Dali concept 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali concept 10

Hey noen som har erfaring med Dalli concept 10 høytalere????????

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg, men jeg har lyst på slike høytalere

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaring med concept 8, fordi jeg eier dem selv.

Vil da anta at Concept 10 låter greit lydmessig, og vil kunne levere FORUTSATT at du gir den en kraftig forsterker.

Samtidig er det også noen som hevder at Concept 10 ikke er verdt prisen, men at Concept 8 gir "mer for penga".

Selv synes jeg concept 8 er et meget bra kjøp til prisen, men et opspett med concept 10 vil bli en del dyrere, da du må ha en kratigere forsterker for å drive disse tilfredsstillende.

Anbefaler deg å stikke en tur til hifiklubben og høre på concept 10, og sammenligne dem med andre høyttalere, samt høre hva gutta der anbefaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok skal gjøre d

takk for svar'

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det samme spørsmålet jeg, om det er verdt å satse på concept 10 i forhold til 8.

Ser Moho nevner her at det er en meget tungdreven ht, noe som jeg selv trodde til jeg leste om den på hifiklubben:
    Lettdrevet
    Concept 10 er en stor høyttaler. Den er hele 1,13 meter høy, og plassert i fronten finner du to 10-tommers basser, en 6 ½-tommers mellomtone og en 1-tommers softdome diskant med lett hornlading. De fleste høyttalere med en slik bestykning pleier å være ekstremt tungdrevne og vanskelige å få skikkelig i gang. Det gjelder ikke for Concept 10!
    Eller er dette bare et såkalt "salgstriks"?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg skal sjølv kjøpe meg concept 10,og eg har snakka med hifiklubben, og dei sa at det er i utgangspunktet nok med ein nad c272 til å deive dei. men skal du utnytte dei fult ut bør du bruke 2 stk c272 brokoblet.
    skal inn å høre på dei morgen, det er ivertfall planen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Så med andre ord hadde det hadde nok vært best noe mer effekt enn det in HK630 klarer å prestere. Da blir det jo fort mye mer penger i bildet, hvis jeg må kjøpe effekttrinn i tillegg, så lurer på om det er verdt det i mitt tilfelle, eller om jeg skal nøyemed med Concept 8..

Men hadde vært fint om du kunne informere meg om hva klubben sa hvis du skulle innom der!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens Martin
    OK. Så med andre ord hadde det hadde nok vært best noe mer effekt enn det in HK630 klarer å prestere. Da blir det jo fort mye mer penger i bildet, hvis jeg må kjøpe effekttrinn i tillegg, så lurer på om det er verdt det i mitt tilfelle, eller om jeg skal nøyemed med Concept 8..

Men hadde vært fint om du kunne informere meg om hva klubben sa hvis du skulle innom der!
    Du kan jo kjøpe consept 8 og la hk`en drive de. Så bruker du resten av pengene på en sub om du savner litt bass. Jeg har selv consept 8 og må si de trøkker temmelig bra:grin: Kjøper du 8erne istedenfor 10 så sitter du jo igjen med 4k. Plusser du på en tusen lapp så kan du jo kjøpe en svs pb 10. MoHo har jo denne comboen. Noe jeg og vurdere. Tror det skal låte temmelig bra da;-)

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne skal du ha bra små/lettdrevne høyttalere for å slippe unna med bare reciever som forsterker. En sterk integrert vil være en forbedring. Men for all del, det skal ikke store forsterkeren til for å få "lyd"..

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min h/k 635 driver concept 8 tilfredsstillende, men ikke mer.

Den er etter min mening ikke kraftig nok til å drive concept 10 tilfredsstillende ved høyere volum, man vil gjerne at det skal låte bra når man drar på litt også.

Ville da suplert med effektforsterkere, hvis concept 10 er valget.

Men for min del holder det bra med concept 8 til musikk, og dette + svs til film. Da rister det mer enn nok

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Det var den jeg ville fram til.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Så lenge det blir tilfredsstillende så er det jo greit til og begynne med. Så kan han heller kjøpe seg noen effektforsterkere senere om han synes det skulle være nødvendig...

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selv kjøpe Concept 8 om en liten uke eller to.. Det eneste som jeg kan "utsette" på den høyttaleren er at det ikke går an å bi-wire den. Men uansett, så er det jo en lettdrevet høyttaler :grin:

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Du kan jo kjøpe consept 8 og la hk`en drive de. Så bruker du resten av pengene på en sub om du savner litt bass. Jeg har selv consept 8 og må si de trøkker temmelig bra:grin: Kjøper du 8erne istedenfor 10 så sitter du jo igjen med 4k. Plusser du på en tusen lapp så kan du jo kjøpe en svs pb 10. MoHo har jo denne comboen. Noe jeg og vurdere. Tror det skal låte temmelig bra da;-)
    Det var akkurat dette jeg hadde i tankene, men kanskje heller bruke litt mer penger på sub når jeg først skal ha en, å gå for en pb12 plus eller 12 plus/2 hvis jeg finner noe sted å plassere en på den størrelsen :-P.
    Men er fullt klar over at pb 10 leverer bass i bøtter og spann, og kanskje det vil holde med tanke på mitt lille rom.

Har også tittet litt på en XTZ Class A100D som jeg evt. ville brukt somm effektforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •