Hva bor dere i, dere med anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bor dere i, dere med anlegg?

Lurer litt på hva dere bor i, alle dere med musikkanlegg/hjemmekino.
    Enebolig? rekkehus? blokkleilighet?

Lurer på å kjøpe en SVS pb10, men lurer litt på om det kan bli for mye av det gode. Nå har jeg Dynavoice M-85, S6 og C6, og en liten Proson jallas-sub, et greit studentanlegg.
    Bor for tiden i ei leilighet i trondheim, på et hotell som ble omgjort til leiligheter i 2004.

MEN når jeg spiller musikk, og spiller litt sånn at jeg liker meg, så høres det langt bortover gangen. det er uungåelig at naboene ikke hører noe, men har aldri fått klager enda.

Skal flytte nå til sommeren, og vi er på utkikk ei grei leilighet, skal leie. Hvis vi da finner ei sokkelleilghet, eller andre leiligheter, vil en SVS PB10 uansett, udiskutabelt, være et dårlig kjøp? med tanke på at det vil være umulig å dra på litt under musikkspilling, filmer og vorspill?

Med andre ord: Er en SVS PB10 leilighets-vennlig? eller er det dødfødt å gå til innkjøp av en slik en?

flere her som bor i leilighet, som har anlegg med subb? går det bra?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg og flere andre på forumet bor i og spiller med der fremgår i denne tråden.

Leilighet kan være så mangt. Men under de rette omstendighetene, enten ved egen lydisolering eller med en originalt meget godt lydisolert leilighet, er det ikke utenkelig at du kan dra på skikkelig med hvilken som helst sub uten å havne i krig med nabo'n

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ihvertfall om én leilighet i Trondheim (nærmere bestemt på Nidarvoll) hvor du kan dra på så mye du vil med subwoofere uten at husverten merker det. Det var den jeg og madammen flytta fra da vi flytta til Gjøvik. Treroms leilighet hvor det tredje rommet befant seg i påbygget med trappa til leiligheta (ganske stort og halvgammelt trehus som er ombygd til å huse leiligheter i tillegg til huseier).

I dette rommet hadde jeg to Brontes subwoofere som jeg dro på fullt med uten at huseieren kunne høre noe særlig (testa dette spesifikt og hadde kontakt med huseieren via telefon under testen). Rommet var dog på bare 7kvm, så store kinoen ble det ikke, men dæven for et basstrykk

Bor nå i blokkleilighet (mod. 1952) med naboer over og på begge sider. Har ikke fått noen klager enda, men så er ikke subbene i hus heller...

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i kjellerleilighet.

Men jeg har en ytterst liberal husvert, og han pleier å være vekkreist i uker om gangen også, så sjelden noe problem.

Har fått forespørsel om å dempe bassen et par hakk to ganger eller noe sånt, på tre år.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde i sokkel tidligere med det annlegget jeg har nå+2 Yamaha YSTSW1500. Fikk 1 SMS iløpet av 3 år at sengen/huset i 1.etasjen ristet når de hadde lagt seg når jeg hadde forspill og dro 105dbB+. Ellers ingen klager.

Sokkel med tykke vegger slik som f.eks gamle hus på møllenberg o.l. så er det bare å dra på!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21" sub, bygård, 2. etg.. ;-)

Det er galskap det.. :-D

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg bor hos faren min "langt ute i skauen", så her er det bare å skru opp!! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor hjemme hos mamma og pappa i en enebolig. Har kjelleren for meg selv. Deillig Ikke no problem og guffe litt opp her nei

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor i en stor villa på råholt med nærmeste nabo ca 30-40 meter unna så de eneste jeg får klager av er mamma:P

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på 39 kvm, 5 etg i Oslo sentrum. Ikke veldig lytt, men lytt nok til at jeg hører det når naboene har fest.
    Pleier ikke ha på full guffe, og skrur av sub'en hvis jeg ser på film etter midnatt midt i uken. Stort sett unge folk som bor her, og på dagtid og i helgene er det lov å spille høyt, så lenge man ikke holder på hele natten. Så det går greit.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer igrunn på det samme selv. jeg bor i en leilighet på 61 kvm i en blokk med naboer på alle kanter. vurdere 12" fra xtz, men ender sikkert opp med pb 10. best å være på den sikre siden..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    250kvm hus elns, eneste som klager er resten av folka i huset.. spiller vel så naboene hører og, men de gir beng

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min hjemmekino i kjellern hos mor og far.. Er ikke noe stress å guffe opp der.. De bryr seg ikke stort om det. Det kommer heller ingen lyd ut pga det er under bakken så forstyrrer ingen naboer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PB 10 stående i 3. i blokk og får denne kobla opp neste uke. Jeg er litt bekymret da naboen under heter Agnes... Kan jo hende denne gamle damen ikke liker Matrix etc... doh! Kan komme innom denne tråden og fortelle hvordan første filmtittinga går

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lei leilighet på 50m2, så da vil sei at da e dårlig me plass her..
    Men, da funka no bra fortsatt da:-)

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor sammen med ilderne i et hus på 250 kvm. Med lite naboer irundt!! her er det full guffe uansett!!!

Før leide jeg en sokkeleilighet!! DET ER DIGG MED EGET HUS OG LITE NABOER!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i 4mannsbolig. Gamle folk på alle kanter Anlegge er ikke mye å skryte over, men snart komme det noen opptateringer på den fronten også. Har aldri fått klager fra dei gamle sjøl om eg har dratt på under fester og vorspiel.

Eller jo, dei va ein som klagde på røyke lukt i leiligheten sin ein gang. Men det er den einste klagen jeg har fått på 3år også

Om noen år er det hus kjøp her i gåren skal dere se. Tuttå må bare bli ferdige på skolen først.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor stort sett i kjellerstuen i villaen min, fordi det er der anlegget står...

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    bor sammen med ilderne i et hus på 250 kvm. Med lite naboer irundt!! her er det full guffe uansett!!!
    Ilderen, er det dama, eller er det en ilder :-D

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Jeg vet ihvertfall om én leilighet i Trondheim (nærmere bestemt på Nidarvoll) hvor du kan dra på så mye du vil med subwoofere uten at husverten merker det. Det var den jeg og madammen flytta fra da vi flytta til Gjøvik. Treroms leilighet hvor det tredje rommet befant seg i påbygget med trappa til leiligheta (ganske stort og halvgammelt trehus som er ombygd til å huse leiligheter i tillegg til huseier).

I dette rommet hadde jeg to Brontes subwoofere som jeg dro på fullt med uten at huseieren kunne høre noe særlig (testa dette spesifikt og hadde kontakt med huseieren via telefon under testen). Rommet var dog på bare 7kvm, så store kinoen ble det ikke, men dæven for et basstrykk

Bor nå i blokkleilighet (mod. 1952) med naboer over og på begge sider. Har ikke fått noen klager enda, men så er ikke subbene i hus heller...

Kan skrive under på det basstrykket
    Fint med hårføner og anlegg i ett!
    Blir moro å høre hvordan det blir med subbene i den nye leiligheten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •