beste billige platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer JohnArild sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste billige platespiller?

Har planer om å kjøpe et ekstra stereoanlegg der hvor lyden ikke blir digitalt forandra på. Anlegget jeg har nå er et surroundanlegg der alt går via en DSP prossesor ol. dette er sikkert vel og bra for lyden, men jeg har lyst på analogt og til dette trenger jeg en platespiller.

Siden jeg er student så har jeg et veldig begrenset budsjett. Tenkte meg en platespiller til under 3000,- og ser fire alternativer sånn med en gang.
    1. Pro-Ject Debut m/ OM5E pickup (MM, elliptisk slipning).
    2. Goldring GR-1 / Electra (MM, elliptisk slipning)
    3. Goldring GR-1 / 1012 (MM, Gyger II slipning (en type Fine Line slipning))
    4. Rega P2

Siste (Rega P2) er ikke aktuell hvis ikke noen mener at den er verdt de ekstra pengene noe jeg tviler på siden Goldring spilleren skal være basert på en Rega P2 med samme armen og med en Goldring pickup (P2 er vel uten pickup).

nr.3 er min favoritt til nå, men den koster 700,- mer enn nr.2 og jeg vet ikke hvor mye forskjell det er på disse pickupene. På den andre siden koster 1012 pickupen alene halve det spilleren koster så den er vel verdt de 700 ekstra.

nr.1 er da et alternativ til Goldring siden den koster det samme og er av veldig kjent merke, men jeg har ingen peiling på hvem som egentlig er den beste.

Jeg ser etter en med høy levetid, god lyd og valuta for pengene.
    Noen som kan komme med noen kommentarer eller forslag?...

Skal forresten spille mest nye LPer med Rock/Metall. Muligens også slappe av innimellom med litt klassisk fra brukte LPer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted