BassBooster Cerwin vega - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jan arild
    Det holder med 12v DC/DC trafo.
    Chlas O har det.

DB-10 Booster alt under 45Hz med 5/10 Db.
    forresten..dc\dc trafo sier du ovenfor.. hva er det som kommer ut av din stikk kontakt??

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er litt uenighet her ang hvilke frekvenser bassboosteren "booster". Er det under 45hz eller 30hz? Hvis det er 45hz og nedover kunne jeg tenkt meg å prøve det også...!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Virker som det er litt uenighet her ang hvilke frekvenser bassboosteren "booster". Er det under 45hz eller 30hz? Hvis det er 45hz og nedover kunne jeg tenkt meg å prøve det også...!
    +5/10 @ 30hz stod det ihvertfall på min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Turbocharger Bassbooster

Har en bass booster liggende, men mangler adapter.
    Bassboosteren krever 16v ac. Fåes ikkje i Norge såvidt eg har forstått. Nokon som kan tipse om kor eg kan få tak i denne adapteren?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ageV niwreC
    Har en bass booster liggende, men mangler adapter.
    Bassboosteren krever 16v ac. Fåes ikkje i Norge såvidt eg har forstått. Nokon som kan tipse om kor eg kan få tak i denne adapteren?
    Tips: LES TRÅDEN som du akkurat har postet i....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Tips: LES TRÅDEN som du akkurat har postet i....
    Du undervurderer meg. Har selvfølgelig lest alle innlegg i denne tråden, men tydelig at her er det mangen som ikkje veit ka dei snakker om. Det som trengs for å drive denne Bassboosteren er en 16 Volts Adapter type AC (Vekselstrøm). Ikkje DC! Ikkje 12 volt eller 10 eller 14. 16 Volt AC. Eg har personlig endevendt Clas Ohlson og dei har ikkje ein slik Adapter. Nå Har det seg slik at det er ikkje nødvendigvis Volten det kommer an på, det er nemlig amperen som er det avgjørende....
    Kun ein person som har komt med noko konstruktivt her, det var du som henviste til Elfa. Der har eg vært, men eg finner **** ingen ting der heller.

Viss nokon veit kor eg kan finna denne fordømte Adapteren, eller ein som gjør jobben, så for guds skyld sei ifra!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå Har det seg slik at det er ikkje nødvendigvis Volten det kommer an på, det er nemlig amperen som er det avgjørende....

Så det er tydelig at folk ikke vet hva de snakker om? :-D

Så skriver du sånt..

Det er spenninga som er avgjørende, db10b drar ikke mye strøm så det er ikke noe å tenke på så og si alle små adaptere leverer nok strøm
    Og, du kunne godt hatt en strømforsyning som kunne levert 100A, bare spenninga var riktig.

elfa.se har 15V AC adapter, det er det nærmeste jeg finner... og for å si det sånn så er ikke DB10B så fælt nøye på spenninga, den fungerer godt ved 12V og

Men siden du ikke greier og finne så har jeg funnet for deg;
    Skyddstransformator 7,0–20 VA

Bestill 15V AC adapter,f.eks 56-383-33, forskjellen på den og de andre 15V er hvor mye strøm de kan levere, den jeg nevner kan levere opptil 1 A, du kan sikkert kjøpe den mindre og om du vil.
    Kjøp og tilhørende plugg nr: 69-805-44 lenger ned på siden, da passer det rett i DB10B

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spenninga som er avgjørende, db10b drar ikke mye strøm så det er ikke noe å tenke på så og si alle små adaptere leverer nok strøm
    Og, du kunne godt hatt en strømforsyning som kunne levert 100A, bare spenninga var riktig.

Joda, spenninga er avgjørende. Det eneste eg påpekte var at folk som snakker om Dc begynner å irritere.

Det eg sa var at amperen er viktigere enn den V-en som står på Adapteren, vil du påstå at det er feil å si ?
    Trur du ser poenget mitt her..

Du skal ha takk for hjelpa, nå er alt bestillt,
    fekk det jo servert på sølvfat her..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, spenninga er avgjørende. Det eneste eg påpekte var at folk som snakker om Dc begynner å irritere.

Det eg sa var at amperen er viktigere enn den V-en som står på Adapteren, vil du påstå at det er feil å si ?

Du skal ha takk for hjelpa, nå er alt bestillt,
    fekk det jo servert på sølvfat her..
    har du noe kontakt info? hva kostet den da?

Newcomer Kristian`s Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vil ha en også, noen som er snille og kjøper en til meg:P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe, nei jeg ser ikke poenget ditt.. og ja jeg vil påstå at det er i de fleste tilfeller feil og si

Det er viktigere at en forbruker får riktig spenning, enn "riktig" strøm, for om du f.eks hadde en forbruker som hypotetisk trakk 12V og 2.5A... Så kunne det på strømforsyninga du skulle bruke stått f.eks 10A eller 50A eller 100A eller 500A, så lenge det var ved 12V ... forbrukern ville ikke brukt mer enn 2.5A uansett
    Hadde det derimot stått 20V så hadde sjansen for at du hadde brent det du skulle koble på vært stor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    hehe, nei jeg ser ikke poenget ditt.. og ja jeg vil påstå at det er i de fleste tilfeller feil og si

Det er viktigere at en forbruker får riktig spenning, enn "riktig" strøm, for om du f.eks hadde en forbruker som hypotetisk trakk 12V og 2.5A... Så kunne det på strømforsyninga du skulle bruke stått f.eks 10A eller 50A eller 100A eller 500A, så lenge det var ved 12V ... forbrukern ville ikke brukt mer enn 2.5A uansett
    Hadde det derimot stått 20V så hadde sjansen for at du hadde brent det du skulle koble på vært stor

Adapteren er jo uansett berre ein boks som reduserer Strømmen som kommer ut fra stikkontakten til den strømforsyningen du faktisk har bruk for (Av Engelsk Adapt= Å tilvenne). Med andre ord , det den gjør er å redusere strømmen fra stikkontakten , for den er alt for høg. sånn er det med alle adaptere, de er et bindeledd mellom strømkilden og det apparatet som bruker strømmen.

Adapteren setter berre begrensninger på strømforsyningen. Altså for å få riktig stømforsyning til f.eks Cerwin Vega Turbocharger,
    må Adapteren kunne gi riktig spenning.

Har du en adapter som trekker 16 V Og 5A så kan du ha så høg strømforsyning du vil. 5A hadde vært uttaket likevel. Dersom Volten hadde vært høyere (eksempelvis 30V) så hadde det vært noe helt annet,
    da kunne du overbelastet apparatet.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adapteren er jo uansett berre ein boks som reduserer Strømmen som kommer ut fra stikkontakten til den strømforsyningen du faktisk har bruk for (Av Engelsk Adapt= Å tilvenne). Med andre ord , det den gjør er å redusere strømmen fra stikkontakten , for den er alt for høg. sånn er det med alle adaptere, de er et bindeledd mellom strømkilden og det apparatet som bruker strømmen.
    Et adapter reduserer ikke strømmen, men spenningen.
    Skal du krangle om noe, bør du helst vite hva du snakker om..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adapteren setter berre begrensninger på strømforsyningen. Altså for å få riktig stømforsyning til f.eks Cerwin Vega Turbocharger,
    må Adapteren kunne gi riktig spenning.

Har du en adapter som trekker 16 V Og 5A så kan du ha så høg strømforsyning du vil. 5A hadde vært uttaket likevel. Dersom Volten hadde vært høyere (eksempelvis 30V) så hadde det vært noe helt annet,
    da kunne du overbelastet apparatet.
    Du surrer og blander ord, osv! Jeg vet ikke hva du prøver og forklare meg

Vet du hva du snakker om?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.. Jada Pirium Og CV-Marius... . Det får være grenser for kor lenge eg gidder å diskutere en Adapter uansett.

Men viss vi skal henge oss opp i om eg sier Strøm eller om eg sier spenning, så javel, det eg mente var spenning, så er det avklart..

Så tenker du: "Det er jo en viss forskjell da!"
    -Og ja, det er det. Eg mente spenning, regnet med at folk på dette
    forumet skjønte det, selv om eg skal innrømme at det var slapt av meg,
    men nå hvet alle og enhver at det var det eg mente.

Og om eg veit ka spenning er? Og ka strøm er?
    Tror det ja, skulle vel ikkje være så vanskelig å forstå.

hvis dere leser det eg har skrevet så forstår dere forhåpentligvis at noen ord og setninger er slapt formulert fordi eg hverken gidder eller ser vitsen i å gå i detaljene rundt dette emnet. Prøvde å forklare det på en enklest mulig måte, for de som
    sliter med å forstå, for de er det mange nok av her inne..

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med slike "forklaringer" som du leverer ageV niwreC, skjønner jeg godt at folk er forvirret

Det er sånn passelig viktig hvor mange volt som leveres til boksen - jeg har aldri åpnet en dB10, men jeg antar at det er en ganske enkel krets med litt likeretting, spenningsstabilisering og en søt liten opamp eller to som gjør selve jobben. Disse kretstypene kan operere på spenninger som varierer endel - så å få tak i en trafo som leverer akkurat 16V er ikke kritisk. Uten å kjenne kretsen (og dermed fraskriver jeg meg ethvert ansvar ) vil jeg nok tro den fint kan ta imot det meste mellom 12V og 20V.

Strømmen som trafoen skal levere er en håndfull milliampere, så det er nok ikke det som er begrensninga.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte 12V på min null prob d

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,, dette blir bedre og bedre, sitter faktisk nå og gleder meg til neste peson som gidder å kommentere mine inlegg, eg har allerede sagt at eg forklarte meg uheldig, men for all del kjør på!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uheldig? :-)

Hva mener du med dette?

" Har du en adapter som trekker 16 V Og 5A så kan du ha så høg strømforsyning du vil. 5A hadde vært uttaket likevel. Dersom Volten hadde vært høyere (eksempelvis 30V) så hadde det vært noe helt annet,
    da kunne du overbelastet apparatet "

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius

Mente vel egentlig det samme som du ser eg har sitert deg for her.
    Men igjen, sagt på en annen måte..

Viss du skal kritisere meg for noe så må det være måten eg legger det fram på, og til det har eg vært ærlig nok til å si at ok, det har eg vært dårlig til, men
    ikkje kom her og si at dette kan eg ikkje, for dette er slikt vi lærte på ungdomsskole, Naturfag. Så akkurat det gidder eg ikkje..

Men at (Når eg nå ser på mine innlegg) eg nok har formulert meg dårlig:?
    Ja..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •