trenger tips til plate spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger tips til plate spiller.

hei.
    jeg skal ha meg min første "skikkelige" plate spiller.
    har noe gammlet dritt akkurat nå.

kan goidt kjøpe ny eller brukt.
    jeg har phono inngang på technicks forsterkeren.
    skal jeg ha plate spiller mer riia (?) innebygd da?
    kan noen tipse meg om linker til ok platespillere som er god å billig ? eller sende meg en pm vis noen har noe å selge ? :P helst ikke så dyrt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi Center Kjeden fører ProJect, sjekk ut Projecct Debut III eller Rpm 5 om du har penger. Debut III kan du få med phonoamp eller en med hastighetsskifte i tillegg, en enkel, søt og funksjonell sak som ikke er så dyr. Ellers har Hifi Klubben en del billig skrot fra denon og nad. Bare titt rundt på nettet. Men det er en hel masse gode vintage produkter som man kan få fatt i temlig rimelig nå om dagen. Så søk på Finn.no, sjekk her på avtorget og sjekk de andre brukmarkedene, så finner du sikkert noe.

Ola

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    HiFi Center Kjeden fører ProJect, sjekk ut Projecct Debut III eller Rpm 5 om du har penger. Debut III kan du få med phonoamp eller en med hastighetsskifte i tillegg, en enkel, søt og funksjonell sak som ikke er så dyr. Ellers har Hifi Klubben en del billig skrot fra denon og nad. Bare titt rundt på nettet. Men det er en hel masse gode vintage produkter som man kan få fatt i temlig rimelig nå om dagen. Så søk på Finn.no, sjekk her på avtorget og sjekk de andre brukmarkedene, så finner du sikkert noe.

Ola
    takk skal sjekke det ut.
    hva med denne Gemini XL-120 mkII
    fra ljudia. koster 895. virket som eg bra produkt. mye dj utstyr di hadde

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale project debut - den ligger på 1399,- men den har da en ok pickup osv. Dessuten får du den i en mengde livlige farger. Den har også fått mange gode skussmål rundtom som en god begynnerspiller, navnet er jo trossalt debut...

Ola

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale project debut - den ligger på 1399,- men den har da en ok pickup osv. Dessuten får du den i en mengde livlige farger. Den har også fått mange gode skussmål rundtom som en god begynnerspiller, navnet er jo trossalt debut...

Ola
    http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=40,130

hmm kosta ikke 1399 akkurat

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjorde det...

Kanskje det var en kampanjepris jeg husket, sånn i farten. Beklager. Sjekk andre steder også da. Har du søkt på bruktmarkedene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det var en kampanjepris jeg husket, sånn i farten. Beklager. Sjekk andre steder også da. Har du søkt på bruktmarkedene?
    har søkt på brukt marked. men det er så mye gammelt.
    vil helst ha nytt. eller kjøpe skikkelig her på av forumet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan få tak i en brukt project spiller til mellom 1000 og 1500, alt etter stand og alder. Disse er mye bedre enn noen av "plastikkspillerne" som selges til under tusenlappen.

Er du riktig heldig kan det jo hende at du kommer over en brukt Rega også. Ser at bruktprisene på Rega nesten ligger på det jeg betalte når jeg kjøpte min Rega 3 for 15 år siden 8)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant 63 annoser på finn.no når jeg søkte på platespiller... Så ikke klag på at det er gammelt. Det er jo faktisk ikke sånn at gammelt er dårlig. Jeg skrev i det første svaret at det var mulig å få gode vintage produkter rundt 1500,- En go Thorens fra 70-80tallet er langt bedre enn en plastspiller... Om du ikke har så mye penger å spandere på en lp-spiller, la meg spørre deg om hvordan du får råd til lp'er da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant 63 annoser på finn.no når jeg søkte på platespiller... Så ikke klag på at det er gammelt. Det er jo faktisk ikke sånn at gammelt er dårlig. Jeg skrev i det første svaret at det var mulig å få gode vintage produkter rundt 1500,- En go Thorens fra 70-80tallet er langt bedre enn en plastspiller... Om du ikke har så mye penger å spandere på en lp-spiller, la meg spørre deg om hvordan du får råd til lp'er da?
    penger er ikke noe problem. men jeg ville bare ikke legge så mye iden første lpspilleren min.
    vi har en brukt butikk her i byen der dem har 2 etasjer med sikkert 10000 lp plater. og det er ikke dyrt. har også "shabby records" her i haugesund som selger brukte å nyere lper. så det er heller ikke problem.

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det en flott vinylrigg til salgs (komplett er den også).

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1150304379

Mvh

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isokkelesten
    Her ligger det en flott vinylrigg til salgs (komplett er den også).

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1150304379

Mvh
    Les hele tråden før du svarer. Det er ofte lurt. Fyren synes en spiller til 2000 er mye...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I Rest My Case

Da er vel den saken avgjort. Jeg prøver bare å gi deg et hint til noe som har et godt pris\ytelse forhold. Men selv om du ikke vil legge mye penger i din første vinylspiller, betyr vel ikke det at den første ikke også kan være den neste? Noe en project kan, siden den faktisk er god nok til ikke å få sparken med engang. Dessuten er den god nok til at noen kanskje vil kjøpe den av deg igjen...

Men om du er bastantt, sier jeg bare en ting, glem det. (evt kjøp den fra chlas ohlsson til 795 med riaa, støvdeksel, stift og ræva lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel den saken avgjort. Jeg prøver bare å gi deg et hint til noe som har et godt pris\ytelse forhold. Men selv om du ikke vil legge mye penger i din første vinylspiller, betyr vel ikke det at den første ikke også kan være den neste? Noe en project kan, siden den faktisk er god nok til ikke å få sparken med engang. Dessuten er den god nok til at noen kanskje vil kjøpe den av deg igjen...

Men om du er bastantt, sier jeg bare en ting, glem det. (evt kjøp den fra chlas ohlsson til 795 med riaa, støvdeksel, stift og ræva lyd)

rolig har fott tak i spiller no. en her på forumet som selger meg en http://www.mono.no/display.x?cid=162&sid=544&id=2595

har god tru på den. såg jo skikkelig fin ut og og det virka som det var kvalitet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så ut til å være en bra "nybegynnerspiller". Regner med at du får mye glede av den. Gratulerer. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Denne så ut til å være en bra "nybegynnerspiller". Regner med at du får mye glede av den. Gratulerer. :-)
    jepp takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •