DTS : Lyd i to kanaler ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS : Lyd i to kanaler ??

Jeg er ny i dette gamet og lurer på følgende:

Kan man få DTS-lyd i en vanlig stereoforsterker hvis dvd-spilleren har innebygd DTS-dekoder ?

Takker for svar !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddio
    Jeg er ny i dette gamet og lurer på følgende:

Kan man få DTS-lyd i en vanlig stereoforsterker hvis dvd-spilleren har innebygd DTS-dekoder ?

Takker for svar !
    Fant det ut selv. Forforsterkeren min har ikke digitalinngang så da må jeg vel ut å handle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool DTS 2.0-lyd

Hei. Håper at du vil finne noe av interesse på dette forumet. Du vil komme til å oppleve at mange stiller med sterke meninger om forhold som har med lyd og bilde å gjøre. Erfaring i denne "bransjen" bygger ofte på tildels dyrekjøpt erfaring (i økonomisk henseende). Samtidig er hifi-verdenen i stadig, og ofte uforutsigbar, endring, så den som vil være med; heng på!

Til spørsmålet ditt:

Så langt min erfaring strekker seg har jeg til dags dato ikke kommet over noen DVD-plater med DTS 2.0-lyd. Det virker som om DTS har en policy på å være et surroundformat fullt og helt (DTS 5.1, DTS-ES (6.1), DTS 96/24). Kjenner heller ikke til at noen DVD-avspillere kan formatere en original surroundmix ned til 2 kanaler, hva angår DTS. Alternativet blir vel da Dolby Digital 2.0.

Mvh 777

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på hva du spurte om.

En stereoforsterker kan aldri drive mer enn 2 høyttalere.

Hvis DVD-spilleren din kan dekode DTS til analog stereo så kan selvsagt en steroforsterker spille av dette signalet - som stereo.

Hvis DVD-spilleren har 5.1 analoge utganger så kan du bruke stereo-forsterkeren til å drive f.eks høyre og venstre fronthøyttalere og kjøpe annen forsterkning til de andre kanalene.

De fleste DVD-spillere/plater er laget for at folk med vanlig stereo-lyd skal få en ok opplevelse. Men det blir aldri like bra som 5.1 kringlyd =)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg er ikke helt sikker på hva du spurte om.

En stereoforsterker kan aldri drive mer enn 2 høyttalere.

Hvis DVD-spilleren din kan dekode DTS til analog stereo så kan selvsagt en steroforsterker spille av dette signalet - som stereo.

Hvis DVD-spilleren har 5.1 analoge utganger så kan du bruke stereo-forsterkeren til å drive f.eks høyre og venstre fronthøyttalere og kjøpe annen forsterkning til de andre kanalene.

De fleste DVD-spillere/plater er laget for at folk med vanlig stereo-lyd skal få en ok opplevelse. Men det blir aldri like bra som 5.1 kringlyd =)

-k
    Jeg kjøpte meg en Pioneer 490V-S som ikke har DTS-dekoder . Spurte forhandler om bytting til en med og det var ok. Så spør jeg i all min uvitenhet om alle DVD-spillere med DTS-dekodere kan dekode til tokanals stereo?.
    Forsterkeriet er NAD 116 pre og Embla 2.1 effekt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en CD spiller med støtte for DTS 2.0 faktisk.. Hvilken hensikt det har kan man lure på dog. Sherwood 5090

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •