har blitt grundig lurt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

har blitt grundig lurt

jeg kjøpte en brukt HK aVR 7000 her inne på forumet. Som riktignok var veldig billig. Burde vel egentlig ringe noen bjeller da men... Som sagt så gjort.
    Betalte SELVFØLGELIG på forskudd, og hørte ikke noe mer fra selger.
    Det gikk en uke, to uker, og endelig etter nesten tre uker fikk jeg tak i vedkommende. Han mente han hadde fått den i retur i posten.
    Vel, ok, blir fornøyd bare jeg får den sa nå jeg da.
    Og ganske riktig, forsterkeren kom.
    Jeg koblet opp hele rukkelet og ventet i spenning på at rommet skulle fylles av nydelig lyd (mitt første anleggkjøp dette her, i en alder av 24 år. heh....)
    Men nei, kun litt beskjeden hvesing i venstre og senter, resten var dødt.
    I tillegg til at displayet var helt svart. Dette ble jeg imidlertid opplyst om på forhånd, og at det skulle koste bare 600 kroner å skifte det.
    Jeg sendte beistet avgårde til Dahlen's magiske elektronikkverksted, og fikk beskjed om at gildet kom til å koste i området 4000 kroner................................ :cry: :evil: :cry: :evil:
    Kontaktet selger, som forresten nekter å ta telefonen, men kun svarer på sms, og han kunne opplyse om at en kompis av han skulle ordne noe greier inni der, og da hadde displayet sluttet å funke.
    Frank hos dahlen's nevnte nemlig at det bar preg av at en person med null forståelse og peiling hadde rotet omkring inni der, og ødelagt komponenter for flerfoldige tusen...
    Så selger visste med andre ord om dette, men nekter å være med og betale for reparasjonen.
    Og jeg sitter med skjegget fullt av postkasser, men riktignok om en tid, en rimelig strøken AVR7000.

Så lær av meg folkens: ikke kjøp usett/uhørt, og ihvertfall ikke betal på forskudd for noe som skal sendes!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig. Hva er brukernavnet til vedkommende, slik at vi andre kan styre unna?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt at du blir skremt av sånne ting, men viktig å ikke slå alle under ei fjøl.
    Kunne kjøpt min AVR7000, som faktisk er strøken og billig og en meget seriøs selger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt vanvittig bittert når slike ting skjer. Men - uten å strø salt i åpent sår : Dette kunne du unngått. Når det er sagt, bør du legge ut info om bruker slik at andre ikke går i samme fella som deg selv. Man har jo i utg.pkt stor tiltro til folk, og man handler ofte i god tro. Likevel viser det seg gang på gang at det finnes dritsekker der ute. Synd at du måtte oppleve dette.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når en person ikke vil ha kommunikasjon over telefon er merkelig, kan være for å ha alt "skriftlig", ta vare på alle meldinger du har angående handelen.

Om avtalen og i salgsannonsen stod at det bare var displayet som ikke funket men at produktet fungerte ellers, og at prisen er
    ble estimert til 400 for rep. så er dette ett tydelig kontraktbrudd, siden produktet du har kjøpt hadde flere feil en selger har fortalt om og i tillegg ble estimert 400 å fikse "feilen".
    I ditt tilfelle lurer jeg på om du ikke har mulighet til å "heve kjøpet" eventuelt annmelde selger for svindel/falsk salgsannonse...

Er ikke advokat så er ikke 100% sikker på dette...

når det kommer til det å navngi en person på forumet her, er vel ikke det nødvendigvis det lureste? tenker da på at dette ikke er en sak som er "ren" svindel.
    kan være at forrige eier ikke har testet saken etter at "kompisen" makket i den og dermed ikke visste at den hadde slike feil... At han ikke er interessert i å dele rep utgiftene for å få handelen i havn er kjipt for deg, og dermed er det en sak for "forbrukerråd/salgsnemda o.l"

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er surt å bli svindlet. Hva med anmeldelse? Og hva er brukernavnet hans?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi kan i det minste sperre ut brukeren og trolig finne hans IP hvis det er til hjelp. Send meg en PM med brukernavn og gjerne link til annonsen hvis du har, så skal jeg se hva jeg får gjort. Dette er bl.a. av slike årsaker vi nå skal videreutvikle AVtorget (med de kostnader det medfører), der vi trolig må avkreve bekreftet navn og adresse for alle kjøpere og selgere. Burde ikke være nødvendig her inne, men dette er dessverre ikke første gang vi hører om problemer rundt kjøp og salg. Svært sjelden at det er nærmest svindel som det later til her da, som oftest er det problemer med auksjoner og selgere som ikke sender varene til auksjonsvinner...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist!:-?

Har igrunnen alltid handlet her på forumet i god tro, og har heller ingen negative opplevelser.
    Veier det litt opp i mot hvem jeg handler med, men er det noen som er aktive her så har jeg i grunnen følt meg rimelig trygg på at jeg ikke blir svindlet.
    Misforståelser kan selvfølgelig skje i begge retninger, men det som her virker å ha skjedd er for drøyt.
    Mener det er en sånn tilbakemeldings sak her på torget også. Den bør brukes aktivt!

Håper det løser seg, og at vedkommende som har solgt deg den ødelagte forsterkeren kommer til sans og samling og rydder opp!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand

når det kommer til det å navngi en person på forumet her, er vel ikke det nødvendigvis det lureste? tenker da på at dette ikke er en sak som er "ren" svindel.
    kan være at forrige eier ikke har testet saken etter at "kompisen" makket i den og dermed ikke visste at den hadde slike feil... At han ikke er interessert i å dele rep utgiftene for å få handelen i havn er kjipt for deg, og dermed er det en sak for "forbrukerråd/salgsnemda o.l"
    Dette er ren svindel. INGEN selger noe uten å vite hvilken stand det er i!

Legg ut brukernavnet hans, og send han link til denne tråden. Krev pengene i retur.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vanlig praksis ved salg av varer? Betaler man vanligvis på forhånd eller etter man har mottat varen? Det er jo mulighet for å bli lurt enten man er selger eller kjøper. Post i oppkrav koster ekstra.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom avforum og da også avtorget vokser vil nok dette bli et større problem.
    Jeg oppfordrer alle som ønsker å kjøpe fra avtorget å sjekke litt opp om vedkommende de ønsker å kjøpe fra, søk etter brukernavnet på avforum, da får du opp hvor mange innlegg brukeren har. det betyr jo nødvendigvis ikke noe, men du kan jo få et inntrykk av brukerens seriøsitet.
    Jeg spør alltid om i hvilken tilstand produktet er i og hvor det er kjøpt osv.
    Sørg for å ha telefonisk kontakt med selger før kjøpet gjennomføres, da kan du ihvertfall få et inntrykk av personen du kjøper av. Sist, men ikke minst bruk oppkrav, det er det absolutt tryggeste.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva er vanlig praksis ved salg av varer? Betaler man vanligvis på forhånd eller etter man har mottat varen? Det er jo mulighet for å bli lurt enten man er selger eller kjøper. Post i oppdrag koster ekstra.
    Jeg har både forhåndsbetalt, og tatt i mot i oppkrav.
    At man betaler i oppkrav er jo heller ingen garanti for at tingene er i stand når man kommer hjem og kobler opp.
    Brukthandel over internett innebærer ALLTID en viss risiko.
    Fordelen en har ved kjøp via et slik forum som jo AVforum er. Er at en kan se det litt an på hvor aktiv og seriøs vedkommende er, og på hvilke innlegg, og hva vedkommende skriver ;-)
    En person som er veldig aktiv ødelegger jo for seg selv dersom han forsøker å lure noen. Han risikerer å bli hengt ut, og utestengt fra forumet.

Dette er jo i seg selv ikke noen garanti, men bedre enn å handle fra andre steder.

8)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner trådstarter veldig godt, hadde klikka i vinkel dersom det hadde skjedd med meg. Jeg vil råde deg til å forsøke å få hevet kjøpet, eventuelt ta kontakt med forbrukerrådet. Useriøse folk er det verste jeg vet om, og kan ødelegge mye i en slik "idyll" som vi har her på forumet.

Håper det ordner seg for deg.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler virkelig med deg. Håper du får en god ordning på saken til slutt. En som både du og selger kan leve med.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp under rådet om å sjekke litt rundt for å finne ut info om selger. Har selv blitt forsøkt lurt av noen som skulle kjøpe noe av meg. Når jeg sjekket navnet selgeren brukte, stemte ikke dette overens med det jeg kunne finne på gulesider.no. Jeg konfronterte selgeren med dette, og hørte aldri noe mer fra ham (eller henne). Viste seg også at den adressen jeg ble bedt om å sende varen til var et kjøpesenter. Skal for ordens skyld nevne at dette ikke var et medlem av AVForum (ihvertfall ikke som jeg vet om).

Her på forumet har jeg bare gode erfaringer fra både salg og kjøp, men jeg savner at man automatisk får opplyst brukernavnet til personer som henvender seg per mail via forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du klare å få erstatning eller pengene tilbake. Jeg syns det er svindel å ikke nevne at noen har vært oppi og tuklet med forsterkeren. Og at han ikke tar tlf og ikke sier hvilken stand den er i, då syns jeg at det lukter svindel av heila greia....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukernavnet er nokia6100, har spurt en million ganger hva han heter, men har ikke fått dette ut av han heller.

Har kontaktet forbrukerrådet, og de skulle se på saken.
    Men sjansene for å få noe fra selger er heller liten, mente de...
    Anmeldelse, jo greit nok, har vurdert det også. Men realiteten der er mest sannsynlig at saken blir henlagt på grunn av manglende ressurser til å ta seg av sånne saker, blabla...

Etter jeg har fått betalt verkstedregninga kommer det jeg totalt har brukt på forsterkeren på cirka 2500 over det de går for på bruktmarkedet. Står en på ton art i trondheim, vet ikke om det er med garanti eller ikke, men den koster ihvertfall 4500,-

Madamen er advokatspire og har lyst til å forfølge vedkommende til verdens ende, men jeg er mest dritt lei. Har brukt utrolig med ressurser på dette, så jeg har mest lyst til å innse at jeg har blitt lurt, lære av det, og konsentrere meg om å nyte det ferdige produktet. (fy søren den er diger! Hehe...)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ettersom avforum og da også avtorget vokser vil nok dette bli et større problem.
    Jeg oppfordrer alle som ønsker å kjøpe fra avtorget å sjekke litt opp om vedkommende de ønsker å kjøpe fra, søk etter brukernavnet på avforum, da får du opp hvor mange innlegg brukeren har. det betyr jo nødvendigvis ikke noe, men du kan jo få et inntrykk av brukerens seriøsitet.
    Jeg spør alltid om i hvilken tilstand produktet er i og hvor det er kjøpt osv.
    Sørg for å ha telefonisk kontakt med selger før kjøpet gjennomføres, da kan du ihvertfall få et inntrykk av personen du kjøper av. Sist, men ikke minst bruk oppkrav, det er det absolutt tryggeste.
    Jeg spurte ettertrykkelig om hvilken stand forsterkeren var i bortsett fra displayet, og fikk oppgitt at den var strøken.
    Ser at han selger endel innpå her. Jeg handler ihvertfall ikke noe mer av han fyren her...

har også handlet både med oppkrav og forhåndsbetaling før, men fra folk inne på et fordforum, og det har gått alldeles smertefritt. Synd å få slike smekker på fingrene på den første handelen min innpå her...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er så ubeskrivelig kjedelig. Det er alltid litt "spenning" ved å kjøpe ting usett over nettet, og det som skjedde med deg er vel nest verst etter at selger forsvinner ned i jorda så fort du har betalt. Jeg håper du får ordnet opp i saken og snart får høre god lyd..

Om AVTorget: Jeg er en relativt ung mann med ambisjoner om en fin hjemmekino, og AVTorget har hjulpet enormt i løpet av den korte tiden jeg har vært på forumet. Sikkerhetstiltak som å registrere navn, adresse og lignende kan bli praktisk tungvint hvis man går så langt som for eksempel QXL gjør, ved å sende et postbrev til selgere med en aktiveringskode. Dette gjør jo at selgers navn og adresse stemmer, slik at man alltid har noe å forholde seg til. Her på AVTorget er kanskje det enda lurere enn på qxl - på grunn av ganske store transaksjoner som skjer på kryss og tvers av landet.. Altså, selv om det er litt tungvindt, og kan koste en del ekstra tror jeg det er noe man i lengden kan tjene godt på hvis flertallet og ledelsen mener at dette er noe å satse på. Har det vært mange flere hendelser ved at noen har blitt svindlet på AVTorget?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn generellt pleier jeg alltid å se på hvor mange poster selger har på AVForum, og handler med oppkrav.

Det er jo ikke 100% det heller, men det hjelper vel litt. Har større tiltro til noen som har vært her lenge og vært aktiv og hjulpet andre, enn en som tilfeldigvis dumper innom og skal selge noe ihvertfall.

Når jeg selv er selger er det litt værre, for da kan en nykommer være den (eneste) som vil kjøpe, men siden det går på postoppkrav føler jeg meg rimelig trygg uansett.

Siden elektronikk av denne typen man snakker om her ofte selges til halv pris bare det er snakk om et halvt til ett år gammelt, er det ingen tvil om at man kan gjøre gode handler på bruktmarkedet. Så lenge man ikke blir svindlet da.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •