Surroundpakke som funker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundpakke som funker?

Jeg skal gå til innkjøp av et surround anlegg som skal brukes til både film, spilling og musikk. Viktigst er kanskje god lyd på musikkdelen, spesielt innen rock og metall.

Fikk anbefalt dette oppsettet:

Receiver: Denon AVR-3806
    DVD-spiller: Denon DVD-3910
    Front: B&W DM604
    Senter: B&W LCR600
    Sub: B&W ASW650 Subwoofer
    Bak: B&W DS6 S3 (vurderer noen mindre enn disse siden man blir sittende veldig nærme dem)

Jeg fikk så vidt hørt på en demonstrasjon av forsterkeren og fronthøyttalerne og synes det hørtes veldig greit ut, men jeg har liten erfaring på området.

Noen som kan komme med en tilbakemelding på om dette oppsettet fungerer fint?

Takker veldig for alle svar :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lurer på om det funker fint? Alt i prisklassen du er i bør jo funke fint! Men va er dine krav? Hvilken type musikk hører du på? Hva kommer anlegget til å bli brukt mest til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt trøtt! Hehe. Men om det er rock du hører på så kunne du gjerne sitt litt på consept serien? Eller er du bestemmt på hva du vil ha? Tror conseptene rocker litt mer en de B&W høytallerne gjør..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel også si du bør ha litt mer power på frontene en det den forsterkeren du har sett på gir. B&W trenger MYE power! Så ville nok kjøpt en effekt forsterker til frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. takker. Greit å vite at de forskjellige komponentene er kompatible med hverandre i alle fall.

Anlegget vil bli mest brukt til musikk. Rock og metall (Green Day, Nightwish, Hammerfall, In Flames+++)

Skal sjekke ut consept serien.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Klipsch. Med tanke på at du nevner film, spill og veldig dynamisk musikk tror jeg det ville vært et ypperlig valg. Hvor godt Klipsch passer med Denon tør jeg ikke si, men Marantz har gode receivere i den prisklassen som matcher bra.

B&W-settet er absolutt bra det og, er ikke det (bortsett fra subben, den er overpriset. Kjøp en SVS), men som Jens sier er frontene litt tungdrevne. Du eventuelt nedgradere til 603.

Uansett, ta en runde og hør på litt forskjellig, ikke ta det vi sier for god fisk bestandig. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke ønsker å kjøpe mer effekt med det samme går det vel an og biampe med den forsterkeren. Det vil jeg anbefale deg. For de frontene trenger som sakt mye power. Pogwag sitt forslag burde du også vurdere. Har ikke vert borti et slikt oppsette selv. Men ser for meg det burde være tingen til ditt bruk

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde også helt klart valgt klipsch. et hav mer morro på film, utrolig lettdrevet og tilogmed billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Må nok ut på flere hørerunder ja.

Noen som vet om det finnes forhandlere av Klipsch i Kristiansandsområdet? Har søkt og forhørt meg litt uten å finne noen ennå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •