKKE, at det hørest ut som ei død katte gjør ikke så mye så lenge det er høyt i mitt tilfelle så er ikke diskant så veldig viktig klokken halv død på natten! poenget er vel å spille slik at alle med pupper viser de

Men et par proson hvor mye guffe trenger de?? kan tenke meg å bruke cresten på subtårna som ikke for lov til å stå på stuen..

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322159

hadde før et par hfc-10 som tålte ræva med juling.

så billig at d er komisk. sett de samme bli solgt for 2500kr paret på spaceworld etc. så... sikkert mye for penga.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322159

hadde før et par hfc-10 som tålte ræva med juling.

så billig at d er komisk. sett de samme bli solgt for 2500kr paret på spaceworld etc. så... sikkert mye for penga.
    Det begynner å ligne noe ja men er det litt for rått å koble disse opp med Crest audio ca4 og en cd spiller?? morsom tanke, de får ihvertfall juling da...

facts CA4
    # 8 Ohm Stereo - 250 W
    # 4 Ohm Stereo - 435 W
    # 2 Ohm Stereo - 500 W
    # 8 Ohm Bridged - 830 W
    # 4 Ohm Bridged - 1100 W

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller en dB-måler.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Kjøp deg heller en dB-måler.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du kontroll på hvor høyt du spiller. Hørselen har en lei tendens til å bli "bedøvet" ved høye alkoholinntak.(har forsket mye på emnet ) Har du en decibelmåler er det lettere å ha kontroll, og ditt nåverende anlegg overlever forhåpentligvis...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Da har du kontroll på hvor høyt du spiller. Hørselen har en lei tendens til å bli "bedøvet" ved høye alkoholinntak.(har forsket mye på emnet ) Har du en decibelmåler er det lettere å ha kontroll, og ditt nåverende anlegg overlever forhåpentligvis...
    Skjønner spiller jevnt 115 db+++! satt og testa lørdagsnatta. MEN jeg er livredd for at min kjære ikke skal tåle det i lengden! Mulig det tåler det men er ikke trygg.. skal jo også "skryte" i fylla ( vise hva det kan og slikt og da vrenger det og **** ) og det er ikke bra..

Jeg har 0 kontroll i fylla og vil gjøre noe før det er for sent, selv om overlast sikringer har reddet meg så langt så er det ikke sikkert i lengden :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vil ha party anlegg, men ikke Cerwin Vega? Cerwin Vega er jo kongen på party-tronen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et selvbygg? Hadde du ikke et par 15" liggende da? Bra utgangspunkt for en høyttaler det. Pluss litt mikkmakk fra Eltek, dere har jo kjentfolk der fra Tingvoll

På den annen side, hva Infinity, de har jo et par varianter med 15" og følsomhet på 100dB og over. Sleng på et par hundre watt da så skal det vel være høyt nok?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville iallefall lett litt etter et par CV AT-100, om det er trøkk og party som står på menyen.. disse får du ifra 2500-3000kr mener jeg å huske...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart tanke, men jeg vil at dette skal skje kajpt har ikke tid til å bygge noe. Har et gammalt hus og "personlige saker" som opptar all min tid :evil: ikveld så gjør jeg papirarbeid og sitter her

Og han "tingvoll kjent mannen i dynabel " er ute og reiser....
    Tror det kan bli rått jeg med en stereo forsterker ( med sub pre) og 4*15 "

Kommer til å kjøpe disse fra komplett jeg! var jo for billig til å la være

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg ville iallefall lett litt etter et par CV AT-100, om det er trøkk og party som står på menyen.. disse får du ifra 2500-3000kr mener jeg å huske...

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: jeg kan ikke kjøpe meg cervin! da kommer jeg til å bli evig mobbet her

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: jeg kan ikke kjøpe meg cervin! da kommer jeg til å bli evig mobbet her
    Si at du har kjøpt deg kabler til 10.000,- så får du nok respekt her...

Festdeltakere setter nok mer pris på skikkelig fet CV-lyd enn homo-kabler med teoretiske forskjeller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •