Løs kontakt i hodetelefonene :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Løs kontakt i hodetelefonene :(

Kommer hjem fra England og har siklet etter godlyden i noen dager nå, setter meg ned og hiver på en plate.
    Men tror du ikke mi søster har lånt hodetelefonene og "ødelagt" de :sad:

Det er et par Sennheiser HD 580, høyre inngang som jeg må holde inne for å få lyd i høyre kanal...

Tips til å fikse dette?

Forstår at jeg må mest sannsynligvis sende de inn, men sitter her og er desperat etter noe godlyd :-x

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jackpluggen du må holde inn for å få lyd? I så fall er det bare å skifte denne. Kjøp plugg ho clas ohlson, biltema el.l. og lodd på denne.

Er det inne i selveklokken må du åpne for å finne ut hvor det er dårlig kontakt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sennheiser utskiftbare ledninger ennå?

Mine gamle sennheiser telefoner har ihvertfall løs ledning. SL 414HD er det vel de jeg har heter ;-)

I verste fall må du åpne klokkene (vær obs på at garanti kan ryke), og dersom du må lodde så vær oppmerksom på at lederene i hodetelefonkabler som regel har lakkerte ledere og er noe skikkelig dritt å lodde fordi lakken først må fjernes. Lakken fungerer som isolasjon for hver leder.

A

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er løs ledning på de ja, og det er selve kontakten inn i høyre inngang jeg må holde inne for å få lyd.

Jeg kan ikke lodde selv.. hadde garantert ødelagt de helt da, hehe.

Får kontakte hifiklubben, i beste fall får jeg det dekket på garanti el.l.
    Har tross alt behandlet dem pent.

Har forøvrig prøvd å ta ut kontakten og plugge den inn på ny, må være inne i selve 'klokken' det er et brudd da altså :?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ny ledning. De har en modell til 300 og en til 600 eller noe sånt. Forskjellen er forgylling av kontaktene og litt bedre ledere på den dyre. Kjøp den rimlige ledningen.

Noen ganger kan ledningen sitte som et helve-te. Da tar du en tang og drar i selve kontakten til ledningen, ikke den svarte ledningen. Lirk litt så kommer slipper den taket til slutt.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Det er løs ledning på de ja, og det er selve kontakten inn i høyre inngang jeg må holde inne for å få lyd.

Jeg kan ikke lodde selv.. hadde garantert ødelagt de helt da, hehe.

Får kontakte hifiklubben, i beste fall får jeg det dekket på garanti el.l.
    Har tross alt behandlet dem pent.

Har forøvrig prøvd å ta ut kontakten og plugge den inn på ny, må være inne i selve 'klokken' det er et brudd da altså :?
    Høres ut som om 'noen' har feks. tråkket på ledningen mens den var plugget inn og det har blitt en brist inne i selve kontakten. Det er ikke sikkert en ny ledning vil hjelpe stort hvis det inne i klokkene feilen sitter.

Det er altså løse kabler på telefonene dine? Er det en stereokontakt eller to kontakter (en til hver kanal)? Hvis det er to som på mine sennheisere så kan du forsøke å bytte om venstre og høyre for å se om feilen følger den ene siden av telefonene eller kabelen.
    Hvis du har behov for (og råd til) å kjøpe en ny kabel så er jo det en ganske enkel test. Hvis det er garanti igjen på dem så er det kanskje verdt å levere dem inn... Og dersom dette ikke dekkes av garantien så er det bare å bruke hammer på søsters sin sparegris :twisted:

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •