Hifi-bransjen: Ønsker vi å bli lurt? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 203
    Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    lol. han er helt skitzo!. fikk duelundkabler som var så sinnsykt mye bedre enn tara labs air og tilsvarte større lydmessig forskjell enn fra ipod til emc-1.
    etter litt tid var det selfølgelig ikke forskjell på kabler i det hele tatt! når drivverk debattene er oppe skifter han også mening alt etter hvem han prater med. helt latterlig!
    ser også at han har slettet sin duelund kabeltest fra sentralen. mystisk
    Hahahahahaha Flott at flere legger merke til slikt

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del øyne legger merke til mer enn det som eksisterer. En del ører hører mer enn hva som finnes...

...men hva pokker er det å bli så forbannet og bitter for?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    En del øyne legger merke til mer enn det som eksisterer. En del ører hører mer enn hva som finnes...

...men hva pokker er det å bli så forbannet og bitter for?
    Ja, der kom vel fasiten fra deg som vanlig. På siste bit så er det vel ikke ditt domene å si om jeg er forbannet eller bitter, jeg er ingen av delene.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært i mange debatter hvor enkelte debatanter totalt mangler forståelse for vintenskaplige metoder, og det synes jeg er litt merkelig hvis en virkelig er interessert i bedre lyd.

Det er synd at debattene ofte ender med utskjelling. Det lærer en lite av.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Ja, der kom vel fasiten fra deg som vanlig. På siste bit så er det vel ikke ditt domene å si om jeg er forbannet eller bitter, jeg er ingen av delene.
    Dersom du er uenig finnes det saklige måter å si dette på.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden viser vel at avforum-brukere ikke er sååå annerledes enn HFS-brukere. Er jo alldeles utrolig hvordan et tema som kabler kan engasjere så grenseløst innen denne hobbyen vår.....;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Men alle er ikke i hobbyen for å nyte, erfare og kose seg. De er med på forumene for å fortelle oss hvor feil vi tar, at vi bruker penger på feil ting, keiserens nye klær. Gang etter gang etter gang etter gang kommer dette opp. Alt skal doktorgradavhandles og fysikkboka skal opp bare man sier at god kontakt er viktig. Dette tar livet av kosen med fin musikk IMHO. Derfor begynner jeg mer og mer å kutte ut norske og nordiske forum.
    Du vil aldri se en kabel tråd på AVSForum.com, ei heller folk som spør om høyttaler valg ut i fra hvilken receiver de har.

Så hvilke forum tenker du på?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol. han er helt skitzo!. fikk duelundkabler som var så sinnsykt mye bedre enn tara labs air og tilsvarte større lydmessig forskjell enn fra ipod til emc-1.
    etter litt tid var det selfølgelig ikke forskjell på kabler i det hele tatt! når drivverk debattene er oppe skifter han også mening alt etter hvem han prater med. helt latterlig!
    ser også at han har slettet sin duelund kabeltest fra sentralen. mystisk
    Dette brukes gang etter gang for å sette Løkken i dårlig lys. Han har innrømmet at det var placebo effekt. Få dere et liv.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Dette brukes gang etter gang for å sette Løkken i dårlig lys. Han har innrømmet at det var placebo effekt. Få dere et liv.
    Det er ikke lov å endre mening om noe innen HiFi som følge av at man får mer kunnskap om temaet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel ikke rart folk reagerer når han har gått flere år på ntnu innen elektronikk, skriver en 3-4sider lang test på nettet hvor han lovpriser sakene for deretter å kaste all argumentasjon til havs.
    men må si jeg likte best de dagene han endret mening om jitter støy og betydningen av kilde ca 3-4 ganger i uka

velvel. nok for i kveld.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velvel. nok for i kveld.
    Din beste setning ut i fra alle dine tusener av innlegg.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel ikke rart folk reagerer når han har gått flere år på ntnu innen elektronikk, skriver en 3-4sider lang test på nettet hvor han lovpriser sakene for deretter å kaste all argumentasjon til havs.
    men må si jeg likte best de dagene han endret mening om jitter støy og betydningen av kilde ca 3-4 ganger i uka

velvel. nok for i kveld.
    Vi går alle gjennom en livslang læringsprosess. Jeg har aldri følt noe nederlag ved å skifte mening som følge av økt kunnskap.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løkken har vel heller aldri hevdet å være allviter, men at han har endret mening i den grad som einis hevder her er bare tøys for å stille en fagperson (og derav alle fagpersoner) i et dårlig lys. Tåpelig "triks" som jeg ikke tror så mange går på, og spesiellt dårlig er det når du henger ut en som ikke en gang deltar i diskusjonen.

BTW, har du noen sinne vært mann nok til å endre mening når du har forstått sammenhengene einis? Hva med deg Viking?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen tar av gutter. Dette viser vel bare at tester er en rettesnor og ikke en fasit. Lyd er uansett subjektivt og egne ører avgjør. Hører dere ingen forskjell så er det ingen forskjell
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Løkken har vel heller aldri hevdet å være allviter, men at han har endret mening i den grad som einis hevder her er bare tøys for å stille en fagperson (og derav alle fagpersoner) i et dårlig lys. Tåpelig "triks" som jeg ikke tror så mange går på, og spesiellt dårlig er det når du henger ut en som ikke en gang deltar i diskusjonen.

BTW, har du noen sinne vært mann nok til å endre mening når du har forstått sammenhengene einis? Hva med deg Viking?
    Så langt som jeg fulgte debatter på HFS så hadde Løkken Duelund-kabler mest av nostalgiske årsaker. Han er av den mening at folk gjerne må handle kabler av grunner som ikke har med lyd og gjøre, og at de heller ikke behøver å forsvare slike kjøp på noen måte.

Dette med lyd er et vanskelig tema, og det er fantastisk mye å lære. For noen så slutter den prosessen litt tidlig har jeg inntrykk av. Vi må bare erkjenne at det alltid er mere å lære. Føler en seg ferdig utlært er en sannsynligvis bare ferdig.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatormodus PÅ]
    Hold dere til å diskutere sak, er dere snille. Personkarakteristikker av navngitte personer vil bli slettet videre i denne tråden.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til tema:
    Nydelig skrevet i første innlegg Håkon!

Jeg har gode erfaringer med kabler og plugger av kvalitet som sitter skikkelig, og mener selv at elektronikk/kabler/høyttalere til 100.000+ ikke gir meg noen eureka opplevelse framfor gode komponenter til en mer fornuftig penge.
    Tro ikke at jeg mener det ikke er forskjeller, for det er det ingen tvil om, men jeg mener forskjellen fra skikkelig anlegg til "Hi-End" til astronomiske summer ikke kan forsvares lydmessig.
    Men herre, har man mye penger og Hi-Fi er viktigste fritids fordriv så har jeg full forståelse for å kjøpe svindyrt utstyr.

Personlig har jeg brukt over 150.000 på en veteranbil som jeg ikke vil få mer enn 50.000 for om jeg selger, kunne nok kjøpt en brukt i like god stand for den prisen og, men det gir meg en god følelse og derfor synes jeg det er helt greit.

Når det kommer til vievann (antisatiske spray?) og lignende preparater, så er jeg ytterst skeptisk, jeg løper ikke akkurat til nærmeste Hi-Fi butikk for å skalffe med dette vidunder middelet. Om det skulle gjøre lyden bedre så ville jeg nok ikke merke det, rett og slett fordi jeg er sikker på at det ikke gjør en dritt med lyden, at jeg ville fornekte det.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne placebo effekten er så farlig, hvordan kan man da unngå den?

Strategisk unngå alt av kabler, og holde seg til en billigkabel? Jeg har hørt forskjell på kabler tidligere, men det kan godt være placebo-effekten for alt jeg vet. Har ikke testet i blindtest.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Placebo effekten kan elimineres i test sammenheng, men for endel invidde så er visst abx testing eller varianter av dette ikke bra nok.
    Mye av argumentene til kabel og tweakprodusentene er jo ikke akkurat doktoravhandlinger, de bare gir seg ut for å være det ved å benytte samme språk...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Er ingen kabel guru jeg. Hva den regelen er verdt vet ikke jeg. Men har hørt dette selv, om det ikke stemmer skulle ikke det forundre meg. Men synes det er en ok grennse å gå ut ifra. Bruker selv et par biltema kabler til bak kanalene. Og skal ikke komme å snakke negatift om de. Jeg vet jo ingen ting om kabler... Da jeg sa biltema var det ment som noe billig kabler. Trekker det tilbake om disse kablene er gode som du sier. Men ville bare få fram at jeg liker å ha noen kabler som ikke er helt jalla;-)
    Litt av en skarping du

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •