Støy under avspilling av CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy under avspilling av CD

Hei! Ny her, men prøver med på å starte en tråd. Jeg har en Bang & Olufsen Beomaster 4500 (forsterker) med tilhørende CD-spiller Beogram CD 4500. Anlegget er i svært god stand, men det har en tendens til å lage en ulyd (mekanisk) under avspilling av CDer :-( Det er en jevn "svisjing" og den er rytmisk. På forhånd hadde jeg forestilt meg at dette kanskje hadde noe med laseren å gjøre og mistanken er forsterket etter å ha lest noen tråder her på forumet.

Er det noen som har noen gode innspill? Og hvis dere er enige i at det høres ut som om laseren er problemet, hva gjør jeg da?

Martin

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send den på repersajon... Fint lite å gjøre med B&O ellers... Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaring med B&O? Eller kommer uttalelsen som følge av en oppfatning?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun basert på oppfatning. Eller delvis. En kamerat som er hobbyelektriker hadde et B&O system som han prøvde å fikse og det var ikke akkurat inntrengervennlig om du skjønner hva jeg mener. design og fabrikering gjorde det hele litt vanskelig. Hva om du prøver litt trykkluft på boks og en cd-rens? Evt demping i underlaget, men er det en mekanisk feil som du kanskje trodde, er det fint lite å gjøre. Med mindre du kjenner noen som er kyndige.

Mvh Ola

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er CD avhengig mht. usentrering av mediet ?
    Noen CDèr er usentriske og kan lage mye rar lyd (mekanisk), men dersom det er DC servoen du hører, så kan det være støv/lo på linsa.

Det finnes noen CD rensekit til salgs, prøv en slik eller litt svak trykkluft (på boks).
    Jeg tipper at det har samlet seg støv og eller litt "lo" på linsa di og at du derfor for litt fokus problemer. Da jobber fokus servoen konstant og dette kan høres ut som små ulyder (bittesmå DC motorer som jobber mht. fokus).

Test da vel

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •