Denon AVR-2807 vs Pioneer VSX-AX2AV, hviken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2807 vs Pioneer VSX-AX2AV, hviken er best?

eg har sett meg ut to forsterkere men klarer ikkje å bestemme meg om hvilken eg skal velge.Dei det står i mellom er Deno AVR-2807 og Pioneer
    VSX-AX2AV, så her trenger eg litt hjelp velge. Eg har skal kjøp Dali Concept 8, men eg veit ikkje hvilken som spiller best i lag med dei, eller kort sagt hvilken er best.

så eg trenger litt hjelp til å velge, så venligst kom med forslag og argumenter folken, det ville hjelpa masse. takker på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån de med deg hjem å test selv. Lyd er en smaks sak. Noen synes helt sikkert denon er best på dali og andre pioneer. Så dette synes jeg du bør teste selv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veit du om det er noen i bergen som har pioneer og låner ut??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    veit du om det er noen i bergen som har pioneer og låner ut??
    Holder ikke til i Bergen jeg, så nei. Men det burde vel ikke være store problemet...? Lurer du på hvor de selger pioneer? Eller hvor man kan låne med seg en hjem fra?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Holder ikke til i Bergen jeg, så nei. Men det burde vel ikke være store problemet...? Lurer du på hvor de selger pioneer? Eller hvor man kan låne med seg en hjem fra?
    egentlig begge deler.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser eg har lagt tråden i feil katogori ( igjenn ), gidder ein moderator og fikse dette.
    i så fall takk for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men tror ikkje dei har pioneer, dei har vel bare h/k, tror eg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ikke linken jeg ga deg?
    Var på hfc i Stavanger for noen dager siden. De hadde den utstillt... Vurdere den nemlig selv. Jeg har også consept 8. Men har ikke hørt noen av forsterkerene du nevner på mine høyttalere...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ikke linken jeg ga deg?
    Var på hfc i Stavanger for noen dager siden. De hadde den utstillt... Vurdere den nemlig selv. Jeg har også consept 8. Men har ikke hørt noen av forsterkerene du nevner på mine høyttalere...

jo eg såg linken, men eg er ikkje sikker på om dei har den i bergen, for eg snakkte med dei for ei stund siden, og då sa dei at det var egentlig berre h/k dei forhandla, men at dei kunne skaffe pioneer`en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo eg såg linken, men eg er ikkje sikker på om dei har den i bergen, for eg snakkte med dei for ei stund siden, og då sa dei at det var egentlig berre h/k dei forhandla, men at dei kunne skaffe pioneer`en.
    Åja! ok. Da vet jeg ikke. Har lite peilling på hvem som forhandler pioneer i Bergen. Men er vel bare å ta en liten by tur rundt i de forskjellige butikkene som selger stereo/hjemmekino utstyr. Kan jo også høre med hfc om det er mulig å få tak i en du kan låne med deg hjem...?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja! ok. Da vet jeg ikke. Har lite peilling på hvem som forhandler pioneer i Bergen. Men er vel bare å ta en liten by tur rundt i de forskjellige butikkene som selger stereo/hjemmekino utstyr. Kan jo også høre med hfc om det er mulig å få tak i en du kan låne med deg hjem...?

eg får vel ta meg ein tur å sjå.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har sett litt rund i dag, og eg kan få pioneer`en til 9500 på ekjøp og elprice.
    så hvilken bør eg velge, pioneer`en eller Denon`en??

fordeler med pioneer`en:
    *god rom komkorigasjon
    *THX sertefisert
    *HDMI switch

fordeler med Denon`en:
    *enda bedre rom korigasjon
    *HDMI switch
    *selges på hifiklubben

er det stor fordel med THX, er det stor forskjell i lyden??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordeler med pioneer`en:
    *god rom komkorigasjon
    *THX sertefisert
    *HDMI switch

fordeler med Denon`en:
    *enda bedre rom korigasjon
    *HDMI switch
    *selges på hifiklubben
    Hvordan vet du at den ene romkorreksjonen er bedre enn den andre? Hvorfor er det en fordel at den selges på hifiklubben? Det eneste som er garantert med hifiklubben, er at du betaler full veil. pris. Noen foretrekker å ha THX aktivert når de ser på film, men en STOR fordel er det vel neppe....

Skal ikke blande meg inn i hvem som passer for deg, mest sannsynelig blir du strålende fornøyd med begge.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvordan vet du at den ene romkorreksjonen er bedre enn den andre? Hvorfor er det en fordel at den selges på hifiklubben? Det eneste som er garantert med hifiklubben, er at du betaler full veil. pris. Noen foretrekker å ha THX aktivert når de ser på film, men en STOR fordel er det vel neppe....

Skal ikke blande meg inn i hvem som passer for deg, mest sannsynelig blir du strålende fornøyd med begge.

eg veit berre det eg har lest ang rom romkorrekjsonen, at denon sin skal være bedre.
    og ang fordel med hifi klubben er bare at da får eg prøve den så masse eg vil, og lurer eg på noko så veit dei det, og det er god service, ikkje sånn elkjøp opplegg, der dei ikkje veit forskjell mellom fram og bak på forsterkeren.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg veit berre det eg har lest ang rom romkorrekjsonen, at denon sin skal være bedre.
    og ang fordel med hifi klubben er bare at da får eg prøve den så masse eg vil, og lurer eg på noko så veit dei det, og det er god service, ikkje sånn elkjøp opplegg, der dei ikkje veit forskjell mellom fram og bak på forsterkeren.
    OK, da ville jeg ha gått for Denon... Jeg er enig at mange butikker som fører Pioneer har dårlig kunnskap om disse produktene. Men så har du alltids dette forumet da. Mange hjelpsomme sjeler her..

Får du prøve Denon og du syntes den låter bra (noe den gjør), så går du for den. I denne klassen er både Denon og Pioneer gode valg. Jeg kjenner ikke lyden i Dali høyttalerne dine, men Pioneer forsterkeren er litt lysere i klangen enn Denon. På mørke og nøytrale høyttalere blir det bra, men høyttalere som allerede låter lyst kan bli litt for mye av det gode for noen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    OK, da ville jeg ha gått for Denon... Jeg er enig at mange butikker som fører Pioneer har dårlig kunnskap om disse produktene. Men så har du alltids dette forumet da. Mange hjelpsomme sjeler her..

Får du prøve Denon og du syntes den låter bra (noe den gjør), så går du for den. I denne klassen er både Denon og Pioneer gode valg. Jeg kjenner ikke lyden i Dali høyttalerne dine, men Pioneer forsterkeren er litt lysere i klangen enn Denon. På mørke og nøytrale høyttalere blir det bra, men høyttalere som allerede låter lyst kan bli litt for mye av det gode for noen.
    eg har hørt Denon`en og den låt meget bra, men det var kanskje litt lite krefter i den. veit du om det er meir krefter i pioneer `en??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har hørt Denon`en og den låt meget bra, men det var kanskje litt lite krefter i den. veit du om det er meir krefter i pioneer `en??
    noen som vet om det er mer krefter i pionner``en``

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det er mer krefter i pionner``en``
    Nei, men jeg kan fortelle deg at jeg har Dali Concept 8 og Denon 2807. For min del fungerer det veldig bra (min subjektive mening). HDMI switchen fungerer utmerket sammen med OPPO dvd spilleren. Kjører også PlayStation 2 over komponent, DVD opptaker med S-video og Philips Qam digital dekoder over komponent inn i Denon og tar alt ut over HDMI. Fungerer utmerket!

Tror ikke du vil bli skuffet med Denon 2807!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nei, men jeg kan fortelle deg at jeg har Dali Concept 8 og Denon 2807. For min del fungerer det veldig bra (min subjektive mening). HDMI switchen fungerer utmerket sammen med OPPO dvd spilleren. Kjører også PlayStation 2 over komponent, DVD opptaker med S-video og Philips Qam digital dekoder over komponent inn i Denon og tar alt ut over HDMI. Fungerer utmerket!

Tror ikke du vil bli skuffet med Denon 2807!

da må det bli den. Det spiller vanvittig bra, og alle sier at det er den eg bør kjøpe, så det blir nok den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •