Søker råd om kjøp av platespiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er platespilleren i hus! Jeg gikk for Rega P3 (m/RB300 arm), Denon DL-110 PU og NAD PP2 RIAA. Hakket over hva jeg budsjetterte med, men det glemte jeg fort da bankkortet lå i lomma og spilleren lå i henda mine Måtte bare springe innom og kjøpe noen plater (mine første) på veien hjem, det ble Pink Floyds Dark Side of the Moon og A Momentary Lapse of Reason samt U2s Rattle and Hum. Deilig med nytt utstyr i stua ja

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av baretull
    Da er platespilleren i hus! Jeg gikk for Rega P3 (m/RB300 arm), Denon DL-110 PU og NAD PP2 RIAA. Hakket over hva jeg budsjetterte med, men det glemte jeg fort da bankkortet lå i lomma og spilleren lå i henda mine Måtte bare springe innom og kjøpe noen plater (mine første) på veien hjem, det ble Pink Floyds Dark Side of the Moon og A Momentary Lapse of Reason samt U2s Rattle and Hum. Deilig med nytt utstyr i stua ja
    Gratulerer!!!
    Det høres ut som en fin combo!
    Velkommen inn i vinylens verden

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan gikk det.

Har en Rega med 300 arm og Elys PU, og har tenkt på ekstern Riaa i stedet for den jeg har i receiveren nå.

Hvordan ble lyden med PP2, hva spiller du på ellers, også hvordan lyden er i forhold til evt. CD spiller?

Mange spm. på en gang...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer gjøredetsjøl sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD spiller vs Platespiller

Sist jeg dro fram min gamle Micro Seiki RX-1500 fra skapet klarte eldste ungen her å spille CD plater på den. Med knekket nål på min Denon DL-103 med VH slepet stift som resultat.

Så CD spilleren har sine positive egenskaper framfor den gamle platespilleren. Den kan spille CD plater uten å ruinere far

mvh

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynnte med en brukt Revolver spiller og så en ny Goldring GR 1.2. Goldringen var en god spiller til prisen som jeg brukte sammen med en Gram Amp II SE. Det jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte noe skikkelig med en gang.
    Har nå en Linn Sondek LP12.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •