Reciver eller ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver eller ikke?

Var en tur hos Norsk Audio Teknikk igår og hørte på Dynaudio Focus 110. Veldig bra i mine ører. Har tenkt å bruke de som fronter og ha Audience 42W bak og Fokus 200C til senter. Til sub regner med å gå for R-205/305 eller Strata 5 fra REL. Valget av elektronikk derimot er litt vanskelig syns jeg. Morten fra NAT anbefalte meg bruk av Cayin DP15 og Parasound 2125. Jeg hadde egentlig tenkt å skaffe meg en reciver fra Denon, 3806 eller 4306. Fokus trenger vel litt krefter. Prisen på elektronikk bør ikke overstige 20000. Rommet mitt er på 13 kvm. med dobble dører inn til en stue på ca. 45 kvm.
    Er det noen som har ideer om hvordan dette best kan løses?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger ut demo av Rotel RSP-1068 og RMB-1075, prosessor og effektforsterker til en pris som er så nær opptil 20k som du kan komme. Normalpris på dette er 27k, så det kan kanskje være aktuelt? Når det er sagt vet jeg ikke hvordan Rotel/Dynaudio kombinasjonen er, men vil tro at det skal gå bra sammen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville testet Denon AVR-2807 samt Midgard Audio Oberon 6.1 (evt. 4.1) som effektforsterker. :-P

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg ville testet Denon AVR-2807 samt Midgard Audio Oberon 6.1 (evt. 4.1) som effektforsterker. :-P
    om det heter midgard, AR, Bertram eller Embla så blir det vel et fett

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens. Er det sånn å forstå at det er fornuftig å ha en reciver med en kraftig effektforsterker i tillegg? (kanskje dumt spørsmål men...) Er det behov for det, eller blir det litt overkill?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei. det er fornuftig å ha en kvalitetsforsterker. 600watt på 2 5" er bare tåpelig.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med litt ekstra krefter i bakhånd... Å ha full kontroll på HTene selv når du skrur opp volumet. Og det kan vel hende at du ønsker litt mer guffe når du sitter i stuen, med en kald brun en i hånden :wink:

(Jippi d e fredag)

Hmmm, hadde ikke sjekket hvilke HTer du har da... :???: men 600w til 2x5" burde holde ja... overkill ehhh ja. Men gøy å ha er det nok anyway :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra med svar fra dere som har kommet med innspill. Tror jeg da går for Denon 4306 som opprinnelig planlagt. Føler at jeg får noe som duger godt da. Noen flere som har kommentarer så er jeg glad for det selvfølgelig.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke sjekke ut nyeste til Arcam??

dem har kommet med AVR350, som jeg tror skal testet i juli nummeret av hjemmekino. dette er en skikkelig forsterker med plenty pondus til å drive høytalerene skikkelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •