Hva "føler" dere når dere hører på musikk? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dåke cv folk, det er noko dåke har misforstått. musikk er så MYKJE meir enn bare bass. det er bare ein del av musikken. no skal eg lære dåke to nye ord, diskant og mellomtone, det er noko cv mangler.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytteinntrykkene er faktisk litt forskjellig hos meg, og da tenker jeg ren stereo, kontra når jeg ser og lytter til en live-konsert. I ren stereo så "drømmer" man at man er tilstede og artisten og bandet står fremfor deg.
    Lager et stort vindu i tankene hvor jeg plasserer artisten, trommisen, bassisten, kordamene etc. Lener meg godt tilbake og bare nyter.
    Dette er i mine øyne den beste form for avslapping kroppen kan få. Rett og slett deilig.
    Når jeg så fyrer igang en musikk-dvd, så blir man liksom enda mer tilstede, men da blir jeg mere "fan" for nå er jeg jo faktisk på konsert. Nesten ihvertfall :grin:
    Personlig er jeg mest glad i og også ha et bilde, for det skaper flere inntrykk, men sånn rent avslappningsmessig synes jeg ren stereo er å foretrekke.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel som Kronk i Et kongerike for en Lama:

"Føler du kraften Kronk? Føler du kraften?"

Kronk:
    "Den føler jeg ja!"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Lager et stort vindu i tankene hvor jeg plasserer artisten, trommisen, bassisten, kordamene etc. Lener meg godt tilbake og bare nyter.
    Dette er i mine øyne den beste form for avslapping kroppen kan få. Rett og slett deilig. Personlig er jeg mest glad i og også ha et bilde, for det skaper flere inntrykk, men sånn rent avslappningsmessig synes jeg ren stereo er å foretrekke.
    Kanskje derfor jeg aldri klarer å høre en hel CD uten å sovne. Må kanskje kaste ut stressless'n og puffen, sitte på en vond trestol el.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, slutta å røyke jeg også pga tester på jobben... :P
    Men har alltid følt for musikk, og i motsetning til mange her, så får jeg en viss feeling fra trance.

En gang når jeg var mindre datt jeg i transe og stirra på en blank tv med høy musikk på i 6 timer, og da jeg "våkna" trodde jeg det hadde gått 10 minnutter. :P

Ellers så i går satte jeg på Kai Tracid - Trance and Acid miniDVD, og fyrte opp, frysningene begynte i ryggen, spredte seg ut i armene og nedover benene, og det var herlig, etterpå fyrte jeg opp Mark Knoplfer og så Titanic Soundtrack. Og følelsene var helt utrolige, klarer ikke det med å lukke øynene, og se for meg ting, men det føltes som om musikken kom fra et utrolig mye større rom, som om rommet var 3 ganger så stort, og det var noe nytt, noe jeg ikke har opplevd før, med den gamle forsterkeren. Det var nydelig.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Kanskje derfor jeg aldri klarer å høre en hel CD uten å sovne. Må kanskje kaste ut stressless'n og puffen, sitte på en vond trestol el.
    Hehe, jeg sovner ofte etter 2 låter :wink:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan E.
    Hva "følere" dere når dere hører på musikk?
    Har du antenner? ;-)

Jeg kjenner velvære i kropp og sjel ved musikklytting. Roger Waters-konserten på onsdagen, håper jeg blir "orgasmisk".

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i heimen er litt oppskrytt i forhold til LIVE og hva man kan oppleve f.eks. i en kirke etc.

Mitt hjemmeanlegg syns jeg låter bra på alle måter, men du værden hva et skikkelig kirkeorgel og en enkel tromptet kan gjøre med deg mht. følelser, i et slikt rom (vi hadde en begravelse der dette ble benyttet i Østre Aker Kirke).

Reiersrud & Co har gjort noen tapre forsøk for å få dette på CD, men et skikkelig Kirke Orgel i en stooor Kirke må bare oppleves. Her snakker vi Kalkun hud

Prøv å stappe stua full av potente SUBèr og du er muligens i nærheten av virkligheten, men tenk på naboen...

Ha det gøy, uansett med den lyd DU er fornøyd med

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 gåsehud-opplevelser kan spesielt nevnes:

1) Gitarsoloen på sangen "Easter" av Marillion (album Seasons End)
    2) Spor nr 3 på albumet Auberge av Chris Rea, dvs når han starter med den ekstremt dype og kraftige stemmen:"...You can feel you nerve ending, it's been dead before the day..."

Med god og varm lyd i anlegget så glir pupillene opp i taket. Hos meg er det Mirage OM-9 og Marantz som tar seg av den biffen :grin:

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk er det eneste som holder meg i livet! hehe, nei da.
    Det beste jeg veit er å sette meg i go' stolen med en deilig kopp kaffe etter en lang og slitsom dag og høre på deilige og avslappende toner.... (-:

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at jeg får lyst til å ta meg en liten dram.

Så gjør jeg det...8)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jegfår frysninger når jeg setter på Johnny Cash - Hurt, det er et eller ant med denne sangen som virkelig treffer meg!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler en intens grad av tilfredstillelse når rommet vibrerer til takten av Seigmenns nylig utgitte live-album. Så lurer jeg på hvorfor jeg ikke har øl i hånden...og henter meg en six-pack i kjøleskapet

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvære, basstrykk, øltørst, og følelsen av å ikke få sagt det jeg har på hjertet :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en slik "fryseopplevelse" i stad. På slutten av programmet "Ekstremsportveko på Voss" (Nrk) viste de noen fallskjermhoppere som gikk inn for landing under en bru. Musikken var Røyksopp - What else is there.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får den følelsen du snakker om når jeg spiller rolig musikk,som f.eks R.E.M eller Minor Majority.Sistnevnte med Think Im U kan jeg høre på uttalige ganger med volumet godt på vei oppover,og bare sitte i min egen verden og drømme meg bort.
    Deilig følelse, og det med ett anlegg godt under 10000,- klassen!!

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir somregel avslappet og roer helt ned ved å sitte enten på lugaren eller i godstolen etter en solid arbeidsøkt. Liker kvinnelige vokalister som http://www.siljenergaard.com/ , Katie Melua , de fleste Hed Kandi Albumene , Kari bremnes også videre..

Ligge ute med hodetelefoner , hodetelefonforsterker og en god kraftig sol på himmelen er også noe som kan anbefales

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    jeg får den følelsen du snakker om når jeg spiller rolig musikk,som f.eks R.E.M eller Minor Majority.Sistnevnte med Think Im U kan jeg høre på uttalige ganger med volumet godt på vei oppover,og bare sitte i min egen verden og drømme meg bort.
    Deilig følelse, og det med ett anlegg godt under 10000,- klassen!!
    Hvis du mener Up For U And I, er jeg der jeg også.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Jeg føler en intens grad av tilfredstillelse når rommet vibrerer til takten av Seigmenns nylig utgitte live-album. Så lurer jeg på hvorfor jeg ikke har øl i hånden...og henter meg en six-pack i kjøleskapet
    En hel sixpack? Jeg "føler" at varm øl ikke er noe særlig, går heller et par turer ekstra. Men kanskje du drikker raskt. :-P

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varier fryktelig egentlig, bare positive opplevelser da, vel og merke hvis musikken er riktig! Men har forkjellige følelser til hvert band / dagsform osv. En klassiker er rocka musikk, gjerne høyt volum, som gir øltrørste som er å dø av!(med mindre man henter øl) Acdc-live at donnington feks, i det back in black begynner

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •