Midgard Oberon 6,1 men hva mer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard Oberon 6,1 men hva mer...

foreløpig er det Midgard Audio Oberon 6,1 som er favoritt komponentet mitt i det jeg har annskaffet. Det er nok ikke noen optimal match dette her men, dette er hva jeg foreløpig har annskaffet:

- 2x Midgard Audio Oberon 6,1
    - 2x Monster Cable M-Series M350i
    - Cambridge Azur 640A v.2 (som pre)
    - Cambridge DVD89le
    - Høyta ..................?
    - Høytaler kabel ....... ?

var ikke i utgangspunktet ment som et annlegg til over 20k, men det blir nok fort det i og med at effektrinnene i seg selv i utgangspunktet koster 14k.

Cambridge valgte jeg rett og slett fordi degge komponentene scorer meget godt jevnt over i de testene jeg har sett og de er dessuten stilige og solid bygd. Dyre var de heller ikke, 5500,- var prisen hos hifiklubben. :razz:

Det jeg kunne tenke meg å komme til bunns i her er hva som egentlig er en god match i Høytaler og kabel delen av dette anlegget.! skal foreta meg innkjøp en gang de nermeste ukene. tenkte på CV men kan bli for brutal, hører veldig varert musikk, men Rock er en viktig del.

noen lure innspill om alternativer til Cambridge utstyret er heller ikke å forrakte.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    foreløpig er det Midgard Audio Oberon 6,1 som er favoritt komponentet mitt i det jeg har annskaffet. Det er nok ikke noen optimal match dette her men, dette er hva jeg foreløpig har annskaffet:

- 2x Midgard Audio Oberon 6,1
    - 2x Monster Cable M-Series M350i
    - Cambridge Azur 640A v.2 (som pre)
    - Cambridge DVD89le
    - Høyta ..................?
    - Høytaler kabel ....... ?

var ikke i utgangspunktet ment som et annlegg til over 20k, men det blir nok fort det i og med at effektrinnene i seg selv i utgangspunktet koster 14k.

Cambridge valgte jeg rett og slett fordi degge komponentene scorer meget godt jevnt over i de testene jeg har sett og de er dessuten stilige og solid bygd. Dyre var de heller ikke, 5500,- var prisen hos hifiklubben. :razz:

Det jeg kunne tenke meg å komme til bunns i her er hva som egentlig er en god match i Høytaler og kabel delen av dette anlegget.! skal foreta meg innkjøp en gang de nermeste ukene. tenkte på CV men kan bli for brutal, hører veldig varert musikk, men Rock er en viktig del.

noen lure innspill om alternativer til Cambridge utstyret er heller ikke å forrakte.
    SOm pre kan jeg hvertfall anbefale deg å ta en titt på Thule og Parasound.. jeg har gode erfaringer med dem begge..

Ellers, når det kommer til høyttalere, så ble jeg ikke klok på hva du egnetlig var ute etter..Forklar litt mer.. Er du ung siden du tenkte på CV?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ingenting om prisklasse, men kanskje Usher eller Dali Helicon?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det feil å foreslå at du begynner i ren stereo?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ren sterio såklart.

Det er noe du ikke trenger å fåreslå Snickers is, jeg går for ren sterio med dine lekre små Midgard blokker jeg vet du
    men ja jeg er ganske ung, er 20 år og har nå etter å ha flyttet til oslo fått litt mer mulighet til å kjøpe meg en skikkerlig Sterio.
    det har forøvrig også noe med at jeg bor snaue 500m fra både Steriofil og HiFiklubben :-D lettere å realisere drømmene da.

Steriofil er forøvrig en meget bra butikk! hakket bedre på servicen enn hifiklubben.

Men min prisklasse er nødt for å bli rundt 10k, det jeg hører på er en del go gammal Rock,(min onkel har smittet meg litt med det) men går ikke av veien for verken Rap, Techno eller bare kose musikk til meg og min kjære.

man kan vel ikke si WAF er veldig viktig men dama har nok litt å si og rynker nok på nesen over CV tenker jeg, hun likte forøvrig veldig godt utseende på Midgard blokkene!:grin: flinke gutter i Midgard :-D og de andre komponentene, (alle i sølv).

Jeg har fått tips om Jamo, Klipch, CV, JBL, Dali, PSB, Dynavoice! Tannoy og B&W.
    nå er det enorm forskjeld på disse høytalerene men det betyr ikke at det er lettere å bestemme seg, de er i forskjellige butikker og har kunn hørt et par av dem på Midgard blokker. men alle har de en høytaler priset rundt 10k, eller lavere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel nevnt alle de konverse merka . Jeg ville testa Triangle Altea ESw faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det er snodig hvordan de aller fleste her i landet følger hverandre i en flokk og kjøper stort sett samme merker alle sammen.
    NAD, Denon, B&W, Dali, CV og disse. Verden er full av spennende utstyr gutter, og det kan være lønnsomt og interessant å utvide horisonten bitte litte granne. Det finnes ufattelig mye bra og spennende også utenom disse merkene.

Jeg vet for lite om dine preferanser, så jeg vil ikke gi noe særlig råd om hva du bør kjøpe. Hvilke ønsker har du om ditt anlegg? Og hvilke områder kan du gå med på kompromisser? Det er to viktige spørsmål ved utvelgelse av utstyr.

IMM

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du bor så sentralt i oslo ville jeg tatt meg en skikkelig lytterunde i en dag.. Dra innom Hifiklubbn, hificenterkjeden. Oslo hificenter,stereofil og lyric. Det er også flere butikker, men jeg er ikke sikker på hva alle heter, men det er en oversikt her på forumet som du sikkert lett kan finne.. Etter en lytterunde hos de forskjellige butikkene bør du nok ha fått litt intrykk i hva du vil ha!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å anbefale deg høyttalere sånn uten videre er vel ganske vanskelig, så jeg stille meg bak hva som allerede er sagt i denne tråden. Ta deg en lytterunde, eller flere her i Oslo. Det er jo enkelt for deg som tydeligvis bor ganske sentralt.

Noen flere steder er Norsk Lyd og Bilde (Fredenborgsveien) og Norsk Audio Teknikk (Hausmannsgate). Duet kan jo også kanskje være et sted i kikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste Hjemmekino hadde vel en test på høytalere opp il 10.000.- Kan jo være greit å ha lest den testen også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytterunde.

Skal ta meg en skikkerlig lytterunde med egen CD den kommende uken.
    jeg er på jakt etter en høytaler som kan spille rock på høyt nivå!
    Rik på bass og mellomtone uten å miste kontroll, diskanten bør ikke skjære i ørene ved høyere en vanlig lytte lyd men den bør heller ikke drukne i bulder fra bassen. (tror jeg slipper det med så kraftid forsterker).
    størrelsen på høytaleren spiller mindre rolle men stor lyd kommer vel som oftest fra store høytalere?

Jeg har slitt litt med å få den servicen jeg ønsker i noen butikker, men det kommer vel kanskje av at de har mange på min alder som bare er innom for å se på, og aldri kjøpe.
    syns alikevel det er et problem å ikke bli tatt som en seriøs kjøper når man skal bruke 25000,- på noe.

skal lese artikelen i hjemmekino men håper fortsatt på råd fra noen her i forumet som har disse effektblokkene selv og hva slags oppsett de har samt hvor fornøyde de er.

Kabler er en annenting jeg har sett litt etter, TARA LABS Omni 3 er en av kablene jeg har sett på, har også fått tips om å se på xtreme-cable.com men de kablene er kanskje i dyreste laget.
    trenger ca 2x3m høytaler kabel.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva er MainStream.......

Sitat Opprinnelig postet av imm
    hehe, ja det er snodig hvordan de aller fleste her i landet følger hverandre i en flokk og kjøper stort sett samme merker alle sammen.
    NAD, Denon, B&W, Dali, CV og disse. Verden er full av spennende utstyr gutter, og det kan være lønnsomt og interessant å utvide horisonten bitte litte granne. Det finnes ufattelig mye bra og spennende også utenom disse merkene.

Jeg vet for lite om dine preferanser, så jeg vil ikke gi noe særlig råd om hva du bør kjøpe. Hvilke ønsker har du om ditt anlegg? Og hvilke områder kan du gå med på kompromisser? Det er to viktige spørsmål ved utvelgelse av utstyr.

IMM
    Jeg har foreløpig ikke kjøpt det mest "main streame" utstyret, men jeg har heller ikke noen ambisjoner omm å ha et annlegg som er unikt.
    Det at merkene nevnt tildliger er main stream betyr kanskje bare at de har en spillestil som passer mange, og da er det jo for de fleste best å holde seg til disse.
    selv vet jeg ikke hvilken jeg vil like best og det kan hende med meg som med så mange andre at jeg ikke kjøper "riktig" høytaler første gang, men jeg skal sørge for å få tatt en kikk på de merkene dere nevner, for flere av dem er merker som jeg bare såvidt har hørt om og noen jeg ikke har hørt om en gang.

poenget er også at de høytalerene som er lettest å finne tester om og høre på i butikk er jo nettopp de som hører til denne kategorien, det må forøvrig være en ganske stor Main stream ettersom du velger å si dette om de ni merkene jeg ramset opp.:-?

Dessuten har det mye med markedsføring å gjøre Denon, B&W, NAD, Dali og CV er jo alle HiFiklubbens merker. det var vel den første hifibutikken jeg satte en fot i, og det er den som jeg har sett mest reklame for. kanskje det har en sammenheng? Hifiklubben = mainstream

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å teste disse selv om de er noe over budsjett. De har jo en nypris på 50k og skyhøy WAF. 16k må etter hva jeg skjønner være et kupp, og det skulle ikke forundre meg om de går noen få kr billigere:
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1155140898

Sammen med 6.1 er du ganske nær en nøytral klang. Det er relativt rimelig å tune inn de siste små skrittene med rett preamp.

Dette er vel også et ganske greit kjøp selv om prisen ikke er helt "gibort".
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9991&cat=12

Disse har jeg ikke hørt men synes de virker spennende:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9455&cat=12
    NB: det er dipoler så de trenger litt plass.

Dette er også en god pris:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9208&cat=12

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste høyttalerene Snickers-is nevner kan jeg faktisk anbefale deg ut fra preferansene du har nevnt lenger opp i tråden. Testet disse med Oberon 4.1, og de spilte med skikkelig bra trykk, bra dypt gikk det også. Prisen er det heller ikke så alt for mye å si på, men du kan sikkert prute de ned til 10K iom at de har ligget ute en liten stund nå..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gode råd.

Takker for gode råd om høtalere og skjønner jo at her som så mange andre steder er gode råd Dyre
    de fleste av høytalerene nevnt over har en Nypris på over 15k men ligger på bruktmarkeddet til rundt 10.
    det er heller ikke så vidt jeg vet i Mainstream segmentert, jeg har forøvrig måttet utsette kjøpet av store høytalere etter et mindre uhell med bil på vei hjem fra (av alle ting) hifiklubben.
    ser ut til å koste meg omtrent 14k og der fløy sjansen for store høytalere denne måneden og neste.

på en annen side har jeg nå slått meg til ro med at jeg ønsker et par mindre høytalere som kan drives ene å alene med Cambridge 640v2.
    Dette kjøpet vil være nært fårestående ettersom jeg nå ikke har noen som helst høytaler i hende. pristak vil være 5000,- men går gjerne lavere ettersom jeg fortsatt sparer til større ting. Tips og Råd vil bli satt pris på.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Takker for gode råd om høtalere og skjønner jo at her som så mange andre steder er gode råd Dyre
    de fleste av høytalerene nevnt over har en Nypris på over 15k men ligger på bruktmarkeddet til rundt 10.
    det er heller ikke så vidt jeg vet i Mainstream segmentert, jeg har forøvrig måttet utsette kjøpet av store høytalere etter et mindre uhell med bil på vei hjem fra (av alle ting) hifiklubben.
    ser ut til å koste meg omtrent 14k og der fløy sjansen for høytalere denne måneden og neste.

på en annen side har jeg nå slått meg til ro med at jeg ønsker et par mindre høytalere som kan drives ene å alene med Cambridge 640v2.
    Dette kjøpet vil være nært fårestående ettersom jeg nå ikke har noen som helst høytaler i hende. pristak vil være 5000,- men går gjerne lavere ettersom jeg fortsatt sparer til større ting. Tips og Råd vil bli satt pris på.
    Etter å ha ¨hørt mye på dette i det siste og liker høyttalerne bare bedre å bedre så sier jeg bare en ting: KLIPSCH

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er tøfft . Vurderer faktisk RF-63 eller 83 neste år..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes de spiller utrolig fint og rent også jeg! Veldig oppløst.. Gleder meg til å få de i hus selv..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    jeg synes de spiller utrolig fint og rent også jeg! Veldig oppløst.. Gleder meg til å få de i hus selv..
    HVa slags modeller skal du ha da ?! hmm, du har solgt midgard?!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver ikke HFCK og selger ut noen QLN 2,5-veis til 2k for tiden?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •