Gode og rimelige HT kabler? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det er tydelig merkbart hva pvc gjør med lyden... 90% av elektronene ferdes helt på utsiden av leder. pvc lades opp statisk med strømgjennomgang..
    Dette var artige teorier. Her har vitenskapen litt å bryne seg på! Hehe...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vitenskapen? lol. alle som lager kabler vet jo dette her, hvorfor i huleste tror du de bruker nettop teflon i dyrere kabler?

gidder du? kjøp 10m standard flertrådet, avisoler 5 av de helt og prøv en ab test selv. nei? tenkte meg det
    lite vits å diskutere dine forutbestemte antagelser basert på NULL praktisk erfaring eller engang uleste "teorier" imot, hentet fra hvor? ingen andre steder enn din subjektive fornuft

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer at internet inneholder erfaringene fra millioner av mennesker. Merkelig at dette ikke er mer allmenn kunnskap når det har slik betydning som du påstår. Er dette så signifikant som du sier vil jo dette enkelt avsløres av en blindtest også. Produsentene av kabler med teflon kan sikkert vise til slike blindtester som salgsargument til kablene sine?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du blindtestet alt du har kjøpt av komponenter?? hvorfor iallverden må alt blindtestes før man skal bruke det? mitt synspunkt på dette er låter det bedre så er det bedre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindtester er fantastiske salgsargumenter. Rart at ikke produsentene er interesserte da kanskje?

Jeg blindtester ikke alt jeg kjøper av komponenter, men jeg lar meg heller ikke bondefange så lett med billige argumenter. Ingen grunn til å være sprell naiv heller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige demo hos meg. Jens123, BGuarden, g-h, RS og undertegnede vekslet på å benytte følgende høyttalerkabler: Kimber 4TC og Proson. Det var konsensius i rommet at "noe" låt anderledes mellom disse kablene. En av de på demo var åpent kabelskeptikker, og har etterpå startet å eksperimentere litt. Inkl. signalkabler.

Så det så.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det er tydelig merkbart hva pvc gjør med lyden... 90% av elektronene ferdes helt på utsiden av leder. pvc lades opp statisk med strømgjennomgang.
    Tiger: Så du kan gå god for argumentasjonen over?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par forslag. hifi stasjonen har Audioquest kabler der ikke er altfor dyre, mener den heter F14, siden er nede nå, kan ikke sjekke.
    Ellers, gå på Clas Ohlsson og kjøb 10 meter PN 2,5 kvadrat installasjonskabel, koster den nette sum av 220 kr ca.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget meg flere høytaler kabler til mine anlegg. Startet meg Cat-4 kabel. Tok av ytter isolasjonen og flettet 3 og 3 og 3og osv til jeg hadde 27 " dobble" kabler. Flettet så dem sammen igjen til jeg hadde 3 og tilslutt 1 kabel. Repeterte dette en gang til.

Resultatet var strålende dengang jeg brukte dette mellom en Eci-2 og JmLab sine gamle Megane. Dette var stor forskjell fra "mine" kabler og til dem jeg hadde tidligere som var Norost Blue heaven. Jeg ble så fasiner av lyden at jeg bestemte meg for å teste ut mine kabler på noe dyrere utstyr.

Jeg ringte en butikk som jeg har handlet en del utstyr med tidligere. Og hørte om det var ok at jeg testet mine kabler på et hi-end oppsett. Joda det var greit det sa dem.

Oppkoblet ble det med en av gutta på gulvet. Utstyret det ble testet på var Noen store McIntosh mono blokker, System Audio Explorer og Hegel forforsterker og Cd-spiller. Kablingene var Vallhalla + Valhalla høytalerkabel.

Testplatene var Pink Floyds Dark side of the moon. Metallica : Metallica. Jamie Cullum, Alanis, den siste samleplata og Bjørk sin Debut.

Jeg hørte ingen forskjell på lyden med mine kabler mot Nordost. Den personen som var med meg hørte litt forskjell i diskanten. Men han klarte ikke å si hva det var som var forskjell. En tredje person kom inn på demo rommet. Også fra butikken. Dette var etter etter stengetid. Han plukket ut mine kabler som lydmessig bedre da den andre kabelen virket noe skarp i toppen.

Konklusjonen min på det er: En kabel er langt på vei en kabel, men det er forskjeller fra oppsett til oppsett. En kabel behøver ikke å vere god på et annet oppsett.

Bruker idag kun hjemmelaget kabel med utgangspunkt i Cat-4. I tilegg har jeg blandet inne noe sølv. Jeg har dermed kabler til ca 40kr meteren og er fornøyd med det.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Tiger: Så du kan gå god for argumentasjonen over?
    Nei, det kan jeg ikke. Aner ikke hvorfor det låter anderledes, men at det kan være variasjoner...det vet jeg.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •