Hvilket produkt har du hatt lengst uten å bytte det ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket produkt har du hatt lengst uten å bytte det ut?

Jeg synes det er litt interessant å høre om hvilke produkter folk har hatt lengst, og grunnen til det.. vil tro at det som oftest er at du er meget fornøyd med produktet og det leverer tilfredsstillende for ditt behov.

Den eldste komponenten jeg har er faktisk DVD-spilleren min... jeg husker ikke hvor lenge siden jeg kjøpte den.. kan det være 6+ år siden!? Jeg har vært svært fornøyd med denne spilleren. Den har et meget bra drivverk så fikk meget god omtale for sin cd avspillingsferdighet i sin tid av L&B i tillegg til DVD avspillingsferdighetene. Dette er en Pioneer DV626D som er modifisert til sonefri og makrovision deaktivert. På en måte kan du si at dette er et av mine beste kjøp da jeg har hatt den så lenge. Men nå som har nylig har fått kjøpt meg en HDTV ønsker jeg meg selvsagt en DVD-spiller som gir progressivt bilde... men da HD DVD og Blu-ray spillerne er rett rundt hjørnet tror jeg at den får stå enda litt til. Den klarer faktisk å gjøre jobben sin veldig greit fremdeles.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den komponenten jeg har hatt lengst, og som jeg ennå ikke vil kvitte meg med er Primare A30.2. Grunnen er enkelt og greit lydkvaliteten og fleksibiliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den komponenten jeg har hatt lengst, og som jeg ennå ikke vil kvitte meg med er Primare A30.2. Grunnen er enkelt og greit lydkvaliteten og fleksibiliteten.
    Du glemte å si hvor lenge du har hatt den da..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den komponenten jeg har hatt lengst er nok CRT projektoren. Har oppgradert den en del med tiden da, men da jeg må over 100k for å få en pæreboks som matcher denne, vil jeg ikke bytte på laang tid ennå.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forelsket meg i Denon PMA-1560 (og DCD-2560) i 1991. Og har de fortsatt !
    Gikk vel fra forelskelse til ekteskap, ikke like lidenskapelig som før, men har fortsatt krefter som imponerer.
    Ikke har de hatt behov for rep/service på 15 år heller.

Har riktignok en JCV AX-3 stående også, som jeg kjøpte i 1982!
    Den funker fortsatt, og ble brukt som forsterker til PC'n en stund, men har fått hvile noen år nå.

Norcad

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Jvc forsterker og Jamo 360 høytalere i 1982. Jvc forsterkene ble pensjonert i vårt. Jamo høytalerene smuldrret bort for 5år siden. De ble kjøpt for den første lønningen når jeg startet i tømmerlære. Anlegget tilsvarte dagens CV med masse lyd for lite penger.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMF RSPM Mk IV, 217- liters transmisjonslinjer kjøpt ca. 1980. Har dem ennå da jeg fortsatt har tilgode å høre noe som er bedre.
    Disse er dog ikke eldst, har flere komponenter som ble kjøpt på 70-tallet også, men de er ikke i aktiv bruk, noe de forsåvidt godt kunne vært!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponenten som har levd lengst i anlegget mitt er nok dali swa-12. Ikke så mye på grunn av musikalsk kvaliteter, men mest fordi det ikke er noe jeg legger så mye vekt på.
    Etter oppgradering og konvertering til stero forrige høst, bruker jeg den nå kun under filmtitting. Ved musikk-lytting faller den fort av lasset og klarer ikke følge med helicon uten at det blir for avslørende.

Men alt i alt er det jo en musikalsk godbit som trives godt når den spiller med ustyr på samme nivå. Så den kommer nok til å bli i stua frem til jeg tar meg råd til noe dyrere på sub-fronten.

Bør vel nevne hvor lenge jeg har hatt den, blir vel snart 7 år nå, det merkes ikke på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av mitt nåværende anlegg er det cd-spillern som har stådd lengst, en cayin cd-252 med klokke fra lcaudio. Har ikke sjiftet den ut, da jeg tror det blir veldig dyrt for å få noe som er betrakteli bedre, satser heller på å få denne modifisert over tid, tror det kan være mye å hente der.

mvh Jørgen

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fadern kjøpte et par Kef Q90 i 1993 som jeg arvet i -97. Spiller daglig.
    Kjøpe Bag End subben på Lyric i august -98, so den spiller daglig den også.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være harman kardonen min , så vill bli byttet ut om 2ukers tid . Har vel hatt den i snart 5år .

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Sony CDP-561 siden jeg var 16 og den er fortsatt ikke utadert i mitt anlegg ( den er bedre enn hk dvd 22 på musikk ) kommer vel ikke til å bytte ut den på en stund må vel "oppgradere" den! men ikke bytte den ut.. Ja er 24 nå så 24-16 = 8 år? ja

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det av utstyret jeg har hatt lengst må være NAD 114 forforsterkeren min, den har blitt brukt mer eller mindre konstant fra dagen jeg kjøpte den som jeg ikke klarer helt å huske. Det jeg vet var at NAD 218 hadde en utsalgspris på ca 6000,- hos hifiklubben på den tiden, da jeg kjøpte den samtidig. HIFI var billig før i tiden. Var vel rundt de tidene denne serien var helt ny for husker de hadde NAD 208 stående også

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Kenwood Krv 9090 surround receiver har jeg hatt siden 1996, men den ryker nok ut ganske snart.

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VHS-maskinen har jeg hatt lengst. Av to grunner: Jeg bruker nesten ikke videokassetter, den ser bra ut, og fjernkontrollen er fryktelig tøff. Jeg husker ikke når jeg kjøpte den, men det er i alle fall ofseleg lenge siden.
    http://www.homecinemachoice.com/revi...hiVT-FX880.php

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Jamo power 180 høyttalere som jeg fikk i julegave av mine foreldre i 94, har modifiswer og forsterket kabinettet innvendig samt dempet kassen og lagd nye terminaler og bassrør til den, men de er allikevel mine første ordentlige høyttalere!
    Har også et par jamo surround dipole høyttalere som jeg byttet til meg mot noen gamle 6,5" clarion bilelementer i 96 eller 97.

Begge parene er flittig i bruk som bakhøyttalere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli nad c340'n min, som ligger på hylla, en knall forsterker som egentlig bør selges slik at den kommer til nytte igjen. Kjøpte vel den rundt 97-98 engang.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det som er i daglig bruk,er det nok bakhøytalerene som er eldst.Er noen Expert 15ltr, med vifa element fra tidlig 70 tall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjeldent stereokomponenter i hus i mange år. Det er jo litt morro å bytte ut. Men ett unntak er det: Subben min har vært hos meg i 8 år. Kjøpte den brukt i Oslo den gang. Og jeg kommer nok til å beholde den i mange år til.

IMM

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Jeg hadde B&W DM602 fra 1999 til nå på våren 2006 før alt jeg hadde måtte gå. Det eneste jeg satt igjen med til slutt var en Sony DVD-FX1 som jeg sikkert kommer til å ha med meg til graven. Den engang så gode bærbare dvd-spilleren er ikke alene lenger om å være bærbar og den engang så høye bruktprisen kan man bare drømme om

EDIT: Det som blir mer morsomt er om noe annet utstyr noen gang kommer til å bli så lenge. Har en god følelse med de nye høyttalerne

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •