Hvordan slå av høyttalerlyd ved bruk av hodetelefonforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvordan slå av høyttalerlyd ved bruk av hodetelefonforsterker?

Jeg har en Denon 3805 surroundforsterker og en Rega Ear hodetelefonforsterker. Jeg ønsker å kunne slå av lyden på høyttalerne når jeg bruker hodetelefonene. Jeg har forsøkt å bruke tape out på Denon'en, men det er kun analog lyd som sendes ut når jeg bruker Zone 2 (dette stemmer med det som står i manualen). Dette er lite praktisk ettersom jeg bruker en rekke digitale lydkilder. Med pre-out er ikke dette noe problem, men da får jeg på den annen side ikke slått av høyttalerlyden (hadde ønsket det var en slags 'Speaker Off' knapp, men den har jeg så langt ikke funnet).

Er det noen som har Denon 3805 og som har løst dette problemet? Eller er det andre som kan komme med noen generelle forslag?

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på hva du mener men kan en http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=89508 gjøre jobben?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Er ikke helt sikker på hva du mener men kan en http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=89508 gjøre jobben?
    Nei, jeg ønsker bare å koble ut høyttalerlyden.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme problemet med en H/K forsterker. Før i tiden hadde alle stereo forsterkere en speaker on/off knapp, lurer på hvorfor man sluttet med det!

Jeg laget meg en kabel og brukte hode telefon uttaket på H/K som pre-out. Da kobler forterkeren ut høttalerene automatisk. Effekten på hodetelefon uttaket er såpass lavt at det ikke er noe problem for hodetelefon forsterkeren, bare husk å starte med lavt volum på Denonen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Jeg laget meg en kabel og brukte hode telefon uttaket på H/K som pre-out. Da kobler forterkeren ut høttalerene automatisk. Effekten på hodetelefon uttaket er såpass lavt at det ikke er noe problem for hodetelefon forsterkeren, bare husk å starte med lavt volum på Denonen.
    Det kunne vært en løsning dersom jeg ikke finner noen annen utvei. Fordelen er jo at høyttalerne slåes av automatisk. Ulempen kan være at signalet ikke er like rent som på pre-out, men det gjenstår å se om det har noen praktisk betydning.

Jeg forsøkte imidlertid et lite triks som dessverre ikke hjalp: Jeg puttet i en 1/4" jack plugg (som vanligvis kobles til en minijack i andre enden) som gjorde at høyttalerne ble koblet ut. Men alle utsignalene ble også koblet ut, og da var jeg like langt.

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Dette kan ha ulemeper, da hodetelefonutgangen på mange komponenter ofte ikke er veldig påkostet. Typisk en billig op-amp til et par dollar. Dette er egentlig bare synsing fra meg, men tror kvaliteten på signalet er bedre via en tape-out eller pre-out utgang, da det ikke er kjørt gjennom en billig hodetelefonutgang. Litt av poenget med en god hodetelefonforsterker forsvinner vel da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •