HiFi pressen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: HiFi pressen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi pressen

Jeg er en som har betrodd meg mye til tester før jeg har handlet varer, men nå med en periode med testlesing i diverse HiFi magasiner stiller jeg spørsmål ved troverdigheten.
    Men jeg er ikke så erfaren som mange andre på nettet så jeg utfordrer andre til å komme med synspunkter.

Lar skribentene seg kjøpe? Eller skriver de bare positivt slik at de får inn masse annonsepenger alså uten at annonsører trenger å smiske. Er merket på testproduktene viktige? Alså hvem som selger dem?
    Legger merke til hvor mye skryt det er i bladene. Budsjettprodukter får omtrent like mye skryt som high-end produkter. Lyd og Bilde er versting?
    F.eks. Hegel H1 som jeg selv testet skilte seg ut med et kaldt og klinisk lydbilde. Kan noen finne igjen beskrivelsen i et norsk hifi blad? Eller er det noe galt med hørselsansen min? Jeg leste testen av Hegel 200 og med forbehold om at signatueren på den er helt anderledes så så jeg ikke et ord om dette i testen. Kritikk av norske produkter er kanskje uhørt i norske blader?
    Har dere eksemler på helt andre erfaringer enn det som er skrevet i bladene?

For å provosere stiller jeg spørsmålet: Er HiFi skribenter korrupte?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ett produkt høres ut beror på flere kriterier:
    1. er produktet ferdig tilspilt?
    2. er den koblet opp mot utstyr som kvalitetsmessig
    3. og ikke minst lydmessig passer til produktet?
    4. Hvordan er rommet tilpasset?

Men,du er inne på ett interessant tema: er de korrupte? Tror ikke de er korrupte i den forstand, men kan være litt greiere med feks. "samarbeidspartnere" og firma som betaler for reklameplass i blekka. Iallefall så får de store avslag på de produktene de kjøper. Men, kun referanseprodukter.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde er verst... Testrutinene er forferdelig, de bare kobler opp det de har inne til test opp mot hverandre. Det er f.eks en klar forskjell på en integrert vsx-10 og en cinova grande når man tester nye pioneer high-end høyttalere. Fidelity synes jeg er bra, litt mer ekspertise.

Ang. Norsk hifi-presse og Hegel H1: Les Danske High Fidelity nr 4 2006. Der er det en god test, med litt ryggdekning fra statistikk og lydanalyse. Den Blir vel ikke kalt klin isk og kald der heller, kanskje dine ører er uenige? Det er vel de som bestemmer? Nest etter lommeboka selvfølgelig.

Ola

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •