Phono+digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phono+digital?

Har jeg noen glede av å koble audio-signalene fra dvd-spilleren til recieveren med både digitalt (coaxial) og med phono?

Har hørt at man kan få bedre stereolyd ved å koble både phono og coaxial/optisk til recieveren, stemmmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har skjønt så er ikke det no vits. Recievern forsterker jo bare et signal om gangen uansett (digitakt eller analogt).

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Med digital overføring bruker du DAC'en i receiveren, og med analog bruker du DAC'en i spilleren.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emce
    Har jeg noen glede av å koble audio-signalene fra dvd-spilleren til recieveren med både digitalt (coaxial) og med phono?

Har hørt at man kan få bedre stereolyd ved å koble både phono og coaxial/optisk til recieveren, stemmmer dette?
    Du bruker ikke begge samtidig og får bedre lyd av det.
    Til film må du bruke koaksial eller opisk.
    Til musikk kan det ofte låte best med signal/phono kabler. Du skifter da inngang på fjernkontrollen til receiveren. Det blir da lett å sammenligne for å teste hva som er best til musikk. På min DVD spiller var det klart best med signal kabler. Det låt mindre spisst og mer behagelig lydbilde. Det er bare å teste.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Du bruker ikke begge samtidig og får bedre lyd av det.
    Til film må du bruke koaksial eller opisk.
    Til musikk kan det ofte låte best med signal/phono kabler. Du skifter da inngang på fjernkontrollen til receiveren. Det blir da lett å sammenligne for å teste hva som er best til musikk. På min DVD spiller var det klart best med signal kabler. Det låt mindre spisst og mer behagelig lydbilde. Det er bare å teste.

Dersom du har en meget god CD spiller, kan denne i tillegg til å ha en god DAC, ha et veldig bra utgangstrinn (klasse A, eller f.eks. RØR), da ville jeg brukt Analog ut.

Dagens Receivere i litt høyere klasse har meget gode DACèr og låter bra syns jeg.

Har alltid begge kabler tilkoblet, for det er noen ganger jeg ønsker Analogt hele veien igjennom (spesielle inspillinger)

Bruk Øra som sagt lenger opp i dette inlegget,

/L

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg bruker phono til musikk og optisk til film, for det gir best lyd sånn, hos meg. eg har prøvd litt forskjellig og det var det eg blei mest fornøyd med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •