Forsikring av anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg ganske nytt anlegg da, så prisen på det har nok ikke sunket så mye. Hvordan beregner de verdien av slike ting egentlig? Plasma og projektorer faller jo mye fortere i prise enn f.eks. høyttalere, så det blir jo feil om de skulle hatt 20% verdikutt hvert år...

Nå var jo forresten egenandelen på skadeforsikringen 1500,- og ikke 4000,-. Den gjaldt opp til 20 000,-, og da kan det ikke være snakk om noe verditap iom. at prisen på en reperasjon vil holde seg mer eller mindre konstant uansett...Right?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte ting (som elektroniske komponenter) setter forsikringsselskapene (og staten) en fast prisredusjon på, på 20% per år. Dette er for å slippe å gjøre skjønnsmessige prisoverslag på hver eneste lille ting som skal erstattes, og det blir ganske mange i løpet av et år for de store selskapene. Så jeg tror ikke du kommer langt med å si at høyttalerne er verd mer enn prisoverslaget dems hvis du skulle komme i den situasjonen.

Ulykkesforsikring høres ut som en veldig god idé. Må alltid spørre mange spørsmål til forsikringsagenten så du ikke får noen overraskelse senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Nå som jeg skal opp til student-tilværelsen i Trondheim, og anlegget antageligvis vil bli bruk en del i festlige anledninger, har jeg vurdert å forsikre det mot uhell a la den forsikringen som Hifi-Klubben har.

Noen som vet om forsikringsselskaper som tilbyr dette til en grei pris?

Og noen som evt. vet om en forsikring som dekker tyveri i tillegg (har hørt at tyveri går på innboforsikringen til foreldrene så lenge man ikke skifter adresse offisielt, men mulig jeg tar feil)?

Hadde satt pris på om noen kunne komme med innspill rundt dette temaet

Hva skal du gå i trondheim?

Jeg tar ingeniør-utdanning og har meldt meg inn i NITO. De har gunstige forsikringsavtaler gjennom foreningen. Sjekk om du evnt kan ha slike muligheter.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NITO er vel en ingeniørorganisasjon, er det ikke? Skal gå Medievitenskap, vet ikke om det er noe lignende organisering der, men det hørtes hvertfall gunstig ut slik du hadde gjort det.

Har for øvrig begynt å tvile på om jeg skal gå for forsikringen som jeg ble tilbudt. Som flere har påpekt her, så tror jeg det er lurt å sjekke ut litt mer hvordan de f.eks. beregner verdien av gjenstandene mine. Vil være sikker på at jeg får så mye som mulig igjen ved et evt. tap.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda NITO er for ingeniører ja.

sikkert fornuftig og sjekke ut hvordan de regner på dette. Jeg har ikke vurdert noen annen forsikring enn innbo. Er såklart interessant, så kom gjerne med tilbakemelding om hva du kommer frem til.

Kjør diktaturlinje når du har fest så går det nok bra ;P
    Det er nok ikke helt til og komme unna når man har anlegg som koster noen kroner, så stiger nervøsiteten eksponensielt med promillen til gjestene...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg jobb som ekstrahjelp på bunnpris, og meld deg inn i handel og kontor.
    Da betaler du ikke mange kronene for innboforsikring. En viss prosentsats av brutto lønn. Den forsikringen er uten tak, dvs at du kan godt ha innbo for en mill. De opererer nok med de samme verditapssatsene som de andre, men det er en god forsikring som dekker brann, tyveri, osv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •