50" 1080p/Krell FBI/Infinity Cascade-demonstrasjon.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" 1080p/Krell FBI/Infinity Cascade-demonstrasjon.

I dag var jeg innom Reference Audio i Stockholm og fikk sett/demonstrert litt godsaker. Jeg fikk hørt litt Krell FBI og Krell Evelution 505 med Martin Logan Summit, noe som låt tynt og ganske kjedelig. Den litt skuffende lyden var det nok Red Hot Chili Peppers-skiva de spilte som var årsaken til.

Jeg må presisere at jeg har lite å sammenligne med siden jeg er relativt ny og uerfaren innen AV. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva jeg savnet i lyden, det var bare tamt, liksom. Og det var ikke mange minuttene jeg lyttet, bare så det er sagt. Og det er selvfølgelig mange ting som kan spille inn her, jeg er klar over det. Og mine forventninger var sikkert urealistiske også.

De hadde også fått inn Pioneers nye PDP-5000EX 1080p 50" plasma og den så ut til å levere fantastiske bilder. Det hadde vært meget morsomt å hatt litt mere tid i denne butikken og virkelig fått testet ut de forskjellige sakene.

Og nå til dagens høydepunkt for meg; en liten demonstrasjon av Infinity Cascade på en Marantz DV9600, Krell Showcase Processor og Krell Showcase Amplifier. Jeg fikk demonstrert Star Wars - Revenge Of The Sith på dette anlegget og det er det aller tøffeste jeg noensinne har hørt. Lyden var fantastisk åpen, detaljert, behagelig men allikevel skremmende agressiv og det trøkket vanvittig fra Cascade 12-subben.

Høyttalerne var endel større en jeg hadde hadde ventet meg, noe jeg bare finner positivt. De låter utrolig bra og ser ut som en drøm. Jeg kan nesten ikke vente til å få disse i hus.

De hadde også et eksemplar av Velodyne Signatur 1812 og det er det største monsteret jeg har sett. Mål:HxBxD; 1016 x 647 x 469mm. Vekt 120 kg.
    Jeg hadde desverre ikke tid til å få denne demonstrert.

Ellers hadde de Sony - Ruby der, pluss masse Rotel, Krell, Martin Logan(Summit, Vantage, Clarity++), Musical Fidility osv. Masse snadder, med andre ord.

Ellers har jeg vært rundt i litt andre butikker og sett på bl.a Panasonic 50pv600. Jeg likte bildet men ikke utseende. Jeg liker faktisk bedre pv60. Jeg fikk sett HDTV-sendinger fra det svenske bakkenettet og kvaliteten lover godt. Fra høsten skal kabelselskapet ComHem(som vi har) begynne å sende HDTV-sendinger. Bakkenettet deres har plass til 250 HDTV-kanaler.

Jeg har blitt en AV-nerd, skjønner jeg. Og jeg liker det! Utrolig gøy å få slike ting demonstrert selv om jeg har relativt lite peiling.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å lese slike referater. Artig hobby det her...

Problemer med dyre high-end anlegg, er ofte at lytteren sitter med hinsides forventninger. Til den prisen bør jo nesten artisten komme å gi deg fotmassasje samtidig. Kombinerer man dette med et typisk dårlig demorom (hotellrom etc), dårlig kalibrering/matching, og dårlig kildematriale, så er det den perfekte oppskriften på en stor skuffelse.

Jeg har ikke hørt på Krell FBI, men jeg har hørt på effektforsterker-versjonen av den (som har vært på markedet en stund). Jeg har også hørt på Martin Logan Summit. Tynt og kjedeligt er desidert ikke noe jeg husker disse produktene som. Krell spiller ofte med skikkelig attitude og pondus. Summit husker jeg med en enorm tilstedeværelse, og et varmt og flott lydbilde. Elektrostater er ikke noe vill rocka party-høyttaler, og Red Hot Chilli Peppers er vel ikke akkurat noe som ofte blir brukt som referanse-inspillinger, så det kan være noe i det du sier. Uansett synd du ble skuffet.

Har du tenkt å gå for Infinity Cascade? Hvordan er prisen på disse?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig overrasket over at de brukte RHCP som referanse. Når jeg så de hadde både Krell og Martin Logan koblet opp tenkte jeg; "Allright! Endelig skal jeg få hørt begge deler!" Jeg skal tilbake dit for flere demonstrasjoner, det er helt sikkert. Og som jeg nevnte; Jeg hadde enorme forventninger...Skulle likt å høre noe annet på dette anlegget. Jeg har allikevel ikke mistet troen på disse komponentene og jeg er fremdeles overbevist om at dette er noe av det aller råeste på markedet. Jeg legger skylden på RHCP og at lytteposisjonen sikkert ikke var optimal.

Jeg skal ha Infinity Cascade, ja. Prisen ligger 5900 SEK pr.stk her i Sverige. Jeg kan ikke kommer over hvor bra de låt sammen med Krell. Men som nevnt før har jeg hørt lite annet enn mine billige Pioneer på Denon. Uansett, i mine ører var det rått. Og jeg har da vært på kino endel ganger.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tygget lenge på mine inntrykk fra Reference Audio i går og kommet frem til at Krell/Martin Logan-oppsettet manglet bass i noen frekvenser. Bassen jeg hørte var for dyp, rett og slett. De høyere frekvensene av bassen manglet eller var for lave. Litt som et anlegg med en dårlig kalibrert/integrert sub.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var igjen innom Reference Audio igjen går og tittet litt mere på Krell/Pioneer 50" 1080p/Infinity Cascade. De nevnte da at krell FBI/Krell Evolution 505/Martin Logan Summit-anlegget spilles inn, og det er nok meget mulig at det er årsaken til den litt tamme lyden.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fra høsten skal kabelselskapet ComHem(som vi har) begynne å sende HDTV-sendinger. Bakkenettet deres har plass til 250 HDTV-kanaler.
    Nå kan vel neppe nettet til ComHem kalles bakkenett. Bakkenett er betegnelsen vi bruker for trådløs overføring, altså luftsendte signaler. ComHem baserer seg på kabel, og har vel et riksdekkende kabelnett hos "broderfolket". I fiber (eller coax for den sakens skyld) er det som du påpeker plass til utrolig mange HDTV-kanaler, mens via det digitale bekkenettet er det kun plass til noen få.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for rettelsen. Man lærer så lenge man lever...:grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •