Hifi-klubben. Lurer de oss?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi-klubben. Lurer de oss?

Jeg ser at denon 3910 står som en utgått modell i Produktarkivet til Hifi-klubben.
    Alikevel leser jeg ingenting om dette eller om noen arvtager på sidene deres.
    Når jeg går inn på sidene med produkter står det heller ingenting om dette og prisen er heller ikke forandret. De selger altså denne utgåtte modellen til samme pris som når det var en ny modell.:evil:

Altså hvis jeg ikke hadde vært medlem og kunne logget meg inn kunne jeg ikke vite at dette er en utgått modell.

Er dette en form for å lure oss kunder til å kjøpe et gammelt produkt til gammel fullpris?
    Når en modell blir skiftet ut er det vel vanlig å selge den ut rimeligere en den kostet da den var ny?

Det ligger masse informasjon ute om den nye spilleren som heter 3930 men dette vet de vel?

Hva mener dere om dette?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er vel ikke utgått før arvtakeren har kommet? Hi-Fi klubben pleier å senke prisene på restlageret når en ny modell er kommet, ikke før.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja vil heller si måten de lurer kundene sine på er prisene de kjører på produkter de har hatt en finger med i spillet selv. Eks Dali,Cerwin etc. Her snakker vi store fortjenester. Er bare å ta en titt på prisene i f.eks statene på CV så ser man fort hvordan de flår folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette jeg ikke helt skjønner. Hvorfor står det da i produktarkivet at den har det?
    Man kan jo også lese på mange forum at den har kommet.
    Venter de med å ta in 3930 slik at de for solgt ut sine "gamle" 3910?

eller er det slik at de ikke vet når den kommer?
    Merkelig det og syns jeg når det er de som importerer den?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3930 er rett rundt hjørnet så vidt jeg vet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes tvert i mot det viser ærlighet at de informerer om at dette er en utgående modell.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubbens monopol situasjon har blitt diskutert opptil flere ganger før.
    Hvis du vil vente på 3930 så gjør det, hvis du ikke kan vente kjøp 3910 - det er fortsatt en meget bra DVDspiller.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HifiKlubben lurer ikke deg, det er du som lurer deg selv ved å handle der.

God natt!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tja vil heller si måten de lurer kundene sine på er prisene de kjører på produkter de har hatt en finger med i spillet selv. Eks Dali,Cerwin etc. Her snakker vi store fortjenester. Er bare å ta en titt på prisene i f.eks statene på CV så ser man fort hvordan de flår folk.
    Kan vel ikke sammenligne priser i USA og Norge. Men denne debatten har vært oppe mange ganger. Du får det meste av høyttalere til halv pris i USA kontra Norge. I tillegg er jo CV tross alt amerikansk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg synes tvert i mot det viser ærlighet at de informerer om at dette er en utgående modell.

Det er dette jeg mener de ikke gjør. Jeg hadde tenkt til å bestille dennepå nettsidene deres og her står det ingenting om at dette er en utgått modell.
    Men jeg gikk inn på deres oversikt over tidligere modeller for å lese hva de hadde skrevet om min 2800 og det var først da jeg merket at 3910 også sto der som en utgått modell.
    Jeg mener at hvis de var så ærlig hadde de vel informert om at det var en utgått model der hvor vi kjøper spilleren?
    Det er jo ikke alle som har meldt seg inn i hifi-klubben og de får jo ingen info når de skal handle.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå slik at frakt og moms står for endel av utgiftene når man skal kjøpe noe i Norge. Må legge på 25% i moms og frakt (det går i båtfrakt ,men alikvell).. Synes ikke at folk kan sammenligne priser utover landegrensene slikt.

En LEVIS bukse kostet dog 180kr i statene.. Da begynner du å lure på fortjenesten norske selgere har.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på EC prisene i statene du .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hifiklubbens monopol situasjon har blitt diskutert opptil flere ganger før.
    Hvis du vil vente på 3930 så gjør det, hvis du ikke kan vente kjøp 3910 - det er fortsatt en meget bra DVDspiller.
    Kjøpe 3910 til 10K nå er vel ganske på trynet uansett hvordan du ser på det???

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har vert innom klubben i tidlige hifi-dager og trodd de gjorde et scoop. Man gjør sjelden en god handel der, og selgerene vet ofte ingenting om det de selger. Ofte skoleelever med ekstrajobber :?
    Første gang jeg skulle koste på meg et skikkelig surround-anlegg kom jeg hjem glad og fornøyd med Denon AVC-A1SE og DVD2800. 1 mnd solgte de AVC-A1SR og 2800 mkII til samme pris. Dette er for dårlig når de vet at de handler med unge som har spinket og spart.
    Har aldri hadlet på klubben etter det.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i Stavanger synes jeg "skoleguttene" kan det som "bør" kunnes, og nesten litt mer faktisk! Sier ikke dette fordi jeg har handlet en del hos de. Men fordi jeg ofte er innom og slår av en prat. Trenger ikke snakke lenge med de før man ser at de vet hva de snakker om. Jeg har heller aldri blitt lurt på noen som helst måtte. Og jeg har vel fått rabat på alt jeg har kjøpt hos de:-D Selv om de sikkert sitter igjen med tusen på tusen synes jeg at alt jeg har kjøpt der å då har vert verd penga. Og så lenge jeg sitter igjen med den feelingen bryr det meg ikke så mye om hva de sitter igjen med. Kanskje det bare er jeg som er rar, siden det kun er meg som ikke misliker hfk? For alle snakker jo bare piss om de, men da har dere ikke vert i Stavanger;-) Kan jo se på hva folket her på forumet sitter med. Uten å bla gjennom alle profilene kan jeg nesten si meg 100% sikker på at 90% av alle som er inne på avforum har et produkt fra hfk! Hehe. Da sitter jeg å lurer litt, hvorfor sitter alle å syter om hvor dyre de er, å handler der allikevel? Jaja, ville bare få frem at jeg synes hfk er ganske ok!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ofte mange "skoleelever på klubben ja", men jeg har ofte funnet ut at det er de som er villigst til å yte mest service i de fleste tilfellene jeg har handlet der. sjelden fått bedre behandling enn av de yngste som er der, de eldre måler en ofte to ganger og henviser deg til cv avdelinga.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Da sitter jeg å lurer litt, hvorfor sitter alle å syter om hvor dyre de er, å handler der allikevel? Jaja, ville bare få frem at jeg synes hfk er ganske ok!
    Det har nok noe med at produktene de fører ikke kan skaffes hos noen andre butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Klubben har katalogslipp om omtrent en uke tror jeg, og da vil også alle nye produkter slippes!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok noe med at produktene de fører ikke kan skaffes hos noen andre butikker.
    Men hvordan kan man da si de er dyre? Hvis man ikke har noen andre butikker å sammenligne med...
    Tenker man ytelse per krone å synes hfk er dyre er det jo bare å gå til en annen kjede! Skal ikke starte noen diskusjon rundt dette. Jeg, for min del, driter vel i om han eller hun synes et produkt i en eller annen butikk er litt overprist. Ser ikke vitsen i og sitte og surmule for det. Kan jo bare gå en annen plass om hfk ikke har "eksperter" som ekspidere, eller er for dyre... Er da nok av produkter å velge å vrake i på markede!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle nye merker HFK har tatt over etter andre har de satt ned prisene på. Eks. Camebridge og Thule! Så tror ikke de priser noe høyere enn andre, men prutningsmonnet er også dårligere hos HFK, og da oppfatter vi ofte det som litt dårlig deal.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •