Hifi-klubben. Lurer de oss? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hifi-klubben. Lurer de oss?

Nei, hver enkelt bør vel heller drive litt bedre "research" før man handler?

Være litt orientert i markedet, prisbevisst, følge med på modellskifter osv.?

Det er rimelig mange år siden Audioscan/HiFiKlubben var prispressere i vår del av den audiofile verden. Historien viser vel heller at konkurrentene fulgte etter og justerte seg ned på pris?

Men er du en av de som absolutt vil ha det siste, nyeste, "hotte", først? Da er du garantert å bruke mer penger enn de som heller venter litt med å handle!

Er det litt surt å gjøre et kupp på en flatskjerm til 24.990,- og oppdage at "ryddesalget" et par uker senere selger den for 19.990,-?

JA! Men dette er jo slik markedet fungerer...............

Jeg tenker litt på alle de tusenlappene jeg er nødt til å ha spart de siste to årene - for jeg har ennå ikke kjøpt meg en 42" flatskjerm.........:-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette var grundig skivebom fra trådstarter. De har ikke brutt en enste hverken moralsk eller vedtatt lov, og informasjon både om at den er utgående og at det er ny modell på vei er tilgjengelig. Det er tross alt ikke brukte spillere det er snakk om.

Men for all del, velkommen til forumet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer i retningen av merker som CV, Dali, Denon etc. Eneste referansen man har på disse i pris er hva de ligger på utenfor Europa hvor HFK ikke kan ha en finger i spillet. Og utifra det jeg har sett så er prisstrategien en helt annen enn her til lands. Det har jo ofte vært diskutert hvor høy fortjeneste HFK tar på f.eks Dali. Men kan andre firmaer ta inn f.eks Denon,CV til norge? Eller har HFK avtaler som forhindrer dette? Det vil jo da uansett være konkurranse fiendtlig noe som bør gå ann å få en stoppe for i norge.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    ......... Det vil jo da uansett være konkurranse fiendtlig noe som bør gå ann å få en stoppe for i norge.
    Helt klart et tungtveiende argument............:???:

Det er vel ikke lenge før BMW Norge må dele sitt agentur på nye biler med Narvesen eller Rimi eller...............

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en bedrift gjør hva den kan for å øke inntektene, uansett hvor man ser...

ang. hifiklubben lureri så måtte jeg le når de for noen år siden satt opp alle prisene pga "sterk euro". makan til pisspreik. INGEN andre forhandlere i norge gjorde noe slikt. for ikke å snakke om at hifiklubben er både importør og forhandler, som håver inn en prosentvis sinnsykt mye høyere fortjeneste enn de fleste andre.
    for det andre eksisterer det nesten ikke tilbud der, og rabatt er et ikketema. man får lett rabatt hos centerkjeden. men det er et annet tema, de har naturligvis rett til å ha den markedsfilosofien de vil.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at mange ender på klubben likevel er at har man lyst på utstyr som Dali, B&W, Classè, Denon osv så har man ikke noe valg. Det er på ingen måte noe i veien med utstyret de selger, det er konkurranse situasjonen som ødelegger.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Helt klart et tungtveiende argument............:???:

Det er vel ikke lenge før BMW Norge må dele sitt agentur på nye biler med Narvesen eller Rimi eller...............
    Nå er det vel ikke Cerwin Vega Norge, eller Denon Norge som selger produktene? Det er en importør på lik linje med hvilken som helst annen importør. Blir som å si at Nokia Norge er den eneste som selger nokia mobiltelefoner til norge, noe som ikke akkurat er tilfelle.

Poenget mitt er om det er en ekslusiv avtale der som forhindrer andre i å importere disse samme varene så føler jeg det som konkurranse fiendtlig. Faktisk er det monopol. Intel har blitt saksøkt for mindre.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At et merke har kun en forhandler er da slett ikke det samme som monopol på en vare. Et monopol er når det ikke finnes erstatninger som skaper konkurranse, og når det gjelder hifi finnes det helt klart konkurranse. Hvis hifiklubben har monopol, så gjelder det vel at bortimot alle bilmerker i Norge forhandles av monopolister også, da... eller?

Jeg for min del stusser litt ved at Denon faktisk har den statusen de har. Jeg tror det nettopp kommer av at de i Norge har gjort seg eksklusive ved at de har en forhandler som er dedikert til hifi. Men forsøker man å se forbi forhandleren og kun tar for seg produktene, så er det etter min mening slik at Denon ikke er uten konkurranse. Pioneer, Yamaha og Sony er eksempler på merker som har mindre "eksklusive" forhandlere, men som har produkter som ofte konkurrerer. Spesielt Pioneer har etter min mening vist seg som teknologiledende på mange områder og har i mange år hatt en stabil produksjon av solide produkter, men puttes av mange i konsumproduktbåsen bare fordi de ofte forhandles samme sted som hvitevarer.

Jeg tror ikke hifiklubben lurer noen. De som blir lurt er de som tror at et produkts kvalitet bestemmes av prisen og hvem som forhandler produktet. Det er nok ønsket om å være spesielle som leder oss til at mer dedikerte forhandlere alltid har bedre produkter.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja monopol greia var kanskje litt far fetched. Måtte blåse av litt damp, beklager.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •