HiFi sentralen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi sentralen

Jeg skrev et innlegg på HiFisentralen om mitt innrykk av et produkt der en av Fidelity skribente svarte med å si at jeg tok feil. Da stilte jeg noen kritiske spørsmål til han, men Høvdingen slettet den med én gang. Tydelig at det var bånd mellom dem?
    Jeg lagde en kritisk tråd om Oslo HiFi sentret som jeg selv syntes gikk litt vel langt. Den ble ikke slettet. Det var en som skrev at det var en konkurrent av Høvdingen, er det noen som vet hva Høvdingen jobber med? Det finnes en mengde innlegg som er personangrep, skrev selv en som var litt frimodig. Han klaget med Høvdingen slettet ikke.

Jeg lurte på om HiFi pressen bevisst unnlater å skrive negativt om et produkt som i det eksemplet er norsk. Eller pakker det inn slik at slik at man må være erfaren for å skjønne det? Lurte også på om de kjenner hverandre og nødig vil skrive noe klart negativt. Er det så tette bånd i HiFi miljøet at det er vanskelig å være helt ærlig?

Skal det ikke være lov å stille slike spørsmål?

Hvis en HiFi skribent ønsker å være med i debatter i et forum ved å si sine meninger må han vel tåle å få stilt kritiske spørsmål tilbake?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mye politikk innen hifi, som ikke alltid er så lett å skjønne seg på. Tester i blader har jeg sluttet å ta som 100% rettningslinjer, likeså anbefalinger under forum.

Kjøper Fidelity en gang i blant, men klarer ikke helt å forstå meg på det bladet. Noen tester virker seriøse, mens plutselig kan de finne på å skrive ting som burde fått selv den mest lettlurte hifi-avhengige til å stange hodet i veggen av frustrasjon...

Et forum bør være 100% nøytralt. Dersom det ikke er snakk om personangrep og/eller andre ting som bryter tvert med rettningslinjer, så burde det være lov å diskutere hva som helst.

Hva slags kritiske spørsmål var det snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok spørsmålet om skribenten og konstruktøren kjente hverandre han likte minst. Her ligger det i kortene at Høvdingen kjenner skribenten? Om han har personlige motiver for å la enkelte tråder stå mens andre blir slettet er mitt spørsmål.

Personlig angrep skal ikke tillates ja. Er det jeg skriver her et "personangrep"?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det skal være en særdeles god grunn til å slette/modifisere et innlegg. Videre bør det være skribenten/konstruktørens sitt valg om han velger å svare på dette, ikke moderatoren. Går ut i fra at det er voksne individer det er snakk om her.

Kanskje det hele er en stor konspirasjon? How deep do you think this goes.... Are you willing too go all the way......?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget ble slettet av oss fordi den indikerte på det sterkeste at den aktuelle skribent måtte være korrupt, og det var et klart personangrep som ikke er tillatt i henhold til reglene. Det er ingen hensikt å koke opp konspirasjonsteorier av ulike slag.

Tråden om Oslo Hifi Center er fjernet fra våre sider da den også inneholdt personangrep av diverse slag. Vi burde fjernet denne tidligere, men vi så den dessverre altfor sent.

Mvh
    HFS = Hifisentralen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklagerer bannet fra å bruke dette forumet!

Dette kommer opp når jeg prøver å logge meg på.

Dette er kontroversielt! Han har visst utvist meg for denne grunnen.

Oi oi her traff jeg visst er sårt punkt ja. Kanskje admin. her også kjenner Høvdingen?

Om dette stemmer så tar jeg det ikke så ille men det sier litt om vennskapene i HiFi miljøet. Krass kritikk av Oslo HiFi center, med personangrep på eier godtas uten mukk, men å stille sørsmål om bånd mellom ulike personer godtas ikke.
    Hvordan skal vi lese dette?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sentralen drives av Jostein Berntsen, som også driver AudioSolution. (Import og/eller forhandler av blant annet Wavac, Magnepan og SimAudio).

Sjekk ut www.audiosolution.no

Sakset fra www.brreg.no :

"
    Organisasjonsnummer: 884 391 342
    Navn/foretaksnavn: AUDIO SOLUTION J Berntsen
    Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak
    Forretningsadresse: Trollåseveien 8
    1411 KOLBOTN
    Kommune: OPPEGÅRD
    Postadresse: Postboks 690
    1411 KOLBOTN
    E-postadresse: info@audiosolution.no
    Internettadresse: www.audiosolution.no
    Telefon: 68 82 29 99
    Mobil: 90535882
    Telefaks: 90 39 26 19
    Registrert i Enhetsregisteret: 22.04.2002
    Stiftelsesdato: -
    Innehaver Jostein Bjørge Berntsen
    Næringskode(r): 51.850 Engroshandel med maskiner og utstyr til kontor ellers
    Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende
    Også registrert i: Merverdiavgiftsmanntallet

"

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Beklagerer bannet fra å bruke dette forumet!

Dette kommer opp når jeg prøver å logge meg på.

Dette er kontroversielt! Han har visst utvist meg for denne grunnen.

Opprett en ny bruker?

Skjønner ikke hvorfor du ble utvist. Du har da ikke gått over streken, IMHO, selv om du har vært ganske krass til tider. Men det skal være takhøyde på et forum. På dette forumet blir man tiltalt av moderatorer/adminer hvis man tøyer strikken litt for langt, på sentralen virker det som om admin opererer i det skjulte...

Føler at det er litt for seriøst på Sentralen. Litt større glede her.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HFS er det vel slike konspirasjonsteorier som har ført til flest utestengelser. Jeg har heller ikke inntrykk av at det eksisterer slike konspirasjoner der.

HFS har også ganske strenge regler i forhold til slikt, samt at ikke bransjerepresentert stoff kan postes hvor som helst der. Disse håndheves ganske strengt.

Jeg kan jo på en måte forstå at de reagerer når du først poster en ganske kritisk tråd som den om OHFC, og følger opp med å beskylde Fidelity for å drive urent spill.

Høvdingen driver en liten butikk/importør som heter Audiosolution. Jeg har aldri klart å spore noen sammenheng mellom dette og hvordan forumet drives.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg kan jo på en måte forstå at de reagerer når du først poster en ganske kritisk tråd som den om OHFC, og følger opp med å beskylde Fidelity for å drive urent spill.
    Å...? Er det noen hifi-blader som kun driver rent spill da? De må vel være ute av dansen for lenge siden.

Neida, jeg er enig. Beskyldninger man ikke har noe bevis/grunnlag for bør man være forsiktig med. Kritiske spørsmål, fremlagt på en høflig måte derimot....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Neida, jeg er enig. Beskyldninger man ikke har noe bevis/grunnlag for bør man være forsiktig med. Kritiske spørsmål, fremlagt på en høflig måte derimot....
    Enig! Men men det bør jo selvsagt som du sier være lov å stille spørsmål om div sammenhenger. Hifi-bransjen er vel som alle andre bransjer til syvende og sist basert på penger, og de er vel neppe noe renere eller mere "skitten" enn andre. Men en ting er jo å stille spørsmål, en annen ting er selvsagt direkte personangrep og grunnløse sluttninger.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tempraturen blir fort veldig høy HFC. Av en eller annen grunn er mange av brukerene der inne veldig bastante og ikke så rent lite frekke i kjeften.
    Som bruker av de fleste AV - hifi forum så stusser jeg veldig på hvorfor akkurat HFC har utviklet seg slik, mens andre forume stort sett har en mye hyggeligere og mer sakelig tone. Det er absolutt interessante diskusjoner på HFS, men som sagt det flyter veldig fort ut... Jeg har selv tatt initiativ til å få flere moderatorer i håp om at forumbrukerene da vil bli mere siviliserte, men de virker ikke som eierene av forumet er interessert i en slik løsning.
    Synes det er rart at du ble utestengt fra forumet, takhøyden er jo ganske høy der inne, men det kan nok som du påpeker hende at noen forumbrukere har nære relasjoner til eierene av forumet (Norge er som kjent et lite land...)
    Send en mail til høvdingen og spør om en begrunnelse, kanskje det kan gi litt nytt lys på saken din, kansje du til og med får adgang til forumet igen.
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFS
    Innlegget ble slettet av oss fordi den indikerte på det sterkeste at den aktuelle skribent måtte være korrupt, og det var et klart personangrep som ikke er tillatt i henhold til reglene. Det er ingen hensikt å koke opp konspirasjonsteorier av ulike slag.

Tråden om Oslo Hifi Center er fjernet fra våre sider da den også inneholdt personangrep av diverse slag. Vi burde fjernet denne tidligere, men vi så den dessverre altfor sent.

Mvh
    HFS = Hifisentralen
    Dette er er direkte feil!
    Jeg bare stilte et spørsmål om de kjente hverandre. Ingen sure toner, ingen beskyldninger mot korrupsjon. Jeg vet ingenting om dem. Kjenner ingen av dem.
    Grunnet til spørsmålet er min forundring over at de ikke skriver et eneste ord om en svak side med et produkt som jeg selv testet. At jeg da kan ha mistanke om at de kjenner til hverandre og dermed ikke vil si så mye negativt om produktet, ja det synes jeg det må være lov å spørre om. Å kalle dette korrupsjonsanklager synes jeg er altfor drøyt. Men de var tydeligvis livredd for en ny debatt om et ømtåelig tema.

Og å stenge meg ut av forumet av denne grunnen? Jeg håper at alle med sunn fornuft skjønner at dette er helt urimelig. Jeg har ingen ønske om å skrive negativt om andre med mindre det er berrettiget. Jeg setter stor pris om andre kan si hva de mener til Høvdingen.

At HFS ikke så tråden om Oslo Hifi senter som jeg skrev for mange uker siden før i dag da jeg spurte om hvorfor de ikke slettet den, ja den tror jeg ikke noe på. det sa han ikke til meg i PM. Jeg syntes selv den gikk litt for langt og hadde ikke reagert i det hele tatt om de hadde slettet den. Tror den hadde over 1000 treff og 7 sider med svar. Temmelig sikker på at dette er en hvit løgn. Den var full av personangrep, det ene lille innlegget mitt nå inneholdt ingen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å poste innlegg i HiFi sentralen om hva som skjedde. Ikke fordi jeg er bitter og vil hevne meg eller noe slikt, men fordi jeg synes brukere skal få vite hvordan HFS behandler brukere som stiller et kritisk spørsmål. Jeg har tilgang til en megde PC´er så det er ikke noe problem.
    Er dette umoralsk? Vel, er HFS såpass slem som å bortvise meg ubegrunnet så har jeg uansett ikke dårlig samvittighet for det. Jeg er for åpenhet!

En annen ting er hvorfor han ikke bare svarte nei og slapp unna disse innleggene. Jeg jobber med NRK nyheter/dokumentarer/diverse og kan si at de fleste i dag har såpass god forståelse for media at de vet at det ikke er lurt å ta en slik røff avvisning. Det lønner seg sjelden. I dag har nesten alle i høyere stillinger mediatrening.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kritiske spørsmål er tegn på sunn skepsis i samfunnet. At disse spørsmål ikke besvares, men ignoreres,(slettes i dette tilfellet), er en farlig trend. Jeg har ikke lest noen av de skribleriene på HFS som nevnes i denne tråden, men uttaler meg generelt. Vi snakker ikke liv og helse her, men i dette tilfellet er det ikke akkurat tillitsvekkende for forumet HFS. Har de kritiserte partene besvart innleggene med et saklig innlegg så har vel denne saken vært ute av verden. Dette skjedde derimot ikke og da reageres det med veldig god grunn. Helt fint synes nå jeg. Det er også lov å svare på hvorfor dere evt. sletter innlegg/tråder. Har også forstått det sånn at etter at Antonx kritiserte at de slettet innleggene hans, ble han utestengt. Er dette riktig så skal vi vel bare noen få år tilbake for å finne sammenligninger i visse typer media. Også her i landet. Ikke helt bra dette HFS. Dere kan rette veldig mye bare ved å svare både i denne tråden og på HFS på hva som har skjedd og hvorfor. Skal vel ikke ta så mye av deres dyrebare tid heller skulle man tro?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er sånn at det ikke på noen måte var injurierende, men bare stilte ett lite spørsmål. Så hadde det i det minste vært ok at de/han i det minste gikk til motmæle.
    Å slette ett innlegg sånn helt uten videre kan fort skape mistanke om sakens natur.
    I USA kaller man det for freedom of speech når en person stiller ett spørsmål om en persons integritet mht en sak. Regner nå med at det samme gjelder i Norge? Så lenge en person ikke går til direkte angrep på en person eller kaller vedkommende for feks. en "korrupt fjott" eller andre injurierende ting og kun stiller ett åpent spørsmål, så burde det ikke være ett grunnlag for sletting og for all del ikke utkastelse.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på hfs har jeg begynt å bare holde meg i off topic hjørnet fordi meste parten av diskusjonene går på utstyr i helt annen klasse enn jeg kan betale så lenge jeg bor i dette nisselandet. Men har hatt hovedsakelig trivelige diskusjoner der med alle parter. Så jeg syns det er rart at du ble kastet ut hvis du stilte det spørsmålet bare. Men jeg har ikke sett tråden så jeg skal ikke ha noen mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge til at han sa at det var en debatt tidligere om nettopp denne skribentents integritet. Han sa at den gikk over styr og at han ikke ville ha en ny slik debatt. Jeg svarte med å spørre han om det er han som skal bestemme hva som skal debatteres.
    Stribenten har jeg ikke fått noen svar fra. Det er lett å tenke at han ikke kunne svare nei på spørsmålet. Hva skulle han da si?

Vet man ikke skal referere fra PM men her synes jeg det får være et unntak siden HFS sensurerer kritikkverdig.

Jeg tolker dette mot at HiFi miljøet er såpass lite at mange kjenner hverandre fra forskjellige aktører. Dette er et kjent problem fra mange bransjer tror jeg. Vanskelig tema som de nødig vil snakke om.

Forresten er en utestengelse livsvarig? Jeg kan jo bare lage nytt navn og ny e-post adresse til det uendelige uansett da om jeg orker.

Det finnes en del tråder på HFS hvor det diskuteres så busta fyker med stygg ordbruk, folk som har hold på med HiFi i årevis, kjøpt utstyr for mye, mye penger som vil forvare sine teorier og erfaringer for alt det det er verdt. Jeg ønsker å bruke forumet mest for å få råd om kjøp og veilede andre. Og debattere noen viktige spørsmål som f.eks kundebehadling og en HiFi presse med mye makt.
    Desverre er det ikke så mange som tester produkter mot hverandre. Tror mange bare kjøper et produkt de hører mye positivt om for så å skryte mye av produktet uten å ha testet mot mange andre.
    Jeg tror HiFi kan være usundt om man går for langt. Målet mitt er å få et så godt HiFi oppsett som mulig til en fornuftig pris og bare nyte musikk i mange , mange år før jeg en vakker dag vil bytte til noe bedre igjen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Fidelity og Hegel er gode annonsører der, så det gagner vel ikke akkurat forumet at noen spør kritiske spørsmål eller kommer med negativ kritikk om disse, uten at jeg skal trekke noen videre konklusjoner.

De gjør jo saken kun værre for seg selv dersom de prøver å slette slike ting, i steden for å bare la de innleggene forsvinne i mengden. Resultatet av slik sletting kan i værste fall spå "konspirasjons-teorier" og enda mer snakk om emnet.

På AV Forum syntes jeg det fungerer utmerket. Her skal man bryte rettningslinjene ganske grovt før man i det hele tatt får en advarsel. Det gagner ingen å drive et forum med jernhånd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Både Fidelity og Hegel er gode annonsører der, så det gagner vel ikke akkurat forumet at noen spør kritiske spørsmål eller kommer med negativ kritikk om disse, uten at jeg skal trekke noen videre konklusjoner.

De gjør jo saken kun værre for seg selv dersom de prøver å slette slike ting, i steden for å bare la de innleggene forsvinne i mengden. Resultatet av slik sletting kan i værste fall spå "konspirasjons-teorier" og enda mer snakk om emnet.

På AV Forum syntes jeg det fungerer utmerket. Her skal man bryte rettningslinjene ganske grovt før man i det hele tatt får en advarsel. Det gagner ingen å drive et forum med jernhånd.
    Men så er dette det forumet med mest drittslenging og personangrep og da, som det ofte ikke blir tatt hånd om før LENGE etterpå. Jeg har en kompis som er super kritisk til Hegel, og mener det låter mer mekanisk enn musikalskt. Han har iallefall fått sagt sine meninger på HFS . Selv tar jeg begge forumene med en klype salt, siden det så si alltid monner opp i uenigheter og useriøsitet ifra noen . Ta f.eks kabeldiskusjonene, samt hva er det som er mest utslagsgivende for lyden. Dette er greie oppslagsverk, på lik linje med tidsskriftene man kan kjøpe, men man må lytte selv.

På bildesiden derimot, der er det ofte enigheter, fordi det er lettere å SE forskjellene enn å høre de. Jeg har iallefall full tillitt til Arnfield og Gorm på bildesiden, spessielt Gorm som jeg ser på som en skikkelig guru . Mens på lydsiden er jeg nok mer "Håkon Rognlien".. Vi liker futt og fart . Men jeg tar ikke alt det dem sier og spiser det rått med engang det er servert!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •