Hjelp meg - tips til bra allround partyanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg - tips til bra allround partyanlegg

Hei!

Her kommer mitt scenario, har ikke mye peiling på hifi, skulle så gjerne hatt noen tips til hva jeg burde kjøpe!

Til høsten skjer det ting i stua, jeg kaster boomblasteren.
    Stua er vel på 30 kvadrat eller noe, relativt mye møbler. Leilighetskompleks, relativt bra isolasjon. Kan gi beng i naboene.

Det jeg trenger er to høyttalere, gjerne høye, smale gulvstående.
    I tillegg trengs en forstertker, og jeg har veldig lyst på en subwoofer, men vet ikke om dette er nødvendig. Fett hadde det vært i alle fall, å kunne trykke litt skikkelig bass ut av musikken.

Totalprisen må ikke overgå 10 000. Musikk vi spiller er vanskelig å forutsi, det går i rock så vel som trance, house og pop. Tenkte også å koble anlegget til TV/DVD. Musikken spilles ellers typisk fra en iPod!

Er hypp på å kunne spille litt høyt, men jeg trenger ikke noe som sprenger trommehinner. Om det skal spilles "raskt" er jeg ikke sikker på om jeg kan svare på. Jeg har ikke mye peiling, og er ikke sykt kresen. Jeg er en helt alminnelig kar som er mer opptatt av alkoholen enn lyden på fest i utgangspunktet. Men jeg har lyst på bra lyd likevel! Til en ok pris.
    Jeg vil ikke sprenge høyttalerne mine med en dårlig forsterker. Har skjedd meg før. Jeg vil kunne spille høyt uten at det knitrer og blir ulyder. Hadde vært fett å la kompiser av meg, som bor et kvartal unna, høre når det er stor fest her=). Og jeg er som sagt veldig glad i bass, vet ikke om det er vanlig å ha høyttalere (med basselement) OG woofer samtidig, men det kan kanskje noen her svare på.

Jeg bor i trondheim, hadde vært fett om jeg fant dette på Hifiklubben eller Ton arts.

Blir utrolig glad for all hjelp jeg kan få!

mvh
    B

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bruke max 10.000 så får du mest igjenn for pengene om du kjøper brukt. Om du skal kjøpe nytt så bør du se på dette oppsettet.

Forsterker Cambridge Azur 640a v2

(http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...rker_Soelv.htm)

Høytalere: System Audio Sa 510 (http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,70&id=669) Jeg skal faktisk selge mine så dem skal du få til halv pris av butikkpris. De er helt som nye ca 1,5 mnd gamle.

Subwoofer: Velodyne CHT-10R ( http://www.hificenter.no/shop_item.c...,21,75&id=1200) Evnt subben over som spiller enda dypere og har mere guts.

Ta kontakt med meg om Sa høytalerene kan vere av intr.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt er tingen! og kjøp gjerne PA ustsyt. Der er det mye mer lyd for pengene enn hjemme-utstyr. Ulempen er at det ikke alltid er så veldig vakkert da.

Selv har jeg 4 stk. JBL 4628b stående, og de brukes til party. Og jeg skal love deg at få, om noen, hjemmehøyttalere i samme størelse og pris vil holde følge med disse når det gjelder punch, evne til å spille høyt, reint og uten kompresjon. De er bare helt rå!
    Jeg brukte de nylig i et lokale på nesten 150 kvadratmeter, og mange meter under taket. Og det spilte som bare rakker`n!
    De ser ikke særlig heftige ut kanskje, men jeg lover, det er ulv i fåreklær.
    Så ser du et par JBL 4628b, eller andre i JBL sin gamle kabaret serie, så må du bare slå til!

IMM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk takk

Herlig, men vil gjerne ha enda flere innlegg, kjør på dem som føler de har noe å bidra med

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli CV! det da.
    Classic har jo ganske krafftig grill, så du slipper klåfingrede fylliker som vil ta på ellementene.
    Ellers er jo VE serien 10^10 ganger finere da.
    På 30kvadrat vil vel 12" være greit nok.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel vanskelig å slå denne til prisen? http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10479

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •