XTZ W12 Problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W12 Problemer

Fikk endelig min nye XTZ basser i hus her om dagen, fortvilelsen var derfor stor når jeg ikke fikk den til å fungere! Basseren spiller når man kobler den til direkte til en høytalerutgang, når man kobler den via subutgangen derimot står den bare og durer. Tror vel at det er noe galt med bassen men tenkte å høre om noen her hadde erfart noe lignende evnt hadde noen tips?

Har testet med 2 forsterkere så føler meg ganske sikker på at det ikke er noe feil med forsterkerne..

På forhpnd takk for tips!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ymze
    Fikk endelig min nye XTZ basser i hus her om dagen, fortvilelsen var derfor stor når jeg ikke fikk den til å fungere! Basseren spiller når man kobler den til direkte til en høytalerutgang, når man kobler den via subutgangen derimot står den bare og durer. Tror vel at det er noe galt med bassen men tenkte å høre om noen her hadde erfart noe lignende evnt hadde noen tips?

Har testet med 2 forsterkere så føler meg ganske sikker på at det ikke er noe feil med forsterkerne..

På forhpnd takk for tips!!
    Sjekk strømkabelen/kontakten på baksiden. Den er litt for liten og har en tendens til å koble ut. Det er en hel tråd om dette her på forumet et sted hvis du søker. Lykke til!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem. Har kjøpt min hos surround.no funket kun 5 dager. Skal få ny forsterker. Men det er ganske irriterende likevel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe med strømforsyning da den spiller via høytalerkabelen, hvis daniel har samme prob, er det sikkert produksjonsfeil. Får bare bite i det sure eple og sørge for å sende den tilbake....

Har dere et inntrykk av at det generelt er mye feil med XTZ?

Hjelper jo ikke så mye at det er billig når det ikke fungerer..

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil

Ja det ser ut som at det er litt feil ut å går her... Har lest en del om feil på den her inne på forumet. Går selv å venter på min sub fra surrond.no. Får håpe den virker mer en 5 dager.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd noen feil med min, men jeg måtte bytte strømkabel. Den gikk ikke dypt nok inn i kontakten, og førte til at den koblet seg ut fra tid til annen.
    Men ditt problem høres ut som en soleklar reklamasjon.

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en defekt kabel.. kanskje noe der? prøv med en annen sub kabel.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoN
    Håper da inderlig at problemet er løst nå som det har gått 6mnd?

På begge mine XTZ fikk jeg strømkabler med for små apparatplugger. Jeg fikk nye og bedre fra leverandør etter en e-mail eller to. Problemet er meldt ifra til produsent og etterhva jeg har forstått, skal dette gjøres noe med.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fikk jeg i sommer, har ennå ikke merket noe feil..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ymze
    Har dere et inntrykk av at det generelt er mye feil med XTZ?

Hjelper jo ikke så mye at det er billig når det ikke fungerer..
    Volumkontrollen på min XTZ forsterker fungerer dårlig. Kjøpte den hos surround.no og skal bytte den så fort som mulig.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur hos FoN igår, da han har fått tilsendt en XTZ fra Surround.no. Når jeg kom hadde han allerede koplet den opp med medkjøpt sub kabel fra Surround på 8 meter(?).

Link til kabel:
    Surround.no

Det startet med en enorm during, samt så og si nesten ikke antydning til bassrespons. Knotet mye frem og tilbake, for å prøve å finne feilen. Fikk ganske kjapt mistanke til kabelen, denne kabelen SER meget bra ut, men termineringene virker meget "jalla" i mine øyne, samt at rca pluggene er veldig "slarkete", om jeg kan kalle det, det.

Byttet til noen RCA fra Monster, ikke det at merket spiller noen rolle i dette tilfellet, deretter kom bassen som det skulle - men en skrekkelig during/støy vedvarte, da vi har prøvd flere rca kabler er det ikke dette. Prøvde også en strømkabel fra PC PSU, uten hell. Forsøkte også sub'en på et jordet stikk, heller ikke noe hjelp i med duringen.

Er dette da rett og slett feil på produktet som mange andre har? Eller er det noe han/jeg har glemt i farta? Har sett flere tråder der during har vært et problem... da det ikke er jeg som har kjøpt denne, har jeg rett og slett ikke "giddi" å sendt mail til surround eller xtz, men regner med at FoN gjør det selv - kjapt. :wink:

Når det kommer til selve sub'en må jeg si den er nokså imponerende, og jeg sammenligner den selvfølgelig med hva min PB12 Plus/2 fra SVS gjengir. Selvfølgelig kan ikke disse måle seg mot hverandre, men må si at XTZ til prisen imponerer stort - hadde det ikke vært for problemet.

Fint med tips/triks - så kanskje den slipper tilbake til forhandler, posten er så trege........ 8-)

Sitat Opprinnelig postet av FoN

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tv. isamme rom som suben.Kan duringa komme fra antenne kabelen.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme duringen som beskrevet, og den ble borte så fort jeg nappet ut UPC kabelen fra veggen. Galvanisk skille fikset det.. Denne duringen var ikke på min Dali SWA12, så XTZW12 er kanskje mer utsatt for denne problematikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •