Squeezebox - erfaringer med trådløs kvalitet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Gratulerer med nyervervelsen. Når det gjelder ripping så anbefaler de fleste å bruke EAC som jeg selv bruker. Det skal visstnok være det beste programmet til formålet. Men vær forberedt på å at det er litt av en jobb å legge inn cd samlingen hvis du har noen hundre cd'er. Husk også på å tagge filene korrekt ellers så blir det håpløst å finne frem musikken senere.
    Har sett litt på EAC, men syns innstallasjonen av den var tungvindt med div plugins og mot cddb-basen. Men så er jeg jo ikke noe NASA-forsker på data heller da Prøvde det en gang før idag, men flac-modulen ble tydeligvis ikke riktig innstallert, da dette valget ikke kom opp...
    Får vel bare gjøre en ny test da.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har sett litt på EAC, men syns innstallasjonen av den var tungvindt med div plugins og mot cddb-basen. Men så er jeg jo ikke noe NASA-forsker på data heller da Prøvde det en gang før idag, men flac-modulen ble tydeligvis ikke riktig innstallert, da dette valget ikke kom opp...
    Kanskje dette kan være av interesse: Hifisentralen - Rippeformat og forskjell?

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hei. Jeg kjører EAC med Acurate Rip og FLAC. Jeg kom over et program som heter AutoFlac, som gjør at hele prosessen er å putte plata i spilleren og klikke på AutoFlac ikonet. Selve FLAC formatet kommer ikke opp i lista over tilgjengelige formater i EAC, men settes opp som en customvariant. AutoFlac kom med en enkel brukerveildening som tok for seg dette.

AutoFlac fant jeg her:
    LegRoom.net :: Kick back and relax.

Fikk Squeezeboxen i dag. Selv fruen syntes den var lekker.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på leting etter en løsning for musikkavspilling i stua, og ser det er my esnakk om denne boksen. Men jeg har tenkt å bruke ekstern Dac uansett, er det da noen vits å ha denne boksen imellom? Planen var først å spille av fra en PC som kommer i en krok bortenfor anlegget, med digitalkabel til dacen, men kom på at vi sikkert fort blir lei av å gå bort til PCen for å bytte sang o.l.
    trådløst keyboard med mediakontroller er jo en mulighet, men litt klupete å ha slengende i salongen.

Kort sagt; vet noen om en trådløs mediakontroller for PC, helst med skjerm som man kan bla i musikkbibioteket med?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT: Jeg er inne på nesten samme tanke og vurderer nå en iMAC G5, som gir en "alt-i-ett-løsning" med FrontRow og en søt liten fjernkontroll medfølger.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Er på leting etter en løsning for musikkavspilling i stua, og ser det er my esnakk om denne boksen. Men jeg har tenkt å bruke ekstern Dac uansett, er det da noen vits å ha denne boksen imellom? Planen var først å spille av fra en PC som kommer i en krok bortenfor anlegget, med digitalkabel til dacen, men kom på at vi sikkert fort blir lei av å gå bort til PCen for å bytte sang o.l.
    trådløst keyboard med mediakontroller er jo en mulighet, men litt klupete å ha slengende i salongen.

Kort sagt; vet noen om en trådløs mediakontroller for PC, helst med skjerm som man kan bla i musikkbibioteket med?

Med ITunes på pc med all musikken, da kan du jo bruke en USB/Firewire dac, eller hvilken som helst egentlig jo, og så denne når den kommer som fjernkontroll, klikk på "coming soon" linken :
    Keyspan | TuneView for iPod
    Bruker du ikke dac kan du bare bruke Airport express fra pc til stereoen.

(Jeg kom over denne lille søte dac her om dagen, en sak UTEN oversampling, litt a la Audio Note :
    Mood-Lab, der er en test av den på siden der også)

Med denne kan du bladre i ITunes biblioteket trådløst, med cover album, og all info fra ITunes på en liten skjerm, genialt egentlig.
    Men, lurer på hvad den koster, og om skjermen er for liten.
    Ellers, har man Squeezeboks kan man jo bruke en Nokia et-eller-annet med browser og SlimServer som fjernkontroll, men den løsning koster sikkert fort mer enn selve Squeezeren.

Synes ellers en MacMini vil være det bedste, men jeg tenker selvfølgelig kompakt design nå. Den tar jo ingen plass overhodet og kan fås med ganske seriøs HD plass også. Med en liten Lilliput skjerm er man igang, da kanskje også med Apple sin lille fjernkontroll.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting imot Mac eller apple-produkter i seg selv, Men har allerede PC, og Ipod&Itunes synes jeg ikke er noe bra. men den Dice-Dacen va jo interessant, skal lese mer om den..

lilliput løsningen har jeg vært inne på tanken om, også wmp-styring fra en PDA.. hmmmm.. ikke lett dette..:roll:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •