Norsk kinostandard? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :-?
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Leste på et annet forum at enkelte visninger av Pirates of the Caribbean som var satt opp som digitale visninger, ble vist i vanlig analogt format istedet p.g.a. tekniske problemer.

Leste i samme slengen at POTC alene tar 180GB, forresten.
    Yes. Dette gjelder Drammen. Skulle se Pirates 2 på premiere og den ble stort reklamert for at den skulle sendes på helt nytt digitalt utstyr. Kult tenkte jeg, dette må jeg få med meg. Så kommeer jeg ditt, går til skjermen, der står det fortsatt at den sendes digitalt, henter billetten, går opp trappa og når jeg går inn i salen så henger det en lapp: sendes denne helgen kun i 33 mm, pluss noe til. Skuffelsen var stor, og når i tilegg filmen ble visst med store konvergens feil i bildet og enorm uskarphet i tilegg til dårlig lyd var det nesten så jeg ville ha tilbake pengene. Konge film da, men dårlig av KinoCity drammen. 2 uker senere ca, tenkte at dette var ordnet, og etter enda litt mer reklame for digital visning ble jeg med en kamerat for å se denne igjen for å se hvor bra digital kino var. Men tror du dem sendte den digitalt????? NEI. 2 uker og fortsatt ikke fikset?? Unngå KinoCity, hvertfall på Pirates 2. KinoCity var en ekstremt bra kino det første året, med helt ekstreme visninger av Lord of the rings 1 og 2, men nå er det bare en skuffelse. Det virker som de har kuttet ut kalibrering og vedlikehold helt. Synd...

Gir den en sjanse til med Superman til uka... Hvis jeg får sammme opplevelse da så er KinoCity IKKE en digital kino. (kun sal 1 i dag som er digital)

Newcomer trommelom sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frogner Kino

Jeg var i Oslo forrige helg og fikk tid til å ta en tur til Frogner Kino for å se på det jeg hadde hørt og lest så mye skryt om. Jeg hadde håpet Pirates of the Caribbean 2 gikk, og hadde hellet med meg. Konseptet med pub og kino kombinert synes jeg fungerte særdeles bra. Utseendemessig var også kinoen meget bra. Derimot synes jeg lyset som kom over de bakerste stolryggene fra første etasjen var forholdsvis plagsomt. Jeg må også si at lyden i kinoen imponerte meg svært lite! Det var skuffende. Bildet derimot, kan jeg beskrive som meget skarpt med god kontrast og fargegjengivelse (selv om det er litt lite...). Alt i alt må jeg si at jeg holder meg til Verdal Kino når jeg skal ut å se film i fremtiden. Dette er en fremragende THX-godkjent kino jeg kan fortelle mer om senere en gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    :-?

Yes. Dette gjelder Drammen. Skulle se Pirates 2 på premiere og den ble stort reklamert for at den skulle sendes på helt nytt digitalt utstyr. Kult tenkte jeg, dette må jeg få med meg. Så kommeer jeg ditt, går til skjermen, der står det fortsatt at den sendes digitalt, henter billetten, går opp trappa og når jeg går inn i salen så henger det en lapp: sendes denne helgen kun i 33 mm, pluss noe til. Skuffelsen var stor, og når i tilegg filmen ble visst med store konvergens feil i bildet og enorm uskarphet i tilegg til dårlig lyd var det nesten så jeg ville ha tilbake pengene. Konge film da, men dårlig av KinoCity drammen. 2 uker senere ca, tenkte at dette var ordnet, og etter enda litt mer reklame for digital visning ble jeg med en kamerat for å se denne igjen for å se hvor bra digital kino var. Men tror du dem sendte den digitalt????? NEI. 2 uker og fortsatt ikke fikset?? Unngå KinoCity, hvertfall på Pirates 2. KinoCity var en ekstremt bra kino det første året, med helt ekstreme visninger av Lord of the rings 1 og 2, men nå er det bare en skuffelse. Det virker som de har kuttet ut kalibrering og vedlikehold helt. Synd...

Gir den en sjanse til med Superman til uka... Hvis jeg får sammme opplevelse da så er KinoCity IKKE en digital kino. (kun sal 1 i dag som er digital)
    På Kino1 i sandvika var bildet også uskarpt, kanskje filmer er uskarp?

Det var forøvrig tearing i bildet på den nye THX/BMW demoen, det er dårlig det.

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, ser man det.. sannsynligvis dette jeg hørte om på tv'n! Thanx Gøffo

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Nå skulle dette handle om Norske Kinoer, men om det kan være noen trøst for de som skriver om alle de negative opplevelsene de har hatt her i landet, kan jeg fortelle om MIN verste kino opplevelse.
    Var med min kone (som opprinnelig kommer fra Polen) på kino i hennes hjemby, sørøst i Polen.
    Bygget var ikke mye å skryte av, men skinnet kan bedra, tenkte jeg.
    Inngangspartiet var overveldende bra, billettprisene selvsagt overkommelig, sett med norske øyne. Ca.40 kr. (for en polakk vil dette bli 200 kr, da lønnsnivået ligger på en femdel.)
    Uansett, alt var såre vel til vi kom inn i salen.
    Det lignet mest på ett gammelt bedehus, helt flatt gulv og trebenker (eller stoler, husker ikke).
    Jeg satt legemet mitt ned på mitt tildelte sete, sittestillingen ble da 90 grader, så for å få en litt komfortabel stilling satt jeg meg litt på kanten, med skulderbladene ”hvilende” opp på kanten på stol ryggen.
    Filmen begynte og bildet kan vel best beskrives som : en gammel pub prosjektor, som skal fylle ett stort kinolerret. Det var helt mørkt i rommet, men man skulle tro det var dagslys. Helt blasst bilde.
    Lyden var muligens stereo, men hørtes mer ut som mono.
    Etter en lidelse som føltes som varte i timesvis, var filmen endelig ferdig.
    Hadde vel gått en ca 100 meter ut fra kinoen, da jeg kjente noen stakk meg med kniv eller nål i baken. Snudde meg forbannet rundt, bare for å se det var ingen der.
    Minuttet etterpå, nytt stikk. Fremdeles ingen der. Dette vedvarte i flere timer.
    Viste seg att hele baken min var ”bedøvd” etter å ha sittet på denne benken/stolen. Man kan si att kinobesøket virkelig gjorde ett langvarig inntrykk.

Etter dette, har jeg sluttet å klage på kino besøk i Norge :-)
    Du verden.. så kinobesøk i polen er ikke å anbefale det heller?

Men er morsomt å lese om andres erfaringer på kinoer rundt om i landet. Keep it comming

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg var på kino 1 i sandvika og lengtet hjem til høytalerne mine. lyden var veldig lite imponerende og det kom ikke noe trykk i de nedesrte områdene. kvaliteten på bildet var dårlig og svartnivået på projen min var bedre en der. Et stort problem de har er at veggene gjenspeiler bildet og det er utrolig irriterende. men så var besøket litt positivt også for jeg fant ut at det hørtes bedre ut hjemme og ble enda mer fornøyd med anlegget

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •