Koble videosignaler via AV-reciever eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble videosignaler via AV-reciever eller ikke?

Ettersom jeg har dvd-spiller med HDMI utgang får jeg ikke koblet den til AV-recieveren min, jeg lurer da på om jeg mister noen form for funksjoner eller bildekvalitet når ikke AV-recieveren for noen form for video/bilde signaler inn?

Fra en annen vinkel:

Ettersom hva jeg har som nybegynner forstått er at man sender videosignaler inn i AV-recieveren, som så sender videosignalene videre til plasmaen, da lurer jeg på om det skjer noe spesielt i denne prosessen hvor videosignalene er i recieveren?

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis skjer det ikke noe, og ihvertfall ikke hvis det sendes digitalt gjennom recieveren, recieveren sender da bare signalet videre. På noen recievere derimot blir det gjort bilde prosessering av analoge signaler som kommer fra for eksempel component eller composite.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting kvalitetsmessig å hente på å kjøre signalet gjennom receiver fremfor rett fra kilde til fremviser. Snarere tvert imot.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ikke HDMI, men dersom receiveren ikke har HDMI inn/utgang bør du nok kjøre en slik kabel direkte til PJ eller TV.

Generelt sett, jo lengre signalvei og jo flere koblinger, jo mer tap, am I right? Dette er vel mer påtrengende for analoge tilkoblinger, men okke som.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel riktig det, men som du selv sier er dette ett mye større problem på analoge enn på digitale signaler. Du skal strekke digitalkabler ganske langt før informasjon bli borte hvis du bruker litt kvalitets kabler...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noen forskjell om kablene har gått rett til skjerm/projektor eller via preampen. det er nok litt avhengig av hvor bra videokretser som sitter i preampen

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Det er vel riktig det, men som du selv sier er dette ett mye større problem på analoge enn på digitale signaler. Du skal strekke digitalkabler ganske langt før informasjon bli borte hvis du bruker litt kvalitets kabler...
    Ja, kabelstrekket er en ting, men antallet koblinger vil jeg tro spiller inn i større grad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •