Hvilken reciever forsterker er anbefalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken reciever forsterker er anbefalt?

Først og fremst er jeg ute etter å handle rimeligst mulig.

Har da kommet på dette valget :

Dynavoice F6 Calvados ( Totalt 4 stk) 2 som front 2 som bak.
    Dynavoice Magic C-4 (center høytaler)
    Eltax Atomic A-10.2 Bøk, 10" Aktiv Subwoofer (Billigeste subben jeg fant på komplett)

Hva trengs for å drive dette ? Kommer ikke til å spille så voldsomt høyt .P.g.a naboer i etg over.. Kommer til å bli brukt hovedsakligt for film.

Har lest at recievere gir forskjellig effekt i forskjellige høytalere som front,bak,senter etc. Så det jeg er interresert i er å ha noe som kan drive disse rimelig bra.Tror heller ikke jeg kommer til å bygge det ut videre før flere år så da har jeg sikkert råd til å kjøpe helt ny reciever/forsterker uansett.

Så trenger bare noe som vil fungere nå,ikke noe som trengs å bygges videre på :-P

Noen som har gode forslag til rimelig surroundreciever?

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Sub

Beklager litt OT, men jeg har en strøken Atomic 10.2 stående på loftet som du kan få kjøpe til halv pris, så har du litt mer å legge i en litt bedre receiver.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp , det hørtes bra ut !Hvordan er den egentlig siden du sikkert har fått testet den litt ?

Men er interresert :-P

(sender deg en PM)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har en som funke rimelig bra:
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...eiver_Graa.htm

Den subben tror jeg ville spart meg for.. men men, greit nok . Tydelig at du ikke søker etter det helt store opplevelsene. Men De høyttalerene rundt gjør nok nytta si .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , er fullt klar over at det er både høytalere og subber som spiller bedre etc. Men tror ikke det noe vits i å legge mer penger i det foreløpig da det kun blir brukt med film. Kan heller ikke spille så allverdens høyt heller med naboer over :-P

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komplett

Hvis du skal handle billig, så kan du jo se på recieverne de har på komplett. Har f.eks Pioneer VSX-416-K Receiver til 2300. Det kan vel være et godt budsjettvalg. Eller så har de jo en Yamaha til 2000. Handler du reciever i samme slengen så sparer du jo også på fraktkostnader. Komplett er også en veldig grei butikk å ha med å gjøre hvis det blir noen problemer.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en high-end sub, men den gir da bra med lyd fra seg og ser faktisk veldig pen ut og er solid bygget. En 10" flytter tross alt litt luft.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer VSX-416-K Reciever er det minimum for å drive disse eller vil det holde mer enn nok?

Ser også at denne ligger inne hos elprice :

http://www.elprice.no/Product/Produc...17818&cid=5540

til 1995,-

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lettdrevet

Dynavoice trenger ikke så mye effekt. På dynavoice.se er følsomheten oppgitt til 91db, så tror nok pioneeren vil funke greit til disse. Kan jo selvfølgelig få mer og bedre effekt for mere penger, men en del av poenget var vel å holde dette forholdsvis rimelig.

Hva er budsjettet på forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte rundt 2.500++... Kommer helt ann på egentlig .. får jeg noe bra til en billig penge bruker jeg det hvis ikke så bruker jeg litt mer for å få alt til å fungere :-)

Håper selvfølgelig å få tak i noe brukt slik at jeg får litt mer for pengene.

Så hvis det er noen som skal selge noe som jeg kan bruke er det bare å hyle ut .

Newcomer JohnArild sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Dynavoice høyttalerene er på 4ohm i bassområdet. En kammerat av meg sliter med å dra sine M65 med en 5x100W JVC receiver pga forsterkeren går til "overload" hver gang det kommer mye bass. Det blir sikkert ikke noe problem når du har en Subwoofer da, siden den avlaster forsterkeren endel.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newuser05
    tenkte rundt 2.500++... Kommer helt ann på egentlig .. får jeg noe bra til en billig penge bruker jeg det hvis ikke så bruker jeg litt mer for å få alt til å fungere :-)

Håper selvfølgelig å få tak i noe brukt slik at jeg får litt mer for pengene.

Så hvis det er noen som skal selge noe som jeg kan bruke er det bare å hyle ut .

Har en Zachry DSW-400 + en passiv phobos som ligger på AVtorget. Det kan jo være en gre kombinasjon til sub. I tillegg har jeg en PSB subsonic 2i som jeg sannsynligvis skal selge.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er mange på forumet som har skrevet om farene ved å ha for liten reciever/forsterker og at høytalerne da kan sprenges..Visste ikke dette og er derfor litt redd nå for å ta den rimeligeste jeg finner ... Så vet ikke om jeg burde sikte på noe høyere enn en Pioneer VSX-416?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt kan du si at jo mere effekt jo bedre. Men antall Watt er ikke nødvenigvis noe å henge seg opp i. En forsterker fra f.eks. HK på 5X50W vil ofte bli oppfattet som kraftigere enn en forsterker fra f.eks. JVC på 5X120W. Så lenge du ikke spiller så høyt at du hører forvrengning vil det normalt gå bra. Det er når forsterkeren begynner å klippe det går galt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Brukt

Tror kanskje jeg ville anbefalt deg en brukt HK forsterker,gi F... i 7.1 lip sync neo 6 og alt det der sørg for att den er på over 75w i 4ohm og har dts.
    Du får noe du vil ha glede av i mange år med god lydkvalitet billig !

Mvh

Espen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice + Denon

Sitat Opprinnelig postet av JohnArild
    Husk at Dynavoice høyttalerene er på 4ohm i bassområdet. En kammerat av meg sliter med å dra sine M65 med en 5x100W JVC receiver pga forsterkeren går til "overload" hver gang det kommer mye bass. Det blir sikkert ikke noe problem når du har en Subwoofer da, siden den avlaster forsterkeren endel.
    Jeg bruker Dynavoice m65 på min Denon 1706. Har ikke noe problem med såntno. Koster forøvrig 3000 hvis den var interressant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT:Noen som vet noenlunde hvor høyt det blir mulig å spille med Pioneer VSX-416?(i db, før jeg garantert hører forvrengninger etc?)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er oppgitt til 100W pr kanal, men for sikkerhets skyld kan vi regne med 50W. Dersom HT har en følsomhet på 91 dB kan du da spille 108dB med en HT og 114 dB med 2. Dette er nokså teoretisk, og Derom den virkelig lverer 10 kan du spille 117W.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •