nad+ cv 1515. div spørsmål - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå spiller eg på 208 og 2x216...ser ut til å funke greitt det..men har ikke fått testa de skikkelig enda da..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har eg fått spillt en del med det nye oppsettet, er ingenting som kobler seg ut....de har ikke vert med på fest enda da :-D men regner med de klarer det bra også!

må bare si at eg synest 1515 spiller enormt mye penere og mer detaljert enn al1000 eg har benyttet i et par år.. dunker hakket bedre gjør de og

må si meg godt fornøyd med oppgraderingen, nå gjenstår bare en ny dvd spiller og signalkabler.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snikki
    nå har eg fått spillt en del med det nye oppsettet, er ingenting som kobler seg ut....de har ikke vert med på fest enda da :-D men regner med de klarer det bra også!

må bare si at eg synest 1515 spiller enormt mye penere og mer detaljert enn al1000 eg har benyttet i et par år.. dunker hakket bedre gjør de og

må si meg godt fornøyd med oppgraderingen, nå gjenstår bare en ny dvd spiller og signalkabler.
    Bra du er fornøyd med 1515
    Har de selv. bare jeg kjører de på et par Midgard monoblokker
    Spiller pent til å være CV, og trøkker veldig bra!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du også kan gjøre er å slå av Soft Clipping på 216 forsterkeren. Da vil de ikke gå i protection selv ved clipping. Høyttaleren har sikring for overbelastning så den skal selv kutte om du drar det for langt. Eneste jeg ikke er helt sikker på er om mellomtonene har beskyttelse. Men det kan garantert noen andre svare på. Har den ikke det så bør du ikke slå av soft clipping.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det du også kan gjøre er å slå av Soft Clipping på 216 forsterkeren. Da vil de ikke gå i protection selv ved clipping. Høyttaleren har sikring for overbelastning så den skal selv kutte om du drar det for langt. Eneste jeg ikke er helt sikker på er om mellomtonene har beskyttelse. Men det kan garantert noen andre svare på. Har den ikke det så bør du ikke slå av soft clipping.
    Har DC-serien sikring mot overbelastning? Hvor sitter denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Bra du er fornøyd med 1515
    Har de selv. bare jeg kjører de på et par Midgard monoblokker
    Spiller pent til å være CV, og trøkker veldig bra!
    ja angrer ikke et sekund på at eg byttet ut til 1515!

har ikke funnet noen sikring på disse nei...da må de ligge inni kassene et sted?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja angrer ikke et sekund på at eg byttet ut til 1515!

har ikke funnet noen sikring på disse nei...da må de ligge inni kassene et sted?
    Byttet ut mine CLSC-215 med 1515 og angrer heller ikke på det!
    Har aldri funnet noe sikring jeg heller. Må sitte på delefilteret da en plass?
    Har aldri hørt om noen som har nevnt sikring før heller jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikring?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vi legger den spukulasjonen død, når det gjelder sikring i 1515.. får kjøre med soft clipping eg

har også en kompis 1515 som ikke helt kjenner ørets/høyttalerenes begrensinger
    han byttet ut alle diskanter og mellomtoner nylig...der var det bare bassene som overlevde....spiller med PA riktignok.. det må være en treg sikring hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske godt gjort å "drepe" mellomtoner og frontdiskant på 1515. Hva for slags forsterker er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ganske godt gjort å "drepe" mellomtoner og frontdiskant på 1515. Hva for slags forsterker er det snakk om?
    er ikke sikker på hva han spiller med nå.det er vertfall kun div PA det går i :-D ..

han har noen hjemmelagde høyttalere med rockford element. de spiller hakket bedre enn 1515..spillte med disse 4 på likt. (lå en annonse på finn men den er blitt fjernet ser eg) 1515 er vertfal reparert nå

eg fikk jo ekstremt mye høyere lyd i diskant\mellom når eg benyttet pa på al1000 mine en gang, og det kobler aldri ut. så det er nok pa som skal til skal man drepe disse høyttalerene. (noe eg ikke er inntr i)

eg for min del liker lyden eg får med nad..sikkert mye som funker bedre enn det og selvsagt! gammle pa blokker kommer ikke i mitt hus vertfall

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis jeg som er ute å kjører litt. Jeg blander litt med VS-serien fant jeg ut. Beklager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tydeligvis jeg som er ute å kjører litt. Jeg blander litt med VS-serien fant jeg ut. Beklager.
    jepps.. går bra de du :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikker på hva han spiller med nå.det er vertfall kun div PA det går i :-D ..

han har noen hjemmelagde høyttalere med rockford element. de spiller hakket bedre enn 1515..spillte med disse 4 på likt. (lå en annonse på finn men den er blitt fjernet ser eg) 1515 er vertfal reparert nå

eg fikk jo ekstremt mye høyere lyd i diskant\mellom når eg benyttet pa på al1000 mine en gang, og det kobler aldri ut. så det er nok pa som skal til skal man drepe disse høyttalerene. (noe eg ikke er inntr i)

eg for min del liker lyden eg får med nad..sikkert mye som funker bedre enn det og selvsagt! gammle pa blokker kommer ikke i mitt hus vertfall
    Hadde jo en vill pa forsterker for litt siden jeg, Carver PT-2400 på 2x1200 rms i 4 ohm som drev 1515. Spilte ganske villt Diskanten skrek litt mere med pa, men syntes ikek Carvern spilte noe særlig høyere enn det gjør med Midgard 6.1 blokkene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo en vill pa forsterker for litt siden jeg, Carver PT-2400 på 2x1200 rms i 4 ohm som drev 1515. Spilte ganske villt Diskanten skrek litt mere med pa, men syntes ikek Carvern spilte noe særlig høyere enn det gjør med Midgard 6.1 blokkene

nå kjenner eg som sagt ikke til så mange forskjellige forsterke, carver er vel noe av de bedre på cv, om du skal ha PA?
    eg testet et beist av en gammel PA på al1000, de gidde dårlig bass og skreik noe for jæ*** høyt! det var liksom revulusjon å få 2*216...da kom basen og penere lyd.

etter mitt syn er det jo de som er det geniale med bi-wiring på slike høttalere, feks en stor carver på bass, og "ett eller annet pent spillende" på resten.

har en kompis med 1215 også, der er det slik, 1 PA og en thule blokk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kjenner eg som sagt ikke til så mange forskjellige forsterke, carver er vel noe av de bedre på cv, om du skal ha PA?
    eg testet et beist av en gammel PA på al1000, de gidde dårlig bass og skreik noe for jæ*** høyt! det var liksom revulusjon å få 2*216...da kom basen og penere lyd.

etter mitt syn er det jo de som er det geniale med bi-wiring på slike høttalere, feks en stor carver på bass, og "ett eller annet pent spillende" på resten.

har en kompis med 1215 også, der er det slik, 1 PA og en thule blokk
    Carver har jo ganske god lydkvalitet så lyden ble ikke forferdelig syntes jeg
    Hadde den på (etter tur) AT-100, 1215mk1SE, CLSC-215, 1515 og en stund 1515 OG CLSC-215

Syntes aldri at skrikinga ble noe plagsomt så så ille var det ikke.
    Carver, Lab og Crown er vel noen av de beste PA forsterkere tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carver har jo ganske god lydkvalitet så lyden ble ikke forferdelig syntes jeg
    Hadde den på (etter tur) AT-100, 1215mk1SE, CLSC-215, 1515 og en stund 1515 OG CLSC-215

Syntes aldri at skrikinga ble noe plagsomt så så ille var det ikke.
    Carver, Lab og Crown er vel noen av de beste PA forsterkere tror jeg..
    eg husker faktisk ikke hva eg spillte med..men det er stort sett fordi det er PA og eg ikke vil huske hehe:-D

du som har begge deler.... hva ville du hatt av 1215 og 1515? eg liker 1215 pga utseende.. kunne egentli tenke meg å bytte om en stund

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering

tenkte eg skulle oppdatere tråden litt.

har oppgradert litt igjenn :-D

spiller nå med 2x208 på 1515ene samt en rotel rc972 preamp.

spiller greitt nå, fikk en penere og mykere lyd i mellomtonene nå enn da eg brukte 2x216 på mellom\ diskant.
    men skal eg ha ekstremt høy lyd er nok bi wiring tingen...føler mellom\diskant bakker ut litt på toppen, selv om det høres rart ut med to brokopla 208.
    :???:

har litt små problemer med den ene 208en, akkurat som det er dårlig kontakt "pluggen" til signal, når eg beveger på signal kabelen så kommer det en stygg bass lyd. den spiller fint og fungerer ellers ok!

ser 208 har balanserte utganger, med en annen type kabel, hva heter denne? hadde det vert en ide og benyttet de? bedre lyd og kvitt problemet mitt?

eller kan det være en smal sak å repare dette?

takker for innspill

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den heter vel XLR tenker jeg, skal ikke være så vanskelig å få tak i

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-arnesen
    den heter vel XLR tenker jeg, skal ikke være så vanskelig å få tak i
    nei det burde gå bra å få tak i slike, når eg tenker meg om så er det jo en bryter bak på Bal-Unbal... så mulig forstyrrelsene mine forsvinner da :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •