har blitt grundig lurt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først så må jeg bare si at jeg føler med deg. Er meget kjedelig når noe slikt skjer. Mener å huske jeg såg en episode av Tv2 hjelper deg. De tok opp dette med kjøp og salg mellom privatpersoner ol. Om jeg ikke husker helt feil, så har kjøper samme rettigheter ved kjøp og privatpersoner som fra butikk. dvs 14 dager angrefrist om varen blir levert i samme stand som når den kom. Det skulle også vere mulig å finne tak i anonnsen til denne personen og bruke det som "bevis" på at varen ikke var som beskrevet når du fikk den.

Håper ting ordner seg for deg uansett.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har betalt til et kontonummer. Dette kontonummeret må ha en eier. Dermed skulle det være en smal sak å spore opp vedkommende. Du må kanskje ta en runde med banken, og i verste fall politiet, men det kan være forbrukerrådet kan være behjelpelige.

Har du søkt etter telefonnummeret hans forresten? Kan fort tenkes at han er en ung fyr, og da hender det en telefon til mamma er like effektivt som å få hjemmebesøk av bandidos.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Mener å huske jeg såg en episode av Tv2 hjelper deg. De tok opp dette med kjøp og salg mellom privatpersoner ol. Om jeg ikke husker helt feil, så har kjøper samme rettigheter ved kjøp og privatpersoner som fra butikk. dvs 14 dager angrefrist om varen blir levert i samme stand som når den kom.
    Heldig vis har man ikke uten videre angrefrist ved kjøp i butikk. Da hadde det ikke vært mulig å drive butikk i Norge.

Det er viktig å merke seg at kjøper har en viss bevisbyrde her.

Det er også, for dere andre verdt å reflektere over at det ...6100 gjør er svindel, men det er teoretisk mulig at trådstarter er svindleren her og har forsøkt å mekke selv for å fikse displayet. Man skulle jo tro at med to personer man ikke kjenner, og en av dem er svindler, så er det nøyaktig 50% sjanse for hver av dem.

Jeg sier selvsagt ikke at jeg tror dette er saken, men å avfeie dette som mulighet er jo det samme som å dømme den andre personen basert på trådstarters utsagn.

Derfor, Countnico, har du egentlig tenkt over hva du skal svare dersom forbrukerrådet ber deg dokumentere at skaden ikke er forvoldet av deg? Det kan være en ubehagelig utfordring å ta på sparket dersom du selv plutselig havner i mistankens lys.

Husk at når en voldtekt blir anmeldt vet vi at en av de innvolverte er et forbanna rasshøl. Men om det har foregått en voldtekt vet vi ikke uten videre.

Vanskelig dette her

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Husk at når en voldtekt blir anmeldt vet vi at en av de innvolverte er et forbanna rasshøl. Men om det har foregått en voldtekt vet vi ikke uten videre.

Vanskelig dette her
    Hehe, vel sagt....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Heldig vis har man ikke uten videre angrefrist ved kjøp i butikk. Da hadde det ikke vært mulig å drive butikk i Norge.

Det er viktig å merke seg at kjøper har en viss bevisbyrde her.

Det er også, for dere andre verdt å reflektere over at det ...6100 gjør er svindel, men det er teoretisk mulig at trådstarter er svindleren her og har forsøkt å mekke selv for å fikse displayet. Man skulle jo tro at med to personer man ikke kjenner, og en av dem er svindler, så er det nøyaktig 50% sjanse for hver av dem.

Jeg sier selvsagt ikke at jeg tror dette er saken, men å avfeie dette som mulighet er jo det samme som å dømme den andre personen basert på trådstarters utsagn.

Derfor, Countnico, har du egentlig tenkt over hva du skal svare dersom forbrukerrådet ber deg dokumentere at skaden ikke er forvoldet av deg? Det kan være en ubehagelig utfordring å ta på sparket dersom du selv plutselig havner i mistankens lys.

Vanskelig dette her

Jada, har tenkt mye gjennom det. Har drøssevis med tekstmeldinger fra han på telefonen min. (endelig kom N80'n til bruk for noe )
    Skjønner skepsisen din snickers, og ære være deg for at du ikke svelger alt som skrives helt rått. Men her er det nok dessverre jeg som er offeret...

Etter at jeg startet tråden her fikk jeg en fly forbanna sms mens jeg var på jobb ikveld. Skal ikke gå nærmere inn på hva som stod der... Men det virker som det gikk inn på han. I tillegg til at jeg ga han negativ kritikk.
    Så, vi får nå se om dette når fram...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dette fører til at han ordner opp så vil du jo få noe ut av det samtidig som han får gjennopprettet sin seriøsitet. Det er jo tydelig at han følger med og at dette (folks oppfattelse av hans seriøsitet) betyr noe for ham.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Countnico
    Etter at jeg startet tråden her fikk jeg en fly forbanna sms mens jeg var på jobb ikveld. Skal ikke gå nærmere inn på hva som stod der... Men det virker som det gikk inn på han. I tillegg til at jeg ga han negativ kritikk.
    Så, vi får nå se om dette når fram...
    Det burde han, for slik oppfører en seg ikke.
    Håper dere kommer til en løsning.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må jo håpe at ...6100 leser denne tråden, og at han napper tommelen ut av ræva og ordner opp. At enkelte gjør seg til kjeltring for noen lusne lapper er helt bak mål. Dersom han ikke ordner opp, og dette får en minnelig løsning, bør ....6100 finne seg et annet forum med helt andre interesser enn lyd og bilde. Det er vel ingen seriøse her inne som ønsker å utveksle noe som helst med folk som har SÅ lite verdighet.....

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig sak, dette. Skjønner ikke at folk kan ha samvittighet til å drive på slik. Litt naiv der, kanskje, men....
    Selv er jeg alltid nærmest livredd for at det jeg selger ikke skal svare til kjøpers forventninger, eller at noe skal bli ødelagt på veien til mottaker.
    Håper dette ordner seg til det beste for din del.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har mobilnummeret og kontonummeret hans så kan det jo ikke være veldig vanskelig å finnne personen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er kjempetrist at enkelte går så langt at de gjør sånt. Hadde vedkommende hatt en snev an selvrespekt så hadde han heller bare dumpa den selv, eller gått til kompisen og krevd inn penger for den jobben han hadde gjort.
    "A shit poor job" hvis jeg kan si det selv.
    Litt risiko å sett venner til å reparere ett produkt, og det aller minst en surroundforsterker. Mest fordi de er oppbygd med noe mere ømfintlige kretser enn det en vanlig integrert har.
    En ting jeg synes er litt rart: at det ikke finnes ett forum for folk som har kjøpt ting brukt, hvor de kan klage inn og evt få saken sin frem. evt kommet til en enighet med selger?
    Nå tror jeg at mange føler seg litt rettsløs i sånne saker.
    Kjøpte for 13 år siden brukt en Nad 2700 og en ec T2cpa samlet for 4500 hos. Men, de begynte tidlig etter å knele. utørkede kondiser+++.
    Men, kom ikke gjennom hos selger så etter en stund så ga jeg bare blaffen siden det kostet så mye av min energi.
    Da bestemte jeg meg for aldri å gjøre det samme igjen mot andre.
    Blir rett og slett for kynisk og dumt!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist med slike saker som dette, og det burde vært unødvendig å oppleve dette hvis komunikkasjonen virker som den skal , og man opptrer åpent og erlig, samt unngår missforståelser.

Synes det i denne spesifikke saken til trådstarter hadde vært interessant å sett selve salgs anonnsen slik den stod i Avtorget, samt å hørt saken vinklet fra selgers side også, med tanke på eventuelle hendelses forløp.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kjøpte for 13 år siden brukt en Nad 2700 og en ec T2cpa samlet for 4500 hos. Men, de begynte tidlig etter å knele. utørkede kondiser+++.
    Men, kom ikke gjennom hos selger så etter en stund så ga jeg bare blaffen siden det kostet så mye av min energi.
    Kjøper man et brukt produkt, så kjøper man vel et brukt produkt. Skjønner ikke helt hva du mener selgeren egentlig har gjort feil for at condensatorene tørket ut i det eksempelet ditt. Blir litt som å klage til bilselger at dekkene som står på bilen og er lite slitt ved overlevering, blir utslitt etter en viss kjørelengde man selv har brukt dem. (ser i dette eksempelet bort i fra feil dekk slitasje pga feil i hjuloppheng osv.)

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Da bestemte jeg meg for aldri å gjøre det samme igjen mot andre.
    Blir rett og slett for kynisk og dumt!
    Vil det si at du skifter til nye condensatorer i strømforsyningen hvis du skal selge en effekt forsterker?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kjøper man et brukt produkt, så kjøper man vel et brukt produkt. Skjønner ikke helt hva du mener selgeren egentlig har gjort feil for at condensatorene tørket ut i det eksempelet ditt. Blir litt som å klage til bilselger at dekkene som står på bilen og er lite slitt ved overlevering, blir utslitt etter en viss kjørelengde man selv har brukt dem. (ser i dette eksempelet bort i fra feil dekk slitasje pga feil i hjuloppheng osv.)

Vil det si at du skifter til nye condensatorer i strømforsyningen hvis du skal selge en effekt forsterker?
    Nei den der forstod ikke jeg helt heller. Et brukt produkt er ikke nytt.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe trist at du opplevde en så useriøs selger.
    Har selv kjøpt på AVtorget en gang, og det var en Nad forsterker.
    Selger var kjempe koselig og svært seriøs å handle med.
    Jeg forhåndsbetalte også, og fikk en uke senere pakken i postkassen.
    Forsterkeren var akkurat i den stand som selger hadde forespeilet meg, og jeg fikk ingen overraskelser heller da den ble koblet til høgtalere.

Viste seg i etterkant at den var for svak til det jeg skulle bruke den til, så den ble solgt på nytt av meg til en god kompis, og den er i full sving nesten daglig i den dag i dag.
    Selv havnet jeg på en Denon til å dra butt-kickers med, og er strålende fornøyd med det.

Føler virkelig med deg, er dødskjipt når slikt skjer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle nesten vært vurdert å lage en slags "svarteliste" over personer som man ikke burde handle med, basert på erfaringer.

Har selv handlet mye brukt, senest et par høyttalerstativ i forrige uke, og de kom i den stand jeg forventet. Har egentlig vært heldig med mine kjøp.

Men jeg tenker litt med gru på om jeg skal selge noe som kjøper i etterkant sier det er feil på. Det kan jo skje ting, men hvordan bør en da forholde seg? Hvem skal betale retur av vare, hva om det viser seg at det ikke er feil på den osv?

Håper at det ordner seg for trådstarter, selv om det ser litt dystert ut.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var leit å høre. Jeg har selv meget god erfaring med både kjøp og salg på Avtorget. Forhåndsbetaling fungerer alltid fint, da man tross alt har kontonr til vedkommende og dermed kan finne ut hvem det er dersom noe ikke skulle stemme.

Lygren: Siden dere driver og oppgraderer AVtorget, hadde det vært en ide med et slags karaktersystem (som mange søktjenester for nettbutikker har) hvor man kan gå god for en bruker slik at andre kan føle seg trygge hvis de ønsker å handle med vedkommende?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Men jeg tenker litt med gru på om jeg skal selge noe som kjøper i etterkant sier det er feil på. Det kan jo skje ting, men hvordan bør en da forholde seg? Hvem skal betale retur av vare, hva om det viser seg at det ikke er feil på den osv?
    Jeg har en "morsom" historie der.

Jeg skulle selge en rør-effektforsterker en gang. Den kostet 11.000,- ny, og jeg solgte den for 4000,- etter et par års bruk (rørene var nye). Jeg hadde da i tillegg kostet på den ny kabling innvendig (sølv) og dyre Audionote høyttalerterminaler.

Denne forsterkeren var ganske tungvinn å bruke - man måtte bl.a. justere bias manuellt, og det var en ganske stor operasjon som innebar å koble den fra, snu den rundt, koble på noen målepinner og lese av med Voltmeter mens man justerte.
    Dette var en av grunnene til at jeg valgte å selge den. Det ble også gjort klart for kjøper at det var slik, og hva han skulle gjøre for å ordne med dette (i tillegg til at bruksanvisningen fulgte med).

For at det skulle være lengst mulig til han skulle behøve å justere biasen, valgte jeg å justere den og teste forsterkeren i dagene før handelen.

Han kom på døra og hentet den, og var en grei og hyggelig kar.

Så gikk det bare få timer, så fikk jeg en e-post: Han hadde da vært inne i forsterkeren allikevel, og det første som hadde skjedd var at det hadde sagt pang og begynt å ryke.

Siden jeg var veldig "unnskyld at jeg lever" den gangen ble det slik at etter noe frem og tilbake der han 'krevde det', gikk jeg til slutt med på å betale ham 1000,- for reparasjonskostnader, uten en gang å kunne vite sikkert om det han sa var sant eller ei!

Det hadde jeg aldri gjort om igjen i dag. Jeg har blitt ganske "hard mot de harde" siden den gang, bl.a. p.g.a. dette.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Lygren: Siden dere driver og oppgraderer AVtorget, hadde det vært en ide med et slags karaktersystem (som mange søktjenester for nettbutikker har) hvor man kan gå god for en bruker slik at andre kan føle seg trygge hvis de ønsker å handle med vedkommende?
    Det er et slikt system allerede, men det er såpass vanskelig tilgjengelig og vanskelig å bruke, at bare en håndfull brukere har slike 'stjerner' på AVTorget.

[endret]Vel - det er ikke så vanskelig; man bare klikker på navnet på selger på selve salgsannonse siden, og dermed får man opp muligheten til å legge igjen kommentar og karakter. Det er bare at få vet om det, og det står vel lite om det noe sted. Er litt usikker på hvordan jeg fant det ut, faktisk. [/endret]

Jeg hadde tenkt å lage en egen tråd om akkurat dét, men siden du tok det opp:

Jeg har hatt flere gjennomførte salg her, og kjøperne har tydeligvis vært fornøyd, for jeg har ikke hørt noe mer fra dem, men ingen av dem har lagt til positiv karakter på meg allikevel, ser det ut til. Jeg sendte til og med en e-post eller PM og spurte den første kjøperen jeg hadde om han kunne gi positiv tilbakemelding, men han forsvant fra forumet og jeg hørte ikke mer fra ham heller.

Slik det er nå, blir det derfor nesten mot sin hensikt; noen har 'gullstjerne(r)', og noen ikke.
    Det vil da være nærliggende som kjøper å anta at de selgerne som har flere gjennomførte salg men ikke noen stjerne, er dårligere selgere enn de som har en slik stjerne. Noe som slett ikke behøver å være tilfelle.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Denne forsterkeren var ganske tungvinn å bruke - man måtte bl.a. justere bias manuellt, og det var en ganske stor operasjon som innebar å koble den fra, snu den rundt, koble på noen målepinner og lese av med Voltmeter mens man justerte.
    eh, dette må gjøres i flesteparten av alle rørforsterkere som selges og tar under 5min. selv laveffekt versjoner med "autobias" anbefales å stille manuelt har jeg hørt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •